Зима – либонь, найскладніша пора року і для автомобіля, і для його власника. На міцність машину й водночас нерви водія випробовують сніг, ожеледиця, низькі температури, тоді як славнозвісні українські дороги не додають оптимізму – лише додаткові випробування. За таких умов від керманича вимагається не лише максимально уважне водіння, а й особлива підготовка авто.
Отже, як водію звести ризики до мінімуму, убезпечити себе і свого залізного коня і уникнути неприємних сюрпризів на дорозі (частину з яких можна передбачити)? Відповідають фахівці GM GROUP, котрі поділилися найважливішими особливостями грамотного поводження з авто, які точно треба знати початківцям і про які не варто забувати навіть професіоналам з десятками і сотнями тисяч подоланих кілометрів.
1. Обов’язковий перехід на зимову гуму
Не просто наполеглива рекомендація, а залізобетонне правило для відповідального автовласника. Заміна літніх шин на зимові – перший і чи не найважливіший крок, який зазвичай роблять, коли середньодобова температура становить нижче 5–7 °C; для більшості регіонів України це початок листопада, а іноді і кінець жовтня. Крім того, вже на початку жовтня вона може опускатися нижче цієї позначки – йдеться про періоди рано-вранці та ближче до ночі, тож враховуйте це, якщо часто їздите в такий час.
Чому це так важливо? Все просто: зміна автошин потрібна, тому що їхні характеристики відповідають особливостям сезону. Літні шини втрачають свої властивості за низьких температур, тоді як зимова гума залишається еластичною навіть при сильному морозі й забезпечує надійне зчеплення з дорогою. До того ж рисунок протектора зимових шин відрізняється від літнього і допомагає машині зберігати прохідність машини попри вологість і слизькість дорожнього покриття. Штрафу за їзду взимку на літніх шинах ви не отримаєте, зате ризикуєте поплатитися власним здоров’ям.
Під час вибору відповідних шин орієнтуйтеся на маркування 3PMSF (піктограма сніжинки в контурі трьох гірських вершин) і M+S на боковині. Принагідно спеціалісти нагадують, що їздити на зимових шинах з глибиною протектора менше 4 мм – не рекомендовано, і закликають регулярно перевіряти тиск у них.
2. Прогрівання бензинового двигуна: таки варто, але недовго
Виробники сучасних автівок не вказують у супровідній документації, що прогрівати мотор – обов’язково, та й чим довше ви це робите, тим більше викидів надходить в атмосферу, що точно не йде на користь довкіллю. А от механіки переважно виступають за прогрівання, особливо взимку, і ось чому.
Старі добрі закони фізики ніхто не скасовував. За низьких температур рідини в машині – зокрема мастило – набувають густішої консистенції (простіше кажучи, стають більш в’язкими), що ускладнює їх перекачування. Розігрівання сприяє їхньому розрідженню, а значить, кращому змащуванню деталей двигуна. Отож морозного зимового ранку все ж слід виділити певний час на цю процедуру.
Головне в прогріванні – знати міру. Так, взимку зазвичай достатньо всього декількох хвилин. Після цього потрібно плавно почати рух і перший час їхати на помірній швидкості, не доводячи мотор до високих обертів (понад 2000–2500 об./хв).
3. Чисті фари і номерні знаки – чітка видимість і без штрафів
Взимку видимість і так неабияк страждає – для чого ускладнювати собі й іншим життя, залишивши фари забрудненими і знизивши тим самим ефективність освітлення? Бруд, сніг та лід – усього цього не повинно там бути.
Те саме стосується і автомобільних номерів, за забруднення яких поліціянти дуже охочі штрафувати. І хоч сума покарання не надто відчутна – 1190 грн, навіщо вам зайві проблеми із законом?
4. Зимовий омивач – мастхев
Автомобільний омивач – рідина, призначена для очищення стекол від різноманітних забруднень, починаючи зі звичайного бруду та пилу і закінчуючи комахами, та усунення інших факторів, які суттєво погіршують видимість. Літній омивач, як і вода, банально замерзне при мінусовій температурі, тому потрібно використовувати зимовий, більш відомий як «незамерзайка». Він спеціально розроблений для експлуатації при низьких (до -40 °C) температурах і містить спирт, через який, власне, і не відбувається замерзання рідини. Зимовий омивач не лише видаляє забруднення, а й запобігає появі на лобовому склі льодового нальоту і забезпечує плавне ковзання щіток склоочисника, тим самим гарантує гарну видимість. Впізнати його й водночас відрізнити від літнього варіанту легко можна за синім або зеленим кольором.
Важливо! Фахівці не радять змішувати літній та зимовий омивач через різницю у хімічному складі. А от що сміливо рекомендують, то це завчасно, доки не почалися сильні морози, залити підхожу рідину в бачок омивача. Інакше залишки літнього можуть замерзнути і пошкодити систему.
5. У багажнику має бути рятувальний «зимовий» набір
Непередбачувані ситуації на дорозі взимку – поширене явище. Вибратися зі скрутного становища – і в прямому, і в переносному сенсі – допоможуть «рятувальники», про наявність яких у багажнику треба подбати заздалегідь. Що повинно там бути:
• Лопата, яка стане в пригоді на випадок, якщо автівка застрягне в снігу.
• Щітка зі скребком для очищення стекол й кузова від снігу та льоду, бажано з м’яким ворсом, щоб не пошкодити лакофарбове покриття.
• Протиковзні ланцюги – просто незамінні для руху по ожеледиці чи засніженій ділянці дороги.
• Спрей для швидкого запуску двигуна внутрішнього згоряння – як бензинового, так і дизельного.
• Пуско-зарядний пристрій, що здатен оживити розряджений чи промерзлий акумулятор.
• Розморожувач замків – насамперед автомобільних, але має всі шанси знадобитися і в побуті.
• «Антидощ» – таку нехитру назву мають спеціальні водовідштовхувальні засоби для нанесення на стекла та зовнішні дзеркала.
• Міцний трос для буксирування – тут і так все зрозуміло.
• Так званий домашній набір, який допоможе зігрітися у випадку тривалої зупинки, – термос з напоєм, плед, теплий одяг, термошкарпетки (а ще ліхтарик, який ніколи не буде зайвим).
Переформульовуючи відоме прислів’я, поінформований (принаймні частково, адже попереду не менш корисна частина друга) – значить озброєний. Втім, це не панацея: проблеми з авто, особливо вживаними, можуть виникнути в будь-який момент. Та є й хороша новина! Практично будь-які негаразди з автомобілем – незалежно від того, трапилися вони взимку чи в іншу пору року, – зможуть виправити в автосервісах холдингу GM GROUP, який має свої представництва в семи областях України.
Ваше авто точно заслужило на технічне та сервісне обслуговування безкомпромісної якості, яка підтверджується з року в рік сотнями клієнтів. Ви можете стати одним із них й особисто перевірити, чи так це насправді!
|