Характеристики двигуна - крутний момент та кінські сили

Здесь делятся опытом эксплуатации авто. ТО, запчасти, выбор шин, тюнинг - вы найдете ответы на эти и другие вопросы

Модераторы: DIGEST, Valeriy, Женя Букин, AK-47, 1342

Ответить
Erik
Мастер
Мастер
Сообщения: 243
Зарегистрирован: Вс апр 13, 2008 12:13 pm
Откуда: м.Львів

Характеристики двигуна - крутний момент та кінські сили

Сообщение Erik » Пн окт 27, 2008 10:54 pm

Самому цікаво - яка характеристика за що відповідає? Основною завжди рахують потужність, тобто кінські сили. Це значить, що коли в одного двигуна більшек.с., ніж у іншого, то він динамічніший (тут ще, звичайно, треба враховувати масу авто, розмір коліс та характеристики КПП...)? Дизелі мають великий крутний момент - логічно було б сказати, що крутний момент - еластичність, тяга?
Хто що може заперечити, поправити чи додати???

Аватара пользователя
DarkDart
Гений
Гений
Сообщения: 11114
Зарегистрирован: Вт май 30, 2006 11:24 am
Откуда: Киев

Сообщение DarkDart » Вт окт 28, 2008 1:30 pm

Если кратко, эти величины взаимосвязаны. Мощность - иоиент, умноженный на обороты.

Большой спор тут:
viewtopic.php?t=9286

Аватара пользователя
LLlHYP
Бывалый
Бывалый
Сообщения: 135
Зарегистрирован: Пт ноя 03, 2006 6:13 pm
Откуда: Харьков
Контактная информация:

Re: Характеристики двигуна - крутний момент та кінські сили

Сообщение LLlHYP » Вт окт 28, 2008 1:50 pm

Erik писал(а):Це значить, що коли в одного двигуна більшек.с., ніж у іншого, то він динамічніший (тут ще, звичайно, треба враховувати масу авто, розмір коліс та характеристики КПП
Характеристики коробки передач влияют только на крутящий момент, и никак не влияют на мощность.

Erik
Мастер
Мастер
Сообщения: 243
Зарегистрирован: Вс апр 13, 2008 12:13 pm
Откуда: м.Львів

Сообщение Erik » Вт окт 28, 2008 11:54 pm

DarkDart писал(а):Если кратко, эти величины взаимосвязаны. Мощность - иоиент, умноженный на обороты.

Большой спор тут:
viewtopic.php?t=9286
Не згідний (або розумію не правильно)! Проаналізував характеристики різних двигунів і дійшов висновку, що кінські сили від крутного моменту не залежать - в одного двигуна може бути трошки більша потужність, але менший крутний момент у порівнянні з іншим! Ну і, звичайно, дизелі - зовсім інші числа!!!
P.S. Дякую з ссилку!

kostya77
Снайпер
Снайпер
Сообщения: 6491
Зарегистрирован: Чт июн 07, 2007 1:02 pm
Откуда: Луганськ-Ірпінь-Маріуполь

Сообщение kostya77 » Ср окт 29, 2008 12:03 am

величина крутящего момента ДВС в первую очередь зависит от его объема, имхо.
Дякую тобі, Боже, що я не москаль!

Аватара пользователя
ybrygas
Авторитет
Авторитет
Сообщения: 775
Зарегистрирован: Ср июн 04, 2008 4:05 pm
Контактная информация:

Сообщение ybrygas » Ср окт 29, 2008 12:23 pm

Ç ô³çèêè:
ïîòóæí³ñòü = êðóòíèé ìîìåíò * îáîðîòè äâèãóíà

à òå ùî Âè êàæåòå:
â îäíîãî äâèãóíà ìîæå áóòè òðîøêè á³ëüøà ïîòóæí³ñòü, àëå ìåíøèé êðóòíèé ìîìåíò ó ïîð³âíÿíí³ ç ³íøèì!
ïîÿñíèòè ìîæíà òàê, ùî:
ìàêñèìàëüíà ïîòóæí³ñòü ³ ìàêñèìàëüíèé êðóòíèé ìîìåíò äîñÿãàþòüñÿ íà ð³çíèõ îáîðîòàõ äâèãóíà.
íàïðèêëàä, äëÿ ìîãî ìîòîðó:
150 êîí³â (110êÂò) ïðè 5500 îáîðîò³â
210Íì ïðè 4000 îáîðîò³â

