До 2024 російський ринок може повністю відновитися після потрясінь. За прогнозами аналітиків компанії "Технології довіри" (колишній підрозділ PwC), у 2022 році ринок впаде всього на 28% - до 1,1 мільйона автомобілів, а потім зростатиме приблизно на 6% щорічно. За підсумками 2023 року продажі досягнуть 1,32 мільйона одиниць, а 2024-го — 1,58 мільйона. Однак такий сценарій можна досягти лише за сприятливих умов — продовження держпідтримки попиту та стабільної ситуації в економіці. |
Якщо ж санкційний тиск посилиться, логістика подорожчає, а виробники продовжать залишати ринок і скоротять імпорт, продажі 2022 року можуть скоротитися і на 50% — до 760 тисяч автомобілів.
Прогноз «Технологій довіри» виявився оптимістичнішим за сценарій Мінпромторгу, в якому розраховують на 750-800 тисяч реалізованих автомобілів, причому 80 тисяч з них планується продати за рахунок держпідтримки. Глава АвтоВАЗу Максим Соколов очікує на падіння більш ніж удвічі — до 750 тисяч машин.
Ще стриманіший прогноз дав «Автостат»: базовий варіант передбачає скорочення ринку до 600 тисяч автомобілів (тобто на 60%). У найгіршому випадку вдасться продати лише 505 тисяч машин, у кращому — 690 тисяч. Зараз на ринку не спостерігається активного попиту, а дилери не поспішають знижувати ціни та розпродувати автомобілі зі складів, пояснюють аналітики.
У «Технологіях довіри» ж позитивні очікування пов'язують із «структурною перебудовою», яка зараз спостерігається на російському авторинку, а також тим, що «поки не було масового відходу гравців, зупинено лише постачання». Повністю з ринку пішли Renault та General Motors. За поки що не підтвердженими даними, Mercedes-Benz збирається переглянути формат ведення бізнесу та перестати працювати в Росії безпосередньо.
Російський авторинок в червні впав на 82%
|