ЛАЗ не успеет обеспечить автобусами города Евро-2012: Авто новини від AUTO-Consulting - ЛАЗ

Интернет-ресурс информационно-аналитической группы AUTO-Consulting  
Новини CARS TRUCKS BUSES ЗНИЖКИ % Статистика офіційний Ford Mustang Mach-E
Пошук по новинам

Розширений пошук
Розділи
Головна
Новини
 Ринок автомобілів
 Акції в автосалонах
 Тест-драйви
 Статистика автопродажів
 Ринок автобусів
 Ринок вантажівок
 Військова техніка
 Виробництво автомобілів
 Законодавство
 Автобізнес LIFE
 Дилерська мережа
 Кредити/лізинг/страхування
 Автохімія
 Сільгосптехніка
 Авто-електроніка
 Ринок запчастин
 Ринок шин
 Мототехніка
 Поради власникам авто
Розмитнення авто
Підписка на новини


• Новини по темі: ЛАЗ
• Що буде на місці колишнього заводу ЛАЗ
• Більше жодних БелАЗів. В Україні кар'єрний самоскид проїхав 1,5 млн км і продовжує працювати
• Новий власник ЛАЗу збирається відновити виробництво автобусів
• Хто став новим власником ЛАЗу і що тепер буде з підприємством?
• Волонтери поставили на потік виробництво автомайстерень та мобільних лазень для військових
• Українські кар'єри відмовляються від БелАЗів. Що обирають?
• МАЗ та БелАЗ попали й під санкції США
• Стало відомо, як власник заводу ЛАЗ через підставного директора намагався зірвати аукціон
• Мер Львова запропонував націоналізувати ЛАЗ
• Итоги климатической конференции в Глазго. 33 страны подписали дату завершения эпохи ДВС
Ще по ЛАЗ...
Новини від AUTO-Consulting
Всі новини по темі - Україна

ЛАЗ не успеет обеспечить автобусами города Евро-2012

ринок автобусів | Опубліковано - 2011-11-17 13:29:38 (7711 разів прочитано)
ЛАЗ не успеет обеспечить автобусами города Евро-2012 - ЛАЗУрядова програма із закупівель транспорту для міст, які приймуть Євро-2012, виявилася цілком провалена. "ЛАЗ", якому були обіцяні масові закупівлі техніки, продав лише 10% запланованих обсягів. В той же час, непогані продажі демонструє "Богдан", який, що правда, не приймає участі у підготовці до Євро-2012. Або відносини Бориса Колесникова та власників "ЛАЗу" братів Чуркіних дещо зіпсувалися, або в держави просто немає грошей - повідомляє "Економічна Правда".
Ще рік тому представники Кабміну була голосно анонсували програму оновлення міського транспорту під Євро-2012. Для міст, задіяних у проведенні чемпіонату, віце-прем'єр Борис Колесников пообіцяв закупити 2 тис нових автобусів і тролейбусів на 3,5 млрд грн. «Муніципалітети чотирьох міст отримають близько 2 тис одиниць абсолютно нового транспорту», ​​- заявив тоді віце-прем'єр. но і тоді ніхто в це не вірив

Весь обсяг замовлення тоді розподілили на «ЛАЗ» (ТОВ «Львівські автобусні заводи»), який контролюється братами Ігорем та Олегом Чуркіними. У 2010 році завод і Кабмін за ​​підтримки віце-прем'єра і міністра інфраструктури Колесникова підписали відповідний меморандум про постачання 1,5 тис автобусів та 500 тролейбусів для чотирьох українських міст, у яких проводитиметься Євро-2012.було зрозуміло, що ЛАЗ не впорається з таким замовленням і потрібно буде залучати інших виробників

Дивина була як мінімум в тому, що відбір "ЛАЗу" стався без процедури відбору та конкурсу. Корпорація "Богдан", контрольована Петром Порошенко, майже відразу оскаржила подібну монополію, подавши скаргу в АМКУ. Проте, блокувати меморандум не вдалося, тому що "Богдан" передбачувано програв всі супутні процеси.

Цікаво, що між двома компаніями існує давня конкуренція на ринку поставок тролейбусів, і боротьба ведеться з перемінним успіхом. До неї намагалися залучитися росіяни, але жодного успіху не мали. Ще до історії з Євро-2012 "ЛАЗ" також через скаргу в АМКУ зірвав постачання "Богданом" 61 тролейбуса для Криму. Очевидно, тоді в Криму не знайшлося свого Колеснікова, який би наполіг на закупівлі в одного учасника. Втім, в липні цього року Крим таки купив у групи Порошенка транспорт на величезні суми.