Äëÿ îòðèìàííÿ ïîòóæíîñò³ â 110êÂò áóäåìî ìíîæèòè 5500 îáîðîò³â íà ÷èñëî, ³íøå (ìåíøå) í³æ 210Íì.
² â³äïîâ³äíî ïðè 4000 îáîðîò³â ïîòóæí³ñòü ìîãî ìîòîðó íå áóäå 110êÂò, à áóäå ìåíøîþ.
À ùîáè çíàòè íà ÿêèõ îáîðîòàõ ÿêà ïîòóæí³ñòü ³ ÿêèé ìîìåíò ïîòð³áíî ìàòè ãðàô³ê çîâí³øíüî¿ øâèäê³ñíî¿ õàðàêòåðèñòèêè.
Íà òèõ ãðàô³êàõ çàçâè÷àé ìàëþþòü äâ³ êðèâ³ - äëÿ ïîòóæíîñò³ ³ äëÿ ìîìåíòó, àëå äîñòàòíüî ³ îäíî¿. Äðóãà âèðàõîâóºòüñÿ çã³äíî ôîðìóëè, ÿêó ÿ ïèñàâ âèùå.
Äîðå÷³, çàëåæí³ñòü äàëåêî íå ë³í³éíà. Òîáòî ïî äâîõ òî÷êàõ âñüîãî ãðàô³êó íå íàìàëþºø.
E220 w124 @1995
Изображение

_ak
Бывалый
Бывалый
Сообщения: 148
Зарегистрирован: Чт май 08, 2008 2:27 pm

Сообщение _ak » Ср окт 29, 2008 2:13 pm

Зависимость у них жесткая:

P=M*n/9550, где:

P - мощность, кВт
M - крутящий момент, Н*м
n - частота вращения вала двигателя, об/мин
9550 - коэф., который учитывает все переводы кВт=Вт, Н*м=кг*м, число Пи и т.д. Для варианта измерения мощности в л.с. и крутящего момента в кг*м он будет равен 716,2

Формула чисто математическая - ничего эмпирического в ней нет.

По этой формуле зная кривую изменения одной из этих величин (мощности или момента) в зависимости от частоты вращения вала двигателя можно построить график другой.
Графики эти строятся по результатам испытаний на тормозных стендах, где измеряют крутящий момент двигателя.

Erik
Мастер
Мастер
Сообщения: 243
Зарегистрирован: Вс апр 13, 2008 12:13 pm
Откуда: м.Львів

Сообщение Erik » Ср окт 29, 2008 10:39 pm

Із формулами і залежностями ми розібрались, а тепер більше по практиці!
Так виходить, що основна характеристика динамічності двигуна - час розгону до 100 км/год! :D :D :D
Потужність і крутний момент - це складові, характеристикидвигуна, але не авто! КПП та загальна маса авто можуть або сприяти динаміці, так і шкодити. Наприклад, взяти Гольфа і Пасата, поставити на них одинакові двигуни і КПП (звичайно, потрібно враховувати колеса, аеродинаміку..., але для наглядності я тим знехтую) і Гольф буде швидший!!! Отже, тільки по характеристиках двигуна (потужності і крутному моменті) взнати динаміку машини неможливо!!!
Тепер про двигун. З того, що я зрозумів, прочитавши форум
viewtopic.php?t=9286
основною характеристикою все-таки є потужність, а крутний момент лише допомагає її досягнути. Не знаю, чи зрозуміло висловився, але не знаю, як це сказати по-іншому! Чим більший крутний момент (і рівніше розпреділений на графіку), тим швидше можна досягнути максимальної потужності - так я зрозумів. Будуть якісь заперечення?

