125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром: Авто новини від AUTO-Consulting - Renault

Интернет-ресурс информационно-аналитической группы AUTO-Consulting  
Новини CARS TRUCKS BUSES ЗНИЖКИ % Статистика 125 років успіху Renault
Пошук по новинам

Розширений пошук
Розділи
Головна
Новини
 Ринок автомобілів
 Акції в автосалонах
 Тест-драйви
 Статистика автопродажів
 Ринок автобусів
 Ринок вантажівок
 Військова техніка
 Виробництво автомобілів
 Законодавство
 Автобізнес LIFE
 Дилерська мережа
 Кредити/лізинг/страхування
 Автохімія
 Сільгосптехніка
 Авто-електроніка
 Ринок запчастин
 Ринок шин
 Мототехніка
 Поради власникам авто
Розмитнення авто
Підписка на новини


• Новини по темі: Renault
• На шасі Renault К 6*6 виготовили партію 12-кубових цистерн
• Renault відроджує легендарну серійну модель Renault 5 Turbo 3E
• Renault збирається відмовитися від традиційних кросоверів
• В Україні почали приймати замовлення на новий Renault Duster
• Забудовані в Україні вантажівки Renault Trucks допомагатимуть міжнародним гуманітарним організаціям
• На Renault Taliant відкрито прийом замовлень та доступні 2 кредитні програми
• В Україні оголосили ціни на новий Renault Duster
• Renault у 2025 році повність оновить модельний ряд на українському ринку
• З 2025 року Renault Trucks прийматиме замовлення на електровантажівки E-Tech T із запасом ходу 600 км
• Вантажівка Renault Trucks T здобула 4 зірки в рейтингу безпеки Euro NCAP
Ще по Renault...
Новини від AUTO-Consulting
Всі новини по темі - Україна

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром

Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2024-05-31 20:14:19 (3187 разів прочитано)
125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault
AUTO-Consulting продовжує розповідати історію Renault, яка святкує вже 125-у річницю. Цього разу ми згадаємо, які досягнення Renault за ці роки вплинули на світовий автопром. Як з’ясувалося, їх за 125 років було чимало. Тож, приготуйтеся здивуватися.
Від ланцюга до кардану
Ні, карданний вал винайшли не в Renault, і навіть не у Франції, а в Італії. Але саме Луї Рено здогадався використати його для приводу задніх коліс свого автомобіля. До цього автовиробники використовували ланцюги, або паски. Так, кардан і коробку передач приніс в автомобілебудування саме Луї Рено. І був йому тоді лише 21 рік!

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

24 грудня 1898 року Луї Рено, завдяки застосуванню коробки передач зі змінним передавальним числом, підіймається на своєму Voiturette з двигуном De Dion Buton потужністю 0,75 к.с. вгору крутою вулицею на Монмартрі. Ця гора мала 13 градусів нахилу, і через те її оминали всі існуючі у місті автомобілі та трицикли. Слід додати, що надворі тоді була зима і слизько. Впевнений підйом Voiturette справив таке враження на присутніх, що Луї одразу продав це авто і отримав перші 12 замовлень на таку саму модель. А вже через декілька місяців Луї отримав патент на коробку передач власної конструкції. З того часу, і до сих пір, всі авто із заднім приводом використовують ту саму схему Renault.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Вже 25 лютого 1899 року брати Рено зареєстрували фірму Société Renault Frères, і з того моменту і починається історія успіху французької марки.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Факти про Renault на території України.


Авто для фермерів
Пасажирські авто Renault стрімко завойовують популярність, а брати Рено дуже вдало їх просувають у різних сегментах. На початку 1900 року Луї та Марсель Рено виграють гонки Париж-Бордо та Париж-Тулуза. І тільки одна перемога в гонці Париж-Бордо принесла Renault замовлення на 350 автомобілів!

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

У 1900 році Луї Рено вже створює свою першу легку вантажівку на базі Renault Type C з 1-циліндровим двигуном 3,5 к.с., встановивши позаду ящик-кузов вантажопідйомністю 250 кг. На такому авто фермерам було зручно возити молоко до Парижу.

