Йдеться про продовження до 2036 року пільгового режиму імпорту комплектуючих для виробництва електромобілів в Україні. При цьому пільги не поширюватимуться на імпорт готових електромобілів - лише на ті, що вироблятимуться в Україні.
Метою ініціативи ФРУ є створення передбачуваних умов для запуску повноцінного виробництва електротранспорту з високою доданою вартістю, залучення інвестицій та зменшення імпортозалежності в стратегічно важливому секторі.
Пільги пропонується продовжити для імпорту комплектуючих до:
- електромобілів (BEV),
- плагін-гібридів,
- електротранспорту для оборонних потреб (зокрема, пікапів та універсалів для ЗСУ),
- тролейбусів, електробусів, трамваїв та вагонів метро.
Чому це важливо?
З 2021 року завдяки чинним пільгам імпорт електромобілів в Україну зріс у 7 разів. Але власне виробництво досі не стартувало — через повномасштабну війну та економічну нестабільність. Як міжнародні, так і українські виробники готові запускати виробництво — за умови чітких і стабільних податково-митних правил.
Що вже зроблено?
Федерація роботодавців України у співпраці з виробниками електротранспорту розробила проєкти змін до Податкового та Митного кодексів України — включно з пояснювальними записками та порівняльними таблицями. Це значно пришвидшить погодження з відповідними органами виконавчої влади та винесення на розгляд Кабміну.
Наразі готується фінансово-економічне обґрунтування, яке на прохання Міністерства фінансів України буде передано Міністерству економіки.
Ми щиро вдячні Заступнику Міністра економіки України — Торговому представнику України Тарасу Качці за підтримку ініціативи та організацію наради.
ФРУ закликає всіх українських виробників, які планують запуск або розширення виробництва електротранспорту, долучатися до формування єдиної сильної позиції бізнесу.
Депутати збираються подовжити пільги на електромобілі, але не на всі
|