Аватара пользователя
ybrygas
Авторитет
Авторитет
Сообщения: 775
Зарегистрирован: Ср июн 04, 2008 4:05 pm
Контактная информация:

Сообщение ybrygas » Чт окт 30, 2008 10:35 am

Erik писал(а):Òàê âèõîäèòü, ùî îñíîâíà õàðàêòåðèñòèêà äèíàì³÷íîñò³ äâèãóíà - ÷àñ ðîçãîíó äî 100 êì/ãîä! :D :D :D
Ìîæíà ³ òàê ñêàçàòè, õî÷à ÿêùî áóòè òî÷íèì, òî ÷àñ ðîçãîíó òî âæå ïîõ³äíà â³ä ïîòóæíîñò³, ð³âíîì³ðíîñò³ ðîçïîä³ëó êðóòíîãî ìîìåíòó ïî âñüîìó ä³àïàçîí³ îáîðîò³â ìîòîðó. Òóò ÿ ìàþ íà óâàç³ ùî íå ìîæíà ñêàçàòè ùî ïîòóæí³ñòü ìîòîðó çàëåæèòü â³ä ÷àñó ðîçãîíó äî 100 êì ãîä. Ñêîðøå íàâïàêè.
Erik писал(а):Ïîòóæí³ñòü ³ êðóòíèé ìîìåíò - öå ñêëàäîâ³, õàðàêòåðèñòèêèäâèãóíà, àëå íå àâòî!
Ïîòóæí³ñòü öå õàðàêòåðèñòèêà äâèãóíà. À êðóòíèé ìîìåíò öå òåæ õàðàêòåðèñòèêà äâèãóíà, àëå âîíà ñèëüíî çàëåæèòü â³ä ïåðåäàòî÷íèõ ÷èñåë êîðîáêè ïåðåäà÷. Õî÷à ÿ äóìàþ, ùî âèðîáíèêè ÿêðàç âêàçóþòü áåç âðàõóâàííÿ êîðîáêè ïåðåäà÷.
Erik писал(а): ÊÏÏ òà çàãàëüíà ìàñà àâòî ìîæóòü àáî ñïðèÿòè äèíàì³ö³, òàê ³ øêîäèòè. Íàïðèêëàä, âçÿòè Ãîëüôà ³ Ïàñàòà, ïîñòàâèòè íà íèõ îäèíàêîâ³ äâèãóíè ³ ÊÏÏ (çâè÷àéíî, ïîòð³áíî âðàõîâóâàòè êîëåñà, àåðîäèíàì³êó..., àëå äëÿ íàãëÿäíîñò³ ÿ òèì çíåõòóþ) ³ Ãîëüô áóäå øâèäøèé!!! Îòæå, ò³ëüêè ïî õàðàêòåðèñòèêàõ äâèãóíà (ïîòóæíîñò³ ³ êðóòíîìó ìîìåíò³) âçíàòè äèíàì³êó ìàøèíè íåìîæëèâî!!!
ßêùî ùåé íàãðóçèòè ãîëüôà äî ìàñè ïàñàòà, òî âîíè áóäóòü ¿õàòè îäíàêîâî. Íå íàãðóæåíèé ãîëüô áóäå ¿õàòè øâèäøå çà ðàõóíîê ìåíøî¿ ìàñè, â³äïîâ³äíî äâèãóíó ïîòð³áíî áóäå âèêîíàòè ìåíøó ðîáîòó, ùîáè ðîç³ãíàòè ëåãøó ìàøèíó. Ç ô³çèêè: ðîáîòà = ìàñà * ïðèñêîðåííÿ.
Erik писал(а): Òåïåð ïðî äâèãóí. Ç òîãî, ùî ÿ çðîçóì³â, ïðî÷èòàâøè ôîðóì
viewtopic.php?t=9286
îñíîâíîþ õàðàêòåðèñòèêîþ âñå-òàêè º ïîòóæí³ñòü, à êðóòíèé ìîìåíò ëèøå äîïîìàãຠ¿¿ äîñÿãíóòè. Íå çíàþ, ÷è çðîçóì³ëî âèñëîâèâñÿ, àëå íå çíàþ, ÿê öå ñêàçàòè ïî-³íøîìó! ×èì á³ëüøèé êðóòíèé ìîìåíò (³ ð³âí³øå ðîçïðåä³ëåíèé íà ãðàô³êó), òèì øâèäøå ìîæíà äîñÿãíóòè ìàêñèìàëüíî¿ ïîòóæíîñò³ - òàê ÿ çðîçóì³â. Áóäóòü ÿê³ñü çàïåðå÷åííÿ?
Äî îñòàííüîãî çàïåðå÷åíü íå áóäå, ñêîð³øå óòî÷íåííÿ.
Îñíîâíîþ õàðàêòåðèñòèêîþ áóäå òå, ùî òîá³ â äàíèé ìîìåíò ïîòð³áíî. ßêùî ïîòð³áíî ìàêñèìàëüíó øâèäê³ñòü, òî îñíîâíîþ áóäå ìàêñèìàëüíà ïîòóæí³ñòü.
ßêùî ïîòð³áíî ìàêñèìàëüíå ïðèñêîðåííÿ, òî îñíîâíèì áóäå êðóòíèé ìîìåíò.