Що стосується постачання для Євро-2012, то конкуренти «ЛАЗу» турбувалися даремно. Левова частка потенційного масштабного контракту так і залишилася не більше ніж словами. Або ж вони закінчилися резонансними PR-акціями на зразок тієї, коли Колесников за кермом нового автобуса ЛАЗ врізався в автомобіль ДАІ.

Чемпіонат вже наближається, а надходження новобуду в транспортні парки міст, за даними місцевих комунальних транспортних підприємств, виглядає наступним чином: Донецьк поки отримав лише 81 тролейбус і 16 автобусів, Харків - 55 тролейбусів і 16 автобусів, Львів - 16 автобусів, Київ - 9 автобусів. Разом - 136 тролейбусів і 57 автобусів. Разом це 193 нові одиниці, тобто менше 10% від того, що було обіцяно.

В той же час, "Богдан" почувається непогано. «Дуже активно за останній рік поповнювався парк маршруток - приватники закупили не менше 400 одиниць. це були не лише маршрутки заводу "Богдан", який у 2011 році майже не виробляв автобусів малого класу Що ж до програми під Євро-2012, ми отримали лише 55 тролейбусів та 16 автобусів, ні а цьому все зупинилося", - повідомив представник транспортного департаменту Харківської міськради.

Що змінилося, невідомо. Зауважимо, свого часу Колесников дуже категорично висловлювався саме проти маршрутних таксі, заявляючи, що «ті автобуси, які випускає мій друг Петро Порошенко (відомі малі автобуси "Богдан" переважно жовтого кольору - "ЕП"), через 3-4 роки їздити не будуть». Зараз ж виявляється якраз навпаки - маршрутки продовжують витісняти великорозмірний міський транспорт. Випадкові факти наводять на думку, що відносини Колеснікова з власником "Богдана" досить непогані.

Як виявилося, скріплення гербовими печатками оптимістичного договору недостатньо для того, щоб втілити в життя найбільші мрії ЛАЗу. Справа в тому, що при всьому своєму дружньому ставленні до львів'ян віце-прем'єру так і не вдалося (або він на схотів) налагодити ефективну фінансову схему супроводу угоди.

Спочатку ідея полягала в тому, що міста отримають техніку за договорами лізингу: заплативши перший внесок у розмірі 10%, решту суми муніципалітети внесли б рівними частинами протягом 10 років. Але, мабуть, така схема виявилася занадто дискомфортною для державного Укрексімбанку, який ще давно планувався як банк-партнер цього напрямку. За відсутності зацікавленої лізингової компанії він мав би взяти весь тягар розподіленого фінансування на себе. Тому зупинилися на іншому сценарії.

"Ми отримали дозвіл залучити 275 млн грн в кредит в Ощадбанку під 14,5% річних строком на 3 роки. Половина цієї ставки компенсується за рахунок держбюджету. Але самим проблемним виявилося знайти заставне майно під позику, яке задовольнило б банк. На всі необхідні процедури пішло більше півроку", - розповідає начальник департаменту економічної політики Львівської міськради Ірина Кулинич.

Звичайно, схема лізингу була б зручнішою, адже в якості застави виступили б самі об'єкти лізингу. Звичайно, якщо б міста сплачували за цими договорами. Наприклад, у розпорядженні "ЕП" є інформація про те, що влада Харкова не схотіла цього робити.

До речі, закріплених в утопічному меморандумі між «ЛАЗом» і Кабміном 3,5 млрд грн у бюджеті теж не виявилося: підтримка з держскарбниці обмежилася виділенням коштів для компенсації відсотків за кредитами на суму близько 200 млн грн. Притому, що в цей же рік на інші проекти відомство Колесникова витратило більше 10 млрд грн бюджетних грошей. Може, відносини віце-прем’єра Колеснікова та власників "ЛАЗу" братів Чуркіних дещо зіпсувалися?

"Ще у липні (між Колесниковим та Чуркіними – "ЕП") все було чудово. Може, дійсно немає грошей? Ще я чув, що це Порошенко намагається через АМКУ блокувати рішення місцевої влади про закупівлю. Але чи це правда, не знаю", - дивується такому припущенню джерело "ЕП", наближене до мерії Львова.

