AUTO-Consulting продовжує проєкт "Автоісторії" і сьогодні розповімо про моделі автомобілей польського виробництва, які у нас були маловідомі. Але вони заслуговують на велику увагу.
Отже, автовиробництво у Польщі з'явилося ще на початку 30-х років з моделі FIAT-508, яка отримала ще назву польський Фіат. Після Другої Світової війни у Варшаві починають випускати ліцензійну копію ГАЗ М20 "Победа", але под власною назвою "Варшава". Причому, з роками польський виробник вніс суттєві корективи у конструкцію "Варшави" і майже до 70-х років виготовляв модернізовані седани.
Ще один досить цікавий виробник - це Fabryka Samochodów Dostawczych Polmo в м. Ниса. Тут ще з 1957 року почали розробляти власний фургон та мікроавтобус. У 1959 році з'являється модель N59, яка стала дуже популярною. Згодом підприємство випустило нову модель Nysa 521, яку експортувало в тому числы ы на наш ринок.
А от автомобілі Serena на наш ринок ніколи не постачалися. Це була розробка підприємства FSO, яке випускало "Варшава", але отримало більш сучасний кузов. Нажаль, із-за того, що використовувались агрегати ГАЗ М20, вага у Serena вийшла надвеликою.
Згодом, на базі Serena було створено пікап, виробництво якого було передано на підприємство FSM (виготовляли з 1972 по 1983 р).
Ще одна цікава модель - це Serena Sport з склопластиковим кузовом, яка була представлена у 1960 році. Але у серійне виробництво так і не була запроваджена.
Автомобіль Micrus MR300 - це польська відповідь на питання доступного авто для кожної сім'ї у кінці 50-х. Це власна розробка, хоча інколи його порівнюють з німецьким Goggomobil T300. Виробляли Micrus MR300 з 1957 по 1960 роки на мотоциклетному підприємстві WSK у Жешуві. Усього було випущено лише 1 728 екземплірів.
А от справжнім доступним і масовим автомобілем став FIAT 126p, або польський ФІАТ, або "малух". Його виробництво стартувало на заводу FSM у 1973 році і тривало майже до 2000-го. Такий був майже у кожній польській родині. Його обожнювали і ненавиділи, але саме цей автомобіль став наймасовішім за усю історію польського автопрому.
Як виглядають польські автомобілі різних років можна побачити у Музеї Моторизації Топач.
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.