Компанія CATL, найбільший виробник акумуляторів у світі, заявила, що її натрій-іонні батареї нового покоління можуть працювати навіть при екстремальних температурах до -40°C, що вирішує одну з основних проблем літій-іонних акумуляторів — втрата потужності в холодну погоду.
Натрій-іонні батареї пропонують значні переваги в порівнянні з традиційними літій-іонними технологіями, включаючи знижену ймовірність перегріву та кращу стабільність при низьких температурах. Вони також виготовляються з дешевшої сировини — натрій є набагато доступнішим, ніж літій, що потенційно дозволяє знизити вартість акумуляторів. Проте натрій-іонні акумулятори мають меншу енергоємність, що обмежує їх використання для електромобілів низького класу або початкових версій. CATL прагне досягти щільності енергії на рівні 200 Вт·год/кг, що є значним досягненням для цієї технології.
Натрій-іонні батареї вже почали використовуватися в китайських електромобілях, таких як Yiwei EV від JAC, підтримуваний Volkswagen. CATL анонсувала, що нові батареї другого покоління будуть доступні для серійного виробництва до 2025 року, а масове виробництво почнеться в 2027 році.
Ці інновації дозволяють Китаю зміцнити свою позицію на глобальному ринку акумуляторів та електромобілів, зокрема протистояти швидкому розвитку китайських виробників, таких як BYD. Водночас, великі гравці індустрії, включаючи CATL, BYD та Northvolt, активно інвестують у нові технології акумуляторів, що робить майбутнє електричних транспортних засобів ще більш захоплюючим.
Задля лідерства в сегменті електрокарів Китай витратив $230 млрд.
|