DAF: від майстерні до транснаціональної корпорації
Історію DAF Trucks треба викладати в університетах та розповідати на бізнес-тренінгах, адже засновник компанії Хуберт ван Доорн прийшов у цей бізнес без грошей, а лише із золотими руками та ідеями, і як би зараз сказали, зробив себе сам.
Все почалося у квітні 1928 року, коли Хуберт ван Доорн відкрив невелику майстерню при пивоварному заводі Coolen в Ейндговені (Нідердланди). Його партнером та першим інвестором став Арнольд Х'югенс, керуючий директор цього ж пивоварного заводу. Ван Доорн кілька разів ремонтував автомобіль Х'югенса і той так вразився його роботою, що запропонував надати йому гроші для власної справи та невелике приміщення під майстерню.
Історія виробника та репортаж з музею DAF
В 1932 році компанія, якою тепер керує Хуберт і брат ван Доорна - Вім, змінила свою назву на Van Doorne's Aanhangwagen Fabriek (Фабрика причепів братів ван Доорн), скорочено DAF. Цю назву компанія зберігає до сих пір
Першою продукцією майстерні були металеві шафи та фонарі, а згодом і телеги та причепи.
Хуберт ван Доорн увесь час приходив до ідеї автомобілів, але він чудово розумів, що для успіху необхідно щось неординарне та великі інвестиції. Він шукав та творив. Наприклад, в 1943 році він створює одномісний концепт Mobile RainCoat (Мобільний плащ) шириною всього 80 см. Але навіть на 3 колесах і з мотоциклетним 150-кубовим двигуном - це вже був автомобіль. Продовжував Хуберт шукати і можливість випускати власні вантажівки і в 1948 він розробив дві моделі: 5-тонний DT5 і 10-тонний DT10. Так, як ван Доорн був обмежений можливостями свого виробництва причепів, то перша вантажівка DAF була без кабіни, а являла собою фактично моторизований причіп, але це вже був початок автомобільного виробництва.
Першою моделлю вантажного автомобіля був 3-тонний DAF A30. Трансмісія та двигуни DAF використовували сторонніх виробників. Дизеля закуповували у Perkins, а легкі бензинові двигуни від компанії Hercules, коробки передач від Borg&Beck, а мости закуповувалися у Timken. За перший рік DAF випустив власних вантажівок у кількості 150 екземплярів.
Вантажівки DAF, про які ми не знали
В 1949 році компанія почала робити власні вантажні автомобілі вже з кабіною і змінює назву на Van Doorne's Automobiel Fabriek (DAF)


Подивитися на успіх DAF у виробництві вантажівок можна у цьому відео:
Легкові автомобілі
Тут слід зазначити, що у 1958 році DAF почав випускати і малолітражні легкові автомобілі, але з власною «родзинкою». Щоб знайти свого покупця, DAF запропонував не просто недорогі авто, а з оригінальною автоматичною трансмісією Variomatic. Фактично це був прообраз сучасного варіатора. За особливість конструкції їх прозвали «автомобілі на підтяжках», через шківо-пасовий привід, що представляв собою систему довгих ременів, що сполучають кожне із задніх коліс. Але управляти DAF Daffodil було неймовірно легко, адже передачі не потрібно було перемикати.
Боліди формули від DAF
Цікаво, що DAF виготовляв навіть формульні боліди, на яких застосовувалася система Variomatic. Зараз ці боліди можна побачити в музею DAF в Ейдховені.

Наприкінці 70-х DAF вирішує продати завод із виробництва легкових автомобілів шведській Volvo. Згодом він отримав назву NedCar. Усього ж легкових автомобілів марки DAF випустили 850 000 екземплярів.
Легкові авто DAF, про які ми не знали
Як розвивався бізнес DAF по виробництву легкових авто – можна побачити у цьому відео:
Військова техніка
Відзначився DAF і у виробництві військової техніки. Крім спеціальних військових вантажівок, компанія також робила бронетранспортери. Були в неї і надзвичайно цікаві машини, як наприклад транспортер переднього краю, яким можна було керувати навіть позаду. Або ось такий патрульний автомобіль, як DAF-66YA
Незвичайний армійський DAF-66YA
Таких DAF-66YA було випущено лише 1 201 екземпляр. Армійська версія була створена на базі звичайної малолітражки DAF-66 та комплектувалася бензиновим двигуном 1,1 л потужністю 47 к.с. Тут немає повного приводу, зате є автоматична трансмісія Variomatic з клинопасовим варіатором. Це патрульний автомобіль для армії Нідерландів.
Світове визнання
У 1988 році нова модель DAF 95 вперше в історії фірми отримує титул "Truck of the Year". А рівно через 10 років у 1998 дебютує вже нове покоління DAF 95XF і знову отримує титул «Найкраща вантажівка року». Це вже було справжнє визнання.
DAF отримав титул Trucks of the Year 2023
У 1996 році голландську фірму DAF купує американський концерн Paccar, який відомий своїми брендами Kenworth і Peterbilt у США, але в Європі не був представлений. Ця угода дозволила об'єднати зусилля щодо розробки вантажівок для кількох континентів.

У 2015-му DAF випускає 1000000-ту вантажівку на заводі в Ейндговені. А у 2017 році новий CF та новий XF були нагороджені званням найкращих автомобілів 2018 року у світі (International Truck of the Year 2018). У 2022-му DAF знову досягає всесвітньої перемоги.
Що представив DAF на автосалоні IAA 2022 у Ганновері
На автосалоні IAA 2022 у Ганновері DAF представляє, мабуть, найбільший стенд. Новинок у виробника дуже багато. Це і нове покоління вантажівок DAF XD, яке, до речі, назвали вантажівкою 2023 року - причому вдруге поспіль, і ціла гама електричних вантажівок DAF LF, XF, XG і водневий тягач XF. І не забуваємо, що DAF XG, XG+ - це діючий Truck of the Year 2022, так що подивитися є на що.
У 2023-му році DAF привозить свого флагмана XG+ і до України. AUTO-Consulting побував на прем'єрі першого DAF XG+530 і з'ясував, чим він відрізняється від попереднього покоління вантажівок.
У чому переваги нового DAF XG+
У 2023-му році DAF привозить свого флагмана XG+ і до України.
AUTO-Consulting побував на прем'єрі першого DAF XG+530 і з'ясував, чим він відрізняється від попереднього покоління вантажівок.
Наразі, DAF продовжує підтримувати Україну і пропонує для наших споживачів вантажівки на привабливих умовах. Детальніше про наявні моделі та варіанти замовлення – дізнавайтеся на https://daf.ua або у дилерів
Модельний
ряд DAF
Чиста перевага у всьому діапазоні
Made on
Tilda