Тролейбуси довго не живуть

Є ще одна проблема. Навіть ті мізерні закупівлі, які містам таки вдалося здійснити, супроводжувалися гучними скандалами. У Львові, наприклад, вже після підписання договору з виробником в додаткову угоду до нього загадковим чином з'явилася правка, після якої автобуси з екологічними двигунами Євро-3 перетворилися на вже зняті з виробництва всієї Європою мотори стандарту Євро-2.

"Ми підписували правку, але змінили тільки модель автобуса, пішовши назустріч самому ж виробникові. А тепер виявляється, що буде вже інший двигун", - скаржиться представник департаменту ЖКГ та інфраструктури міськради Львова Володимир Будізан.

Визнати цей факт прикрим непорозумінням на заводі не поспішають, намагаючись все ж продати рідному місту техніку вчорашнього дня.

«Ми чітко дотримуємося укладених домовленостей, і поставляємо техніку згідно з тою специфікацією, яку в нас замовляють», - виправдовуються в прес-службі «ЛАЗу».

Правда, варто визнати і провину мерій. Міста замовляють автобуси і тролейбуси за даною програмою в найдешевшій комплектації. Тому не дивно, що машини поставляються з китайською електронікою, хоч виробник пропонує також варіанти з «начинкою» від західних постачальників - чеської Cegelec або німецької Siemens.

Ряд конфліктів між «ЛАЗом» і споживачами були пов'язані з постійним виходом техніки з ладу. У тому ж Львові місцеві служби транспорту скаржилися, що техніка «ЛАЗу» іноді більше коштує в депо на ремонті, ніж обслуговує пасажирів. Подібні проблеми виникли і в Києві: з неповного десятка відправлених туди автобусів третину виявилася непридатною до експлуатації через низку конструкційних недоробок.

Техніки та ремонтники скаржаться, що запчастини від ЛАЗу не надходять вчасно, а пасажири вже встигли помітити, що в деяких тролейбусах відсутні обіцяні кондиціонери. Єдиним винятком став Донецьк: туди постачається техніка в найдорожчій комплектації, тролейбуси оснащені кондиціонерами в салоні і асинхронними тяговими двигунами, а також опцією автономного руху з опущеними штангами, лише на самих акумуляторах.

Янукович сказав, що дасть грошей

Всупереч невиконаним обіцянкам, влада має намір і далі дотримуватися обраного курсу. Як сказав нещодавно президент Віктор Янукович, держзамовлення на «ЛАЗі» буде навіть збільшене.

Потенціал цього ринку залишається досить великим. Навіть у містах-господарях Євро, які є представниками найбільш населених й економічно активних, стан парків громадського транспорту досить плачевно і ніяк не тягне на рівень європейських міст.

"Найновіший парк тролейбусів зараз у Києві, так як місто регулярно закуповував нову техніку. Основу парку столиці складає техніка у віці менше 10 років", - повідомили "ЕП" в Центрі економічного та політичного аналізу (ЦЕПА).

Але експлуатувати сучасні машини, за словами експерта, в Києві та й інших містах Україні просто не вміють. "Через це абсолютно нові тролейбуси та автобуси приходять в непридатність вже менш ніж через три роки експлуатації й подовгу простоюють "на приколі", - кажуть у ЦЕПА.

Це стосується навіть найдорожчої імпортної техніки вартістю 300 тис євро за одиницю. У підсумку термін служби тролейбусів і автобусів в Україні зрідка становить 10 років, після яких транспорт у нас вже зараховується в «підлягає списанню». Це у багато разів збільшує економічні перспективи заводів-виробників, але абсолютно не відповідає європейській практиці, де завдяки ефективному сервісному обслуговуванню техніка служить по 30-40 років як нова.

Потрібно сказати, що в Україну стара техніка теж їздить по вулицях, але вона зовсім не "як нова". У Львові та Харкові, хоч ці міста в останні роки якось оновлювали рухомий склад, навіть серед нових надходжень переважають архаїчні моделі ще радянських розробок або б/у транспорт, списаний у Європі.

Разом з цим, жадібність мерій призводить до того, що міста України дуже повільно впроваджуються тролейбуси, оснащені асинхронними двигунами і акумуляторами для автономного ходу. Завдяки отриманим ефектів енергозбереження та підвищення маневреності машин така техніка вже давно стала невід'ємною частиною міських пейзажів у країнах заходу. Посилання української влади на те, що до жадібності їх змушують тендерні процедури, є некоректним, тому що для підготовки до Євро-2012 вони не застосовуються

В Україні, за даними ЦЕПА, експлуатується лише близько 120 тролейбусів з асинхронними двигунами. Замовляючи найменш прогресