Скільки податків не отримала держава через пільги на електромобілі? І що з цього буде?: Авто новини від AUTO-Consulting - електромоб

Интернет-ресурс информационно-аналитической группы AUTO-Consulting  
Новини CARS TRUCKS BUSES ЗНИЖКИ % Статистика IVECO 50 років
Пошук по новинам

Розширений пошук
Розділи
Головна
Новини
 Ринок автомобілів
 Акції в автосалонах
 Тест-драйви
 Статистика автопродажів
 Ринок автобусів
 Ринок вантажівок
 Військова техніка
 Виробництво автомобілів
 Законодавство
 Автобізнес LIFE
 Дилерська мережа
 Кредити/лізинг/страхування
 Автохімія
 Сільгосптехніка
 Авто-електроніка
 Ринок запчастин
 Ринок шин
 Мототехніка
 Поради власникам авто
Розмитнення авто
Підписка на новини


• Новини по темі: електромоб
• Митна служба підрахувала обсяги пільг на ввезення електромобілів в жовтні 2025 року
• Митниця порахувала всі надані пільги на електромобілі. Вийшла величезна сума
• Що вирішив Уряд стосовно продовження пільг на електромобілі
• Стало відомо, які пільги на електромобілі влада погодилася залишити
• Українські дилерські холдинги підтримали відміну пільг на електромобілі
• Офіційний імпортер електромобілів виступає за завершення пільг на "електрички"
• Куди ведуть пільги на електромобілі авторинок України
• В групі VIDI зробили оцінку спробі подовжити пільгі на електромобілі. Що це буде коштувати державі?
• То будуть чи ні продовжені пільги на електромобілі у 2026 році? Заява Гетманцева
• Верховна Рада проголосувала про продовження пільг на електромобілі до 2027 року. Але є нюанс
Ще по електромоб...
Новини від AUTO-Consulting
Всі новини по темі - Україна

Скільки податків не отримала держава через пільги на електромобілі? І що з цього буде?

законодавство | Опубліковано - 2025-09-17 19:32:37 (2415 разів прочитано)
Скільки податків не отримала держава через пільги на електромобілі - електромоб
З початком нового бізнес-сезону спалахнула жвава дискусія щодо продовження пільг на електромобілі. AUTO-Consulting вже не раз повідомляв аргументи різних сторін. А цього разу стали відомі обсяги пільг у грошовому еквіваленті, які отримали електромобілі.


Так, за 2024 рік, за інформацією Державної податкової служби та Державної митної служби, бюджети втратили 10,6 млрд грн через пільги на ПДВ при ввезенні електроавтомобілей в Україну. І це лище по ПДВ. Але електромобілі мають і ще низку пільг: ввізне мито складає 0%, акциз 1 євро за кожен кВт·год ємності акумулятора. При першій реєстрації електромобіля не сплачують збір до Пенсійного фонду і ця пільга безтермінова.



Але крім прямих пільг, електромобілі ще не приймають участь у фінансуванні утримання доріг, бо цей податок "зашито" e вартість палива. Таким чином, стимулювання електромобілів, яке діє в Україні за рахунок її бюджету (не отримання податків) дало змогу створити в Україні парк з 182 тис. "електрички". Багато це чи мало?

На фоні загального парку автомобілів, який є в Україні - це майже 1,5%. І це поки що ніщо. Але недоотриманих податків на це пішло багато.



Аргументи про захист довкілля, під час війни, коли кожного дня маємо тисячи вибухів снарядів та масштабні пожежі - виглядають м'яко кажучи наївними і притягнутими "за вухо", а насправді, видають заангажованих в бізнесі постачання "електричок" осіб.

Нещодавно на цю тему дуже влучно висловився в коментарі NV Бізнес CEO та співвласник групи компаній VIDI Олександр Джуринський.



«Пільговий режим був впроваджений на певному етапі з екологічних міркувань. Але сьогодні, коли в країні регулярно палають пожежі, енергогенерація майже вся зруйнована, а електромережі перевантажені… Дивно виглядає ситуація, коли лікарня вимушено працює на дизель-генераторі, а водночас електромобілі мають пільги на розмитнення. При введенні пільг важливо мати чітку ціль і розуміння меж. Бо завжди існує баланс: десь виграєш — десь втрачаєш», — коментує він NV Бізнес.