А от у 1906 році на виставці у Парижі Renault вже представляє спеціальні вантажні платформи Type G, які викликають надзвичайно великий інтерес. У 1906 році дебютує і перший автобус Renault. Так починалася ера комерційного транспорту Renault.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Інновації, які змінювали автомобіль
Як Луї Рено почав свій шлях з інновації, так він і продовжував вже на чолі великої компанії. А для розробки нових конструкцій він залучає найкращих інженерів того часу. Той самий гідравлічний амортизатор, який зараз є у всіх авто, теж вперше застосували у Renault. А ще швидкозмінні свічки запалювання, які можна демонтувати, не розбираючи двигун, рульову колонку зі змінним нахилом, пневматичний стартер, барабанні гальма, сидіння, що складаються – патенти на ці винаходи належали саме Рено.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Саме Renault NN вперше отримали гальма на всі чотири колеса. А до здобутків Renault слід віднести і такий звичний зараз багажник. Так, не дивуйтеся, бо на авто початку ХХ століття багажників, у звичному вигляді не було, а вантаж кріпили позаду мотузками чи пасками.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Луї Рено взагалі передбачав майбутні тренди. Renault був і серед перших, хто починає серійне виробництво безкапотних вантажівок ще у 30-і роки, коли довжелезний капот ще вважався головною ознакою міцності на вантажному транспорті.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Історія про «Марнське таксі»
Але найяскравішу сторінку в історію Renault навіки вписали автомобілі-таксі. Перший спеціалізований автомобіль для таксі Renault представив ще у 1905 році. Вони були виключно у чорному кольорі, тому отримали прізвисько «браунінг». І саме чорні таксі Renault врятували Париж від захоплення німцями під час Першої світової війни.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Французьких військ на напрямку німецького прориву було недостатньо, а час йшов на години. І тоді французьке командування вирішило використовувати парижські таксі, більшість з яких були саме Renault AG-1. За день 600 автомобілів перекинули 6000 солдатів з усією амуніцією на відстань у 50 км. Битву біля річки Марна було виграно, німці відступили, Париж було врятовано. З того часу Renault AG-1 називають «Марнським таксі», і цьому авто навіть встановлено пам’ятник.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Луї Рено за досягнення перед Францією під час Першої світової війни було нагороджено орденом «Почесного легіону», а неформально його навіть називали «рятівником нації». Детальніше про це AUTO-Consulting розповідав у попередній статті.

Перший в світі легкий і швидкий танк
Під час Першої світової війни Renault прославилася і завдяки своєму танку FT-17. Танки існували і до цього, але здебільшого були неповороткими величезними важкими «монстрами», в яких гусениці оберталися навколо всього корпусу. Луї Рено у 1916 році представив легкий швидкий танк Renault FT-17, вагою 6,5 т, гусениці якого оберталися лише навколо опорних коліс. Він мав рухому башту і потужне озброєння, а розташування екіпажу і моторного відсіку виявилося революційним на той час.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Довелося повоювати танкам Renault FT-17 і на території України, а у деяких операціях їх використовували навіть під час Другої світової війни.

До речі, перші автівки Renault з’явилися на території України ще у 1908 році. Цей факт встановили експерти Історичного Автоклубу і про це AUTO-Consulting детально розповідав у попередній публікації.

125 років успіху Renault. Як французькі авто підкорювали Україну

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Підкорення Сахари
В це зараз складно повірити, але рівно 100 років тому саме Renault, першій в світі, вдалося перетнути Сахару на колісних автомобілях. У той час існувало стійке переконання, що для подолання бездоріжжя необхідні тільки напівгусеничні автомобілі. Але Луї Рено кинув виклик цьому стереотипу і переміг.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

24 січня 1924 року три Renault MH відправилися підкорювати Сахару. Це були спеціально підготовлені 3-вісьні авто з колісною формулою 6х4 на базі легкових Renault 10, з подвійною ошиновкою на кожному колесі. Ці авто мали два ведучих мости, та ще й роздавальну коробку із пониженим рядом у трансмісії. Таке рішення було реалізовано вперше. І навіть невеликий двигун не став на заваді цій експедиції, бо Renault MH були укомплектовані лише 2-літровим мотором потужністю у 26 к.с. З ним автомобіль міг розвивати 45 – 50 км\год. Експедиція подолала 2 тис. км і повністю довела, що справжніми позашляховиками можуть бути й колісні авто. Це був справжній вирок для напівгусеничних авто, а інженерна думка остаточно визначилася, яким має бути справжній позашляховик.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Наступного року Renault MH відправилися в ще більш складний пробіг, який подолав 23 тис. км. І знову, Renault перемогли всі складності бездоріжжя. А з 1927 року було вже запроваджено регулярний автомобільний рух через Сахару. І на маршруті знов використовували саме авто на базі Renault MH.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Заповіт Луї Рено
Згідно з дослідженнями французького історика професора Патріка Фріденсона та статті у журналі "Автопілот Комерсант" №10\2014 р, Луї Рено на Берлінському автосалоні в 30-і встиг поспілкуватися з Адольфом Гітлером і одразу сказав своїм підлеглим: «Нас чекає війна, а після неї Франція буде дуже бідною країною. Тому потрібні будуть тільки дешеві авто». І знову Луї Рено виявився правий, але він не зміг передбачити власну долю.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

На жаль, більшість джерел називають Луї Рено - зрадником, який співпрацював із фашистами. Але як міг «рятівник нації» за підсумками Першої світової стати «зрадником» по завершенні Другої?