À âçàãàë³ êàæó÷è, ìàøèíè òîìó ³ ä³ëÿòü íà êëàñè, ùî âîíè(ìàøèíè) ñèëüíî â³äð³çíÿþòüñÿ îäíà â³ä äðóãî¿ ³ ïîð³âíþâàòè âñ³õ ðàçîì áóëî áè âàæêî. À â ìåæàõ îäíîãî êëàñó ìàøèíè á³ëüø-ìåíø îäíàêîâ³, òîìó äëÿ ïîð³âíÿííÿ äîñòàòíüî ³ òèõ õàðàêòåðèñòèê, ÿê³ íàì äàþòü.
À ÿêùî ïîð³âíþâàòè ìàøèíè ç ð³çíèõ êëàñ³â, òîé æå ãîëüô ç ïàñàòîì, òî ïîòð³áíî âðàõîâóâàòè ³ ìàñó, ³ àåðîäèíàì³êó, ³ ðîçì³ð êîë³ñ ³ êîðîáêó ïåðåäà÷ ³ ùå áàãàòî âñÿêîãî.
E220 w124 @1995
Изображение

_ak
Бывалый
Бывалый
Сообщения: 148
Зарегистрирован: Чт май 08, 2008 2:27 pm

Сообщение _ak » Пт окт 31, 2008 12:14 pm

Разгон с 80 до 120 на 4-й, 5-й передаче тоже важен

Аватара пользователя
DarkDart
Гений
Гений
Сообщения: 11114
Зарегистрирован: Вт май 30, 2006 11:24 am
Откуда: Киев

Сообщение DarkDart » Пт окт 31, 2008 3:26 pm

_ak писал(а):Разгон с 80 до 120 на 4-й, 5-й передаче тоже важен
Он важен с точки зрения удобства (лени). Если нужен действительно быстрый разгон, разгоняться нужно на третьей.

1342
Классик
Классик
Сообщения: 9190
Зарегистрирован: Ср июл 26, 2006 10:07 am
Откуда: Киев
Контактная информация:

Сообщение 1342 » Пт окт 31, 2008 10:26 pm

_ak писал(а):Разгон с 80 до 120 на 4-й, 5-й передаче тоже важен
Это стандартная методика измерения эластичности.
Замерялась она на 4-ой передаче в диапазоне 60...100км/ч и на 5-ой - 80...120км/ч.
Данная методика удобна тем, что она исключает человеческий фактор (прокладку, переключающую передачи). Что интересно, что разгон на 4-ой передаче 60..100 в секундах численно соответсвует паспортному разгону 0...100км/ч с переключенниями передач.
Поэтому периодически тестируйте свои машинки на разгон (60...100 на 4пер.) ну а секундомер есть в любой мобилке. Этим вы косвенно проверяете и бензин, и свечи, и инжектор, и бензонасос и т.д.

1342
Классик
Классик
Сообщения: 9190
Зарегистрирован: Ср июл 26, 2006 10:07 am
Откуда: Киев
Контактная информация:

Сообщение 1342 » Пт окт 31, 2008 10:34 pm

Эту тему когда-то обсуждали: viewtopic.php?t=9286&postdays=0&postorder=asc&start=0
Жаль, что графики (средние страницы) уже пропали.

Ответить