В Україні з'явилася книга про появу автобусного руху та таксі у Києві
Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2024-10-01 13:15:11 (2188 разів прочитано)
В Україні побільшало цікавої історичної літератури. На фестивалі OldCarLand було презентовано нову книгу "Автобусному руху та таксі Києва 111 років", яку написали Микола Сало та Володимир Винник. Ця книга дуже важлива, бо впорядковує інформацію про появу перших транспортних засобів у Києві, в першу чергу автобусів та таксі, і розповідає про події, які цьому передували.
Цікаво, що книга навіть наводить хронологію появи різних видів транспорту у Києві, містить багато фото, реклами різних часів і розповідає про деякі маловідомі зараз форми, як, наприклад, циклонети, які були одного часу дуже поширені саме у Києві. Більше того, Київ був навіть одним з лідерів у Європі по використанню такого виду транспорту.
Важливо, що книга встановлює правильну хронологію появи перших автобусів у Києві, саме з 1 (14) червня 1913 року, коли у місті запрацювали перші Benz Gaggenau, які курсували за маршрутом "Царська площа - Промислова виставка". Цей факт чомусь замовчували у радянський період і навіть зараз часто повторюють міф про початок автобусного руху у Києві лише з 1925 року. Дуже приємно, що зусилля Історичного Автоклубу по спростуванню цього давнього радянського міфу тепер знайшли своє відображення у цій книзі. Але автор чомусь називає цей рух нерегулярним, хоча він відбувався кожного дня і строго по графіку. Історичний Автоклуб про це казав у цьому відео:.
Ще одне важливе досягнення, що книга описує і появу першого автомобіля у Києві у 1897 році, Автор навіть робить припущення, що цей авто був марки Peugeot і належав лікарю. Ці події ми теж свого часу обговорювали під час дискусії Історичного Автоклубу. Тобто наші бесіди на автоісторичну тему знайшли своє відображення вже й на сторінках книги.
Також доволі детально описано у книзі і рухомий склад автобусів, які експлуатувалися у Києві та на міжсміських маршрутах в період до 1941 року. Але тут є деякі моменти, які AUTO-Consulting вважає за потрібне уточнити. Автобус, який радянська влада придбала для Києва, мав назву Daimler DC 3d. Саме ці машини вийшли 10 грудня 1925 року на маршрут.
З книги читачі можуть дізнатися і про перші таксі у Києві. У 1913 році вони були двох моделей - Ford T та Case Tourster. Є навіть унікальне фото, де зображено саме київське таксі. Згодом фірма Case сконцентрується на виготовлені сільгосптехніки і існує навіть зараз, як один з світових лідерів - Case IH.
Цікаво, що перші київські таксі ще не мали відомих "шашок", а мали лише відмінні номерні знаки з літерою "Д". Чому саме таку? - описується у книзі. Дуже прикро, що вже у наступному розділі книги, який розповідає про номерні знаки у Києві, чомусь період до 1912 року взагалі не згаданий і не проілюстрований. Крім того, чомусь номерні знаки періоду німецької окупації 1941-1943 років у книзі подані лише військові, хоча існували і цивільні. AUTO-Consulting свого часу публікував велику статтю про номерні знаки, де можна подивитися, які ж номери існували у місті з самого початку.
Але попри ці нюанси, у книзі наведено так багато цікавих фото, історичних документів, які розкривають історію автобусного руху, маршрути, які існували до війни 1941 року і є надзвичайно важливими для дослідників історії Києва і поціновувачів транспорту. То ж, книга "Автобусному руху та таксі Києва 111 років" цілком заслуговує на почесне місце серед історичної літератури і має бути у кожного шанувальника транспорту. Книга вже є у продажу і замовити її можна на сайті:
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.