Співвласник VIDI не бачить позитиву від буму електромобілів в Україні. На його думку, екологічний ефект від того хибний, а економічний та політичний — негативний.



«При видобутку матеріалів і виробництві електромобілів утворюється величезна кількість СО₂, а батарея сама по собі є дуже небезпечною з хімічної точки зору. Більше того — чи замислювався хтось, як відбуватиметься утилізація та переробка цих авто?», — каже Джуринський. Він же відзначає, що пільга призвела до заміщення імпорту нових авто дешевим «сірим» імпортом. І спричинила маніпуляції на ціні при ввезенні.



«Держава отримала велику діру у податкових надходженнях, адже електромобілі не споживають паливо, з якого сплачується акциз. Важчі електроавто так само зношують дороги. Відповідно, ремонти залишаються частково непокритими», — зазначає автодилер.

На його думку стимулювання імпорту автокарів більше шкодить.



«Ні для кого не секрет, що вартість електроенергії в Україні для населення субсидується державою. Вигідно для споживача? Так. Але фактично це проїдання державного бюджету. А зараз, у воєнних умовах, потрібно навпаки обмежувати споживання електроенергії, щоб у моменти пікових навантажень та під час бомбардувань енергосектор мав запас», — вважає Джуринський. До того ж, на його думку, погано і те, що Україна купує переважно китайські електромобілі.



Не вважає за потрібне стимулювати імпорт електрокарів і сам голова фінансового та податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев. Він зізнався NV Бізнес, що дискусія на цю тему його відверто дратує.

«Законопроєкти не мають шансів на голосування, пільга не матиме продовження, — зізнається він. — Ми не бачимо підстав, аби продовжувати преференцію для електричних авто. Будь-яка пільга є викривленням рівності оподаткування і шкодить економічній конкуренції. Пільга — це зло, якщо вона не обґрунтована».

Але в той же час існують і законопроекти про подовження пільг, які подали опозиційні депутати. І один з лобістів пільги про ПДВ Олексій Рябчин вважає, що шанси на продовження пільг на ввезення електрокарів є.



«Потрібна дискусія всіх причетних комітетів та відомств з залученням аналітики. Історія повторюється. Коли ми свого часу просували відміну ПДВ на імпорт електромобілів, проти пільги була голова податкового комітету ВР Ніна Южаніна.



Ми аргументували свою позицію і тодішній міністерці фінансів Оксані Маркаровій. — Каже Рябчин. — Так само, як і зараз, збирали аналітику, організували листи від бізнесу та працювали з депутатами з різних фракцій. І це спрацювало — історичне рішення про пільгу з ПДВ було прийняте в сесійній залі о 4 ранку. Він закликає прихильників «електричок» не опускати рук.

Слідкуємо за подіями. Щоб не пропустити головні новини на ринку - підпишіться на наші канали:

AUTO-Consulting в Telegram
AUTO-Consulting в Facebook

Чи подовжать пільги на електрокари у 2026 році? - електрокар

FaceBook     Twitter     email     Telegram   Підпишись на канал в Telegram


Підпишись на новини на пошту
Новини по темі - Україна Всі новини по темі законодавство


Цікаве по темі...
• Верховна Рада проголосувала про продовження пільг на електромобілі до 2027 року. Але є нюанс
• Кабмін вніс зміни до Порядку проведення рейдових перевірок на дорогах
• Стало відомо, які пільги на електромобілі влада погодилася залишити
• В Україні вперше зареєстрували вживаний автомобіль прямо в автосалоні
• В Україні закрили більше 70 автошкіл
• То будуть чи ні продовжені пільги на електромобілі у 2026 році? Заява Гетманцева
• Уряд підтримує ідею запровадження "нульового" розмитнення авто для УБД
• В Україні прийняли нові правила паркування для водіїв, які перевозять дітей до 3 років
• Що вирішив Уряд стосовно продовження пільг на електромобілі
• В Україні планують ввести штрафні бали за порушення ПДР. Зареєстровано законопроєкт
• Ветеранам з інвалідністю компенсуватимуть до 70 тис. грн на переобладнання автомобіля
• Європарламент звільнив електровантажівки від дорожнього збору ще на 6 років
• В Україні перестали видавати паперові свідоцтва про закінчення автошкіл
• В сервісних центрах придумали як протидіяти фальсифікаціям під час іспитів
• Держава компенсуватиме ветеранам з інвалідністю витрати на переобладнання автівок
Головні новини
• Honda встановила рекорд продажів мотоциклів на українському ринку
• Електричний кросовер Opel Mokka GSE здобуває нагороду «Золоте кермо 2025»
• Nissan представив головного конкурента Toyota RAV4
• В цей день стартувало виробництво ЗАЗ-1102 "Таврія"
• Goodyear вивів на український ринок «цифрові» шини нового покоління для вантажівок
• На BMW X5 діють спеціальні умови кредитування зі ставкою 0,01% річних
• В Україні набувають популярності автоевакуатори на шасі MAN TGL
• SEAT презентував оновлені Ibiza та Arona
• Стало відомо з якого авто починалася історія спецтранспорту київської МВС
• У листопаді авторинок зростає шаленими темпами
• У Житомирі почали роботу нові офіційні дилери PEUGEOT, CITROEN, OPEL
• IVECO S-Way CNG встановлює новий стандарт запасу ходу: понад 1 000 км на одній заправці
• В Україні новий Mitsubishi L200 отримав комплекc доопрацювань під потреби військових
• Комунальники Харківщини обрали сміттєвоз на базі JAC N200 зі снігоочисним відвалом
• В Україну прибула велика партія шасі вантажівок Daewoo
• Як безкоштовно відновити водійські документи постраждалим від обстрілів. Рішення від ГСЦ
• Партнерство з Opet: погляд на багаторічну співпрацю від провідних компаній України
• В України знизились продажі преміум автомобілів
• В Україну прибув перший електрифікований напівпричіп-рефрежиратор
• Audi представила дизайн для Формули-1
Всі новини...

Авто- мото- музеї та колекції України
«Фаетон» Запорожжя
«Ретро Гараж» Львів
«Винтаж Гаражъ» Дніпро
«Машини часу» Дніпро
Музей КПІ Київ
Harley-Davidson Kyiv
«Мотомір» Камєнскоє
Ретромотомузей Львів
Zastava Умань
Мотоколекція OldCarService Київ
Гараж Януковича
Мотоколекція Берегово
Ретро музей Карлівка
Колекція Львівських мопедів
100 екземплярів за 100 років
Колекційна мото- вело- ЗАЛА

Заводи, де виробляють
Ваші машини
Книга по історії появи мотовиробництв в Україні
Український авторинок за 100 років
ЗАЗ 2009 р., Як роблять ZAZ Forza 2011 р., ЗАЗ 2017 р.
Богдан (Черкасы), 2009, 2013, 2019 рік
Богдан JAC, Богдан-МАЗ
АвтоВАЗ
ЛуАЗ, ЛуАЗ 2016
Черкаський Автобус 2003, 2016 рік
КрАСЗ
Що залишилося від ЛАЗу
Що залишилося від КМЗ
Що залишилося від ХВЗ
Що залишилося від ЛМЗ
Єврокар
ЧАЗ
Часов-Яр
Історія КМЗ
Завод ім. Малишева
Київський БТЗ
Перший український автозавод
Велосипеди України
Audi
Jaguar Land Rover China
Peugeot
Porsche
Volvo
FSO
KIA Slovakia KIA Russia KIA Korea
Lamborghini
MG
BYD
Cezet (CZ)
Chery, Chery 2016
Geely, Emgrand EC8, Emgrand GC9
Great-Wall, 2012 рік
FORD Otosan
MAN & Neoplan Туреччина
IVECO
MAN
Scania Сідертельє
ГАЗ, ГАЗ 2010
УАЗ

Лічильники


SHALB  
Secured  




Купить машину на автопродаже? Автобазар Украины.

