У першій частині (з якою настійно рекомендуємо ознайомитися) ми розповіли про 5 важливих для кожного водія речей. Сьогодні ж продовжуємо список не менш важливими пунктами, які доповнять загальну картину.
Обслуговування авто взимку: 12 речей, які має знати кожен водій. Частина 1
6. Ретельна турбота про кузов і не тільки
Одна з доволі неприємних проблем, що може спіткати автомобіль, – це корозія, яку взимку тільки інтенсифікують дорожні реагенти й сіль. Звісно, що краще їй запобігти, ніж боротися з нею. В інтересах автовласника має бути:
• Регулярне відвідування автомийки. Окрему увагу варто приділити днищу, яке чи не найбільше страждає від негативного впливу вологи, бруду та агресивних хімічних речовин.
• Антикорозійна обробка. Нанесення так званого антикору (заводський з часом потребує оновлення) слугує профілактикою роз’їдання вологою та сольовими сумішами поверхні кузова.
• Огляди машини на наявність пошкоджень. Ахіллесовою п’ятою кузова можуть стати звичайні подряпини та дефекти лакофарбового покриття, тож їх потрібно усувати відразу після виявлення.
Також доцільно розглянути можливість обробки кузова воском. Вона, звісно, аж ніяк не замінить антикорозійну, але і не повинна. Серед позитивних наслідків нанесення воску – формування тонкої плівки з антистатичним і вологовідштовхувальним ефектом, маскування дрібних подряпин, подовження терміну служби ЛФП і, зрештою, поліпшення зовнішнього вигляду кузова, який набуває привабливого блиску.
7. Дверні ущільнювачі та замки теж потребують вашої уваги
Підвищена вологість та низькі температури становлять загрозу для цих механізмів, у зв’язку з чим останні треба змащувати. Для цього підходить силіконове мастило, що створює водовідштовхувальний шар, запобігаючи розтріскуванню та примерзанню гуми й поліпшуючи герметизацію та ізоляцію. Зазвичай достатньо одного нанесення такої речовини на декілька тижнів, а перед самою процедурою не забудьте очистити ущільнювачі від пилу та бруду серветкою або вологою ганчіркою.
Якщо ж сталося так, що дверцята все-таки примерзли, не намагайтеся силою їх відчинити – це може пошкодити ущільнювачі. І безпечніше, й ефективніше буде скористатися спеціальними розморожувачами, які не завадить мати при собі про всяк випадок.
8. Склоочисники: важливіші, ніж здаються
Навіть найкрутіші фари будуть марними, якщо звичайні двірники не будуть працювати як належить, адже тоді ви не зможете чітко бачити дорогу перед собою під час рясних опадів. Ось що потрібно пам’ятати:
• головний ворог двірників – лід, який треба відразу видаляти;
• є сенс встановити спеціальні зимові склоочисники з жорсткішої гуми, що не втрачає еластичність на морозі;
• лобове скло повинно бути теплим;
• ніколи не шкодуйте омивача;
• щоб двірники вночі не примерзли до скла, краще підняти їх або перевести в «сервісний» режим;
• старі або зношені склоочисники оптимально замінити на нові.
Суворо не рекомендовано відривати примерзлі двірники від скла та вмикати їх на вкритому льодом склі. В обох випадках є ризик пошкодження і передчасного зносу цих механізмів.
9. Вибираємо оптимальні килимки
Взуття, верхній одяг та безліч інших предметів – усе це тягне за собою всередину авто велику кількість вологи та бруду, які потім потрапляють на оббивку та дно салону і негативно позначаються і на естетичному вигляді інтер’єру, і на комфорті перебування водія та пасажирів. Що це означає? Що потрібно підібрати підхожі для зимового сезону килимки!
Фахівці рекомендують зупинити свій вибір або на гумових (водонепроникні, прості в догляді, доступні за ціною, але можуть мати специфічний запах і втратити еластичність на сильному морозі), або на поліуретанових (морозо- та зносостійкі, естетичні, легкі, але дорожчі) килимках. А ось що спеціалісти не радять, так це текстильні (ковролінові) килимки, які більш доречні для літа чи сухої погоди.
Особливості використання авто взимку: 9 простих лайфхаків
10. Антифриз: міняємо правильно
Рідину, яка критично важлива для нормальної роботи двигуна (взимку – не дозволяє йому замерзнути), потрібно періодично міняти, адже, як і будь-яка інша технічна рідина, антифриз з часом втрачає свої властивості. Як часто? Відповідь на це запитання найкраще шукати в інструкції до вашої моделі авто. Загалом же прийнято вважати, що антифриз потрібно міняти кожні 2–3 роки або кожні 40–50 тис. км пробігу – залежно від того, що настане швидше. Інакше кажучи, необов’язково заливати нову рідину перед кожною зимою, якщо наявна не втратила своїх властивостей, а термін її служби не минув.
11. Їзда з (майже) порожнім баком – небезпечна
Навіть азбучні істини на кшталт цієї потрібно іноді повторювати. Взимку як ніколи важливо стежити за рівнем пального, а ще важливіше – не допускати спустошення бака, який через низькі температури і так працює з посиленим навантаженням.
По-перше, недостатній об’єм бензину чи дизелю створює передумови для утворення конденсату внаслідок різниці температур. Суміш, потрапивши в паливну систему, може спричинити корозію або замерзнути, що, своєю чергою, призводить до збоїв у роботі мотора.
По-друге, від надто низького рівня бензину чи ДП постраждає паливний насос, який, власне, і охолоджується пальним. Якщо останнього замало, насос починає захоплювати повітря і з часом може перегрітися чи взагалі вийти з ладу.
По-третє, їзда з практично пустим баком загрожує засміченням паливної системи. Справа в осаді, який накопичується на дні бака і створює високе навантаження на паливний фільтр, який доведеться міняти надто часто.
Що ж радять експерти в зимову пору року? Не опускати рівень бензину / дизелю нижче чверті бака, заправлятися частіше і «до повного» і не економити при цьому на пальному.
12. Стежте за станом ключових вузлів та систем авто
Порада може здатися очевидною, але її актуальність від цього нікуди не дівається. Підвіска й ходова частина, акумулятор, двигун, гальмівна система – ці та інші складові частини автомобіля піддаються взимку підвищеним навантаженням, тому мають більший, ніж за звичайних умов, ризик некоректної роботи чи виходу з ладу.
Отож обслуговування транспортного засобу взимку потребує особливої уваги до деталей, які на перший погляд можуть здатися несуттєвими, але насправді такими не є. Саме ця увага і є однією із запорук безпеки на дорозі, збереження належного технічного стану автомобіля та комфортної експлуатації навіть у найсуворіших зимових умовах.
А яка ж інша запорука? Для клієнтів холдингу GM GROUP нею виступає гарантія на автомобілі – як нові (що не дивно), так і вживані! Компанія продовжує активно розвивати такий напрям своєї діяльності, як продаж авто з пробігом на гарантії, і досі залишається єдиною дилерською мережею на українському ринку, що пропонує настільки вигідні умови для покупців. Якщо ви власник ненової, але скрупульозно перевіреної автівки у відмінному стані з гарантією 1 рік, то і зима зовсім не страшна!
Гарантія на вживані авто в Україні: як все працює?
|