На це однозначної відповіді ніхто не має. Насправді ж, Рено у той час, коли Вермахт вторгся до Франції, як раз перебував у США за дорученням уряду і намагався домовитися про постачання танків для французької армії. А коли він повернувся, його власність просто реквізували ще німці, а самого Рено залишили у якості номінального керівника. Під час німецької окупації всі ключові позиції на підприємствах Renault зайняли люди з Daimler-Benz, а сам Луї Рено вже не міг цьому завадити.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Після звільнення Франції Рено не втік, а сам прийшов до влади поспілкуватися про майбутнє. Але майбутнього в нього вже не було.

У 1945 році всі заводи Renault було націоналізовано, а сам він помер у в’язниці у 1944 році за загадкових обставин.

Бестселер
Проте ще довоєнні ідеї Рено про доступний автомобіль врятували вже державну компанію. На Паризькому автосалоні восени 1946 представили Renault 4CV, який мав заднє розташування 748-кубового двигуна потужністю 17 л. с. і 3-ступінчасту механічну коробку передач. Ця машина швидко завоювала популярність і протрималася на конвеєрі 15 років!

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

А згодом її замінить Renault 4. Це вже був справжній бестселер, з 782-кубовим 4-циліндровим двигуном, з незалежною підвіскою всіх коліс та переднім приводом. А головне – Renault 4 мав надзвичайно низьку ціну, що його могли дозволити купити собі і студенти, і дрібні фермери, і навіть звичайні робітники.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Renault 4 з 1961 по 1992 рік було виготовлено у кількості 8 135 424 екземплярів. Ця модель, крім Франції, була на конвейері ще у 10-и країнах. У підсумку «четвірка» увійшла до топ-5 наймасовіших авто всіх часів, поряд з Toyota Corolla, VW Beatle, Ford T та FIAT-124. Недарма Renault запланував відродження саме цієї моделі в електричній версії на 2025 рік

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Хетчбек та мінівен
Renault навіки вписала своє ім’я в історію світового автопрому не тільки конструкціями, але ще й дизайнерськими здобутками. У 1965 року було запущено виробництво першого у світі хетчбека Renault 16. До появи цього авто такого кузова просто не існувало. Renault 16 отримав передній привід, незалежну торсіонну підвіску всіх коліс і економічний 1,4-літровий двигун потужністю 54 к.с.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

А головна його перевага полягала у незвичній конструкції кришки багажного відсіку, яка мала нахил і підіймалася разом із заднім склом. Це давало змогу перевозити, як довгі речі, так і легко трансформувати салон для перевезень габаритних вантажів. У 1966 році Renault 16, першим із «французів», отримав титул «Європейський автомобіль року». Усього за 15 років було виготовлено близько 1,9 млн екземплярів.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Але Renault подарувала світу не тільки хетчбек. У 1983 році Renault починає виробництво першого у Європі мінівена – Renault Espace, який став зручним для великих сімей і у якості бізнес-шатлу. На відміну від існуючих на той час мікроавтобусів, Renault Espace був компактніший, економічніший і зручніший у повсякденному використанні. Згодом цей тип автомобілів почнуть виробляти й інші конкуренти. Але першою у Європі був саме Renault.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

У 1996 році Renault представляє ще один свій шедевр – компактвен Megane Scenic (згодом просто Scenic). Вже у наступному році він отримає титул «Європейський автомобіль року 97», а конкуренти знову почнуть наслідувати Renault, створюючи схожі концепції один за одним.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

А ще були й надзвичайні досягнення Renault у Formula1, про які ми якось окремо розповімо.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Як бачимо, за 125 років Renault встигла стільки разів значною мірою вплинути на розвиток світового автопрому, що навіть важко збагнути весь цей обсяг. Але точно можна сказати, що без Renault і без її винаходів, автомобілі не були би такими, якими ми їх знаємо сьогодні.

Зі святом, Renault!

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

FaceBook     Twitter     email     Telegram   Підпишись на канал в Telegram


Підпишись на новини на пошту
Новини по темі - Україна Всі новини по темі Автобізнес LIFE


Цікаве по темі...
• Чим здивувала чеська Jawa
• Якими були маловідомі луцькі фургони до появи "Волинянки"
• Audi запустила новий бренд - без чотирьох кілець
• Як Mazda досягала успіху і будувала репутацію
• Виробнику мотоциклів КТМ загрожує банкрутство
• До України привезли офіційну копію першого патенту на автомобіль
• В Україні повертається будівництво доріг. на розв`язку на автотрасі Київ-Одеса витратять 441,6 млн. грн.
• Український кластер автобудування проведе у Львові тематичний форум. Що там буде?
• Яку ретро техніку експортують зараз з України
• Знижку на ТО Mazda в Європі продовжено до 30 квітня 2025 року
• Польські фермери знову заблокують кордон. Подробиці.
• В Україні збанкрутував найстаріший велосипедний завод ХВЗ
• Трамп налякав німецьких автовиробників. Там вже порахували можливі збитки
• Голова Stellantis подав у відставку
• Бренд Defender анонсував участь у Дакарі
Головні новини
• Як змінились моторні вподобання українців за час війни. Електро в ТОПі
• Новий Volkswagen ID.7 зміг подолати 794 км на одному заряді
• На шасі Renault К 6*6 виготовили партію 12-кубових цистерн
• «ЕРІДОН ТЕХ» пропонує паливозаправники 5-10 м3 на шасі FOTON
• Renault відроджує легендарну серійну модель Renault 5 Turbo 3E
• В ЄС обговорюють відміну заборони на продаж авто з ДВС
• Renault збирається відмовитися від традиційних кросоверів
• Відтермінування норм Євро-6 проведуть у одне голосування
• Changan розширює дилерську мережу та запрошує до співпраці
• SEAT Arona доступний з новорічною вигодою від 40 000 грн.
• Волонтерський фонд модернізував старі радянські ЗРК "Оса"
• Київ передав на фронт 18-тонну вантажівку та 8 пікапів
• DS Automobiles представляє нового флагмана - електромобіль DS N°8
• IVECO демонструє клієнтам нові електричні S-eWay та eMoovy Experience
• Чернівці придбали нові міські автобуси
• 20 нових пікапів Toyota для Чорних Запорожців
• Парк ДСНС поповнився потужними машинами для розмінування на шасі IVECO
• Зустрічай зиму зі SKODA: неймовірні знижки на Skoda Karoq та привабливі умови кредитування
• Якими були маловідомі луцькі фургони до появи "Волинянки"
• Україна отримає 6 систем ППО від Німеччини
Всі новини...

Авто- мото- музеї та колекції України
«Фаетон» Запорожжя
«Ретро Гараж» Львів
«Винтаж Гаражъ» Дніпро
«Машини часу» Дніпро
Музей КПІ Київ
Harley-Davidson Kyiv
«Мотомір» Камєнскоє
Ретромотомузей Львів
Zastava Умань
Мотоколекція OldCarService Київ
Гараж Януковича
Мотоколекція Берегово
Ретро музей Карлівка
Колекція Львівських мопедів
100 екземплярів за 100 років
Колекційна мото- вело- ЗАЛА

Заводи, де виробляють
Ваші машини
Книга по історії появи мотовиробництв в Україні
Український авторинок за 100 років
ЗАЗ 2009 р., Як роблять ZAZ Forza 2011 р., ЗАЗ 2017 р.
Богдан (Черкасы), 2009, 2013, 2019 рік
Богдан JAC, Богдан-МАЗ
АвтоВАЗ
ЛуАЗ, ЛуАЗ 2016
Черкаський Автобус 2003, 2016 рік
КрАСЗ
Що залишилося від ЛАЗу
Що залишилося від КМЗ
Що залишилося від ХВЗ
Що залишилося від ЛМЗ
Єврокар
ЧАЗ
Часов-Яр
Історія КМЗ
Завод ім. Малишева
Київський БТЗ
Перший український автозавод
Велосипеди України
Audi
Jaguar Land Rover China
Peugeot
Porsche
Volvo
FSO
KIA Slovakia KIA Russia KIA Korea
Lamborghini
MG
BYD
Chery, Chery 2016
Geely, Emgrand EC8, Emgrand GC9
Great-Wall, 2012 рік
FORD Otosan
MAN & Neoplan Туреччина
IVECO
MAN
Scania Сідертельє
ГАЗ, ГАЗ 2010
УАЗ

Лічильники


SHALB  
Secured  




Купить машину на автопродаже? Автобазар Украины.

Популярні новини
• Українські підрозділи ДСНС почали отримувати нові машини 4х4 від українського виробника
• ЗСУ отримали нові українські бронетранспортери БТР-4Е
• В Україні з`явився автомобіль за 630 тис. грн.
• Чим здивувала чеська Jawa
• В Україні оголосили ціни на новий Renault Duster
• З 1 січня 2025 року в Україні знову підвищуються акцизи на пальне
• DAF поставив в Україну надлегкі тягачі XF
• Стартувало серійне виробництво нового позашляховика Volkswagen Tayron. В Україні - вже в 2025 році
• Європейська компанія вже закупила 1500-у вантажівку DAF
• Якими були маловідомі луцькі фургони до появи "Волинянки"
• В Україні почали приймати замовлення на новий Renault Duster
• Як будуть позбавляти водійських прав водіїв-ухилянтів від мобілізації
• Бронеавтомобілі «Козак» отримали захист від дронів-камікадзе
• В Україну прибула перша найпотужніша вантажівка Volvo FH16 Aero 780 к.с.
• Renault у 2025 році повність оновить модельний ряд на українському ринку
Акції у дилерів...
• SEAT Arona доступний з новорічною вигодою від 40 000 грн.
• Зустрічай зиму зі SKODA: неймовірні знижки на Skoda Karoq та привабливі умови кредитування
• На Skoda Octavia діє акційна ціна зі знижкою до 87 000 грн.
• В Україні діє спеціальна цінова пропозиція на тентовані вантажівки DongFeng CL90
• Пропозиція для СТО: «Купуй Opet – отримуй стійку у подарунок»
• «Чорна п`ятниця» на мотоцикли Honda
• BMW X3 xDrive30d доступні за спеціальною ціною
• Бузкова п’ятниця від «Хапай авто»: 500 знижка + 500 на допомогу
• Чорна п`ятниця з Mitsubishi: знижка 5% на кросовери*
• Чорна п’ятниця! -$200 на всі системи автобезпеки Benish
• На обрані товари BMW діє спеціальна пропозицієя до -60%
• В AUTOGROUP можна вигідно підготувати автомобіль до зими
• На обмежений склад тягачів Scania діє акція «Потрійна перевага»
• В Україні стартувала сервісна акція на аксесуари Renault для транспортування та безпеки
• Сенсаційна пропозиція на усі CUPRA Formentor зі складу в Україні з вигодою у ціні до 240 000 грн.*
Авто історія
Історія АвтоЗАЗа
Історія Богдан/ЛуАЗ
Історія Черкаський автобус
Історія КМЗ / КМЗ 75 років
Музей Audi
Історія NSU
Музей BMW
Музей Citroen
Історія Citroen
Музей DAF
Музей Ferrari
Музей Fiat
Музей MG
Музей Peugeot
Історія Dangel 4x4
Історія Jeep
Історія Mazda
Музей Porsche
Музей Volvo
Парк Ferrari World Park
ВАЗ-2101 "Копійка"
ВАЗ-2121 "Нива"/LADA 4x4
LADA Sport
ГАЗ-24 "Волга"
ЛуАЗ-969
ЗАЗ-965
Перший український мотоцикл
Найперша мотоколяска К-1В
Перший київський мотоцикл К-1Б
Всі модели ЛМЗ
Історія Mini
Музей в Брюселі
Музей в Турині
Музей в Пекині
Музей в Шанхаї
Гараж Князя Монако
Авто королів XX сторіччя
Гараж Януковича
Китайський автопром
Турецький автопром
Корейський автопром
Авто II світової війни
Автівки Великої Перемоги
Авто Ленд-ліза
Лімузини російських вождів
Київський тролейбус
Київський автобус
Перші українські тролейбуси
Київський швидкісний трамвай
НТУ - 75 років
Перші авто та автоСМІ в Україні
ТОП10+ найстаріших автомобілів в Україні
Автономера Київа за 116 років
Статистика українського авторинку за 100 років
Історія появи українського мото- та велопрому
Скільки авто було продано в Незалежній Україні

Великі особистості Андре Сітроєн, Джорджетто Джуджаро, Луїджи Колані, Фердинанд Порше, Марчелло Гандіні, Mr. Dream Car Олексій Сахновський, Свємпа, київлянин Володимир Вєклич, Філіп Прибилой Д4
 
Зв'язок
Тел.: +38 063 233 43 31
Пишіть нам >>>
Зробити стартовою | У вибране
Експорт новин |
Реклама на сайті
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.