Популярні новини
• Верховна Рада проголосувала про продовження пільг на електромобілі до 2027 року. Але є нюанс
• Кабмін вніс зміни до Порядку проведення рейдових перевірок на дорогах
• На справді в Україні існувало ще два виробника мотодвигунів. Куди вони поділися?
• Стало відомо, які пільги на електромобілі влада погодилася залишити
• В Україні вперше зареєстрували вживаний автомобіль прямо в автосалоні
• У Києві знайшли роботу для двоповерхових автобусів із Берліну
• Офіційний імпортер електромобілів виступає за завершення пільг на "електрички"
• В Україну прибула велика партія шасі вантажівок Daewoo
• Китайці скопіювали концепцію нашого Дніпра
• Як в Україні обходять сплату податків при продажі вживаних автомобілів
• В Україні закрили більше 70 автошкіл
• Митниця порахувала всі надані пільги на електромобілі. Вийшла величезна сума
• В Україну прибув перший електричний тягач MAN eTGX
• Українська компанія з переобладнання автомобілів пройшла Сертифікацію від Stellantis
• Як проходив випробування санітарно-евакуаційний бронеавтомобіль «Новатор 2С»
Акції у дилерів...
• Автомобілі SEAT доступні за фіксованим курсом 45 грн/євро
• Тільки зараз Honda ZR-V пропонується в Україні за найнижчими цінами у всій Європі
• На новий BMW 3 серії діє спеціальна цінова пропозиція та кредитування від 0,01% річних
• На електромобілі BMW діють спеціальні умови кредитування зі ставкою від 0,01% річних
• В Україні стартувала сервісна акція в мережі Renault «Осіння діагностика»
• На Mitsubishi Pajero Sport діє вигода до 200 000 грн.
• Ставай клієнтом Credit Agricole онлайн – вигравай кросовер Toyota
• Спеціальна пропозиція від IVECO Україна: вигідні умови на фургони IVECO Daily масою 3,5 та 5 тон
• В Україні проходить розпродаж європейського складу гібридних Honda ZR-V з неймовірною знижкою
• Акція від Opet та АвтоНова-Д для СТО легкових авто
• Час купувати. В Україні діє спеціальна пропозиція на кросовери Volkswagen T-Roc з вигодою до 133 тис. грн.
• В Україні діє спеціальна цінова пропозиція на Jeep Wrangler Rubicon Unlimited BLACK
• PEUGEOT 408 доступний зі складу в Україні та з вигодою до 50 тис. грн.
• На Jeep Grand Cherokee L діє спеціальна цінова пропозиція
• Акція від Opet: Фірмовий спец одяг у подарунок
Авто історія
Історія АвтоЗАЗа
Історія Богдан/ЛуАЗ
Історія Черкаський автобус
Історія КМЗ / КМЗ 75 років
Музей Audi
Історія NSU
Музей BMW
Музей Citroen
Історія Citroen
Музей DAF
Музей Ferrari
Музей Fiat
IVECO 50 років
Музей MG
Музей Peugeot
Історія Dangel 4x4
Історія Jeep
Історія Mazda
Музей Porsche
Музей Volvo
Парк Ferrari World Park
ВАЗ-2101 "Копійка"
ВАЗ-2121 "Нива"/LADA 4x4
LADA Sport
ГАЗ-24 "Волга"
ЛуАЗ-969
ЗАЗ-965
Перший український мотоцикл
Найперша мотоколяска К-1В
Перший київський мотоцикл К-1Б
Всі модели ЛМЗ
Історія мото Cezet (CZ)
Історія Mini
Музей в Брюселі
Музей в Турині
Музей в Пекині
Музей в Шанхаї
Гараж Князя Монако
Авто королів XX сторіччя
Гараж Януковича
Китайський автопром
Турецький автопром
Корейський автопром
Авто II світової війни
Автівки Великої Перемоги
Авто Ленд-ліза
Лімузини російських вождів
Київський тролейбус
Київський автобус
Перші українські тролейбуси
Київський швидкісний трамвай
НТУ - 75 років
Перші авто та автоСМІ в Україні
ТОП10+ найстаріших автомобілів в Україні
Автономера Київа за 116 років
Статистика українського авторинку за 100 років
Історія появи українського мото- та велопрому
Скільки авто було продано в Незалежній Україні

Великі особистості Андре Сітроєн, Джорджетто Джуджаро, Луїджи Колані, Фердинанд Порше, Марчелло Гандіні, Mr. Dream Car Олексій Сахновський, Свємпа, київлянин Володимир Вєклич, Філіп Прибилой Д4
 
Зв'язок
Тел.: +38 063 233 43 31
Пишіть нам >>>
Зробити стартовою | У вибране
Експорт новин |
Реклама на сайті
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.