Відразу зазначимо: це дуже сильне перебільшення. Але від того не менш цікаво з’ясувати реальну ситуацію на авторинку, а заодно – проаналізувати, які нові та вживані моделі найчастіше вибирають українці й чи достатньо у нас відповідної інфраструктури для комфортного користування ними. Сьогодні це питання спільно з експертами провідного національного автохолдингу GM GROUP досліджував AUTO-Consulting.
Гарантія на вживані авто в Україні: як все працює?
СТАН РИНКУ ЕЛЕКТРОКАРІВ В УКРАЇНІ
Попит на автомобілі на електричній тязі збільшується котрий рік поспіль, що демонструє офіційна статистика. Якщо на початку 2023-го в Україні налічувалося майже 45 тис. електрокарів, то на перше січня 2024-го – вже більш ніж 83 тис., а в січні цього року їхня кількість зросла до понад 135 тис. (тут і далі маються на увазі легковики). Інакше кажучи, торік парк електромобілів поповнили рекордні 52 тис. машин, а за два останні роки він узагалі виріс утричі. Нівроку!
Чи зростає ринок електрокарів в Україні? Підсумки 2024 року
Водночас до серйозної конкуренції з традиційними автомобілями з ДВЗ чи тим паче домінації на авторинку електрокарам ще далеко, кажуть спеціалісти GM GROUP. Загальний парк авто в Україні оцінюється щонайменше у 10 млн одиниць, тобто частка машин на електротязі, попри стрімкі темпи їх купівлі, навіть не доходить до 2%.
Показово, що серед ввезених з-за кордону електромобілів вживані суттєво переважають нові. Минулого року в Україну імпортували понад 40 тис. електрокарів з пробігом, тоді як нових – менш ніж 12 тис.
Ба більше, тенденція до зниження частки нових електромобілів серед всієї кількості завезених посилюється з кожним роком. Якщо станом на кінець 2024-го відсоткове співвідношення нових і вживаних електричних автомобілів становило 22:78, то у 2023-му воно було 30:70, а в 2022-му – 35:65.
Основне джерело електромобілів на нашому ринку – вживані моделі зі США, Європи та Китаю. В цьому легко пересвідчитися, переглянувши останню статистику продажів електрокарів. Зокрема, у 2023-му реалізували трішки більше ніж 11 тис. нових електричних авто, а в минулому – 11.6 тис. Цебто динаміка – лише +5 %.
А от продажі вживаних електрокарів з 26.6 тис. од. у 2023-му зросли до 40.7 тис. од. у 2024-му. Приріст склав солідні майже 53%.
Тож правильніше говорити про ажіотаж саме на вживані електрокари, а не нові. Називаймо речі своїми іменами.
Чи можливо в Україні придбати автомобіль онлайн під ключ? Кейс українського автохолдингу
5 КЛЮЧОВИХ ПРИЧИН, ЧОМУ ЗРОСТАЮТЬ ПРОДАЖІ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ
Фахівці GM GROUP зазначають, що дедалі більша популярність електрокарів зумовлена декількома факторами, головний із яких – звичайнісінька вигода. Річ у тім, що чинне законодавство передбачає істотні пільги на машини з електричним двигуном. Зокрема, в Україні з 2018-го електромобілі повністю звільнені від ввізного мита, ПДВ і пенсійного збору, а акциз становить лише 1 € за 1 кВт∙год батареї. Наприклад, умовна «Тесла» потребуватиме сплати всього 88 євро податків. Дуже привабливо, чи не так?
Щоправда, за словами голови Комітету Верховної Ради з питань митної та податкової політики Данила Гетманцева, у 2026 році такі пільги не продовжуватимуть. Тож у наших читачів, які розмірковують над придбанням електромобіля, залишається близько 10 місяців, щоб встигнути застрибнути в останній вагон податкових привілеїв.
Крім того, грає свою роль і вартість одного кілометра. Для електрокарів вона в середньому становить не більше 1 гривні, що відчутно дешевше порівняно з транспортними засобами з бензиновими чи дизельними моторами. В контексті повсякденного використання це потужний аргумент на користь перших.
Серед інших причин зростаючих продажів електромобілів:
● розширення модельного ряду, в т. ч. у бюджетному сегменті;
● удосконалення акумуляторних батарей (збільшення швидкості заряджання і запасу ходу);
● підвищення рівня екологічної свідомості автовласників;
● розвиток зарядної інфраструктури.
7 вагомих причин, чому варто вибрати гібридний автомобіль
НАЙПОПУЛЯРНІШІ МОДЕЛІ ЕЛЕКТРОКАРІВ В УКРАЇНІ
Для кращого розуміння вподобань українців доцільно виділити фаворитів серед нових електромобілів і окремо – серед вживаних.
У ТОПі нових електрокарів:
● Volkswagen ID.4;
● BYD Song;
● Honda M-NV;
● Zeekr 001;
● Nissan Ariya.
Як бачимо, тут переважають китайські моделі іменитих брендів.
У ТОПі електрокарів з пробігом:
● Nissan Leaf;
● Tesla Model 3 / Y;
● Volkswagen e-Golf;
● Hyundai Kona Electric.
Тон задають дві моделі «Тесла» віком 2–3 роки, які здебільшого привозять зі США, й уже традиційний доступний «Ніссан», якому на момент доставки в Україну цілком може виповнитися 5, 7 і навіть більше років.
Український авторинок електрокарів покращив свої позиції в Європі
А ЧИ Є ДЕ ЗАРЯДИТИСЯ?
Можна впевнено сказати, що за останні роки інфраструктура для електрокарів зробила вагомий крок уперед. Станом на початок 2024-го в Україні налічувалося майже 5 тисяч зарядних станцій, що зосереджені у столиці й великих населених пунктах. Нині в нашій країні функціонує 10+ мереж громадських ЕЗС; крім них, місцями для заряджання електромобілів оснащують не лише традиційні автозаправки, а й торгові та офісні центри, паркінги, готелі й заклади громадського харчування. Збільшується і кількість станцій на трасах, а отже, міжміські поїздки стають доступнішими.
Низка цікавих подій у цьому контексті відбулася не так давно. Так, у лютому мережа «ОККО» придбала частку мережі ЕЗС ТОКА. Ще один показовий випадок стався місяць тому, коли на одному з українських АЗК дизельну колонку замінили сучасною зарядною станцією потужністю 150 кВт.
Втім, фахівці GM GROUP вважають, що, враховуючи нинішній обсяг парку електромобілів, для безпроблемного доступу до заряджання потрібно щонайменше 12 тис. публічних зарядних станцій. Словом, є куди рости.
АЛЬТЕРНАТИВІ – БУТИ!
Заради справедливості потрібно визнати: електромобілі наразі не позбавлені мінусів, про які AUTO-Consulting вже розповідав. І поки існують ці недоліки, зарано говорити про масовість електрокарів в осяжному майбутньому.
Чимало експертів стверджують, що на шляху до кардинальної трансформації автопарку хорошим рішенням можуть бути гібридні автомобілі. Тим паче, на вітчизняному ринку вони представлені в широкому асортименті.
Ба більше, сьогодні в Україні навіть вживані авто групи BEV можуть бути не просто доступним, а й надійним вибором. Ідеться про гібриди з пробігом на гарантії до 1 року, які у своїх автосалонах пропонує холдинг GM GROUP. Машини проходять комплексні перевірки на авторизованих СТО і, як наслідок, перебувають у чудовому технічному стані. Такі автівки мають прозору історію обслуговування і чесний пробіг, які зазначені у спеціальних Сертифікатах перевірки – офіційних документах з відповідною юридичною силою.
До уваги потенційних покупців – десятки перевірених гібридів на будь-який смак. Детальніше з ними ознайомитися можна на сайті MyMyCars.
Як вибрати автомобіль для сім’ї: поради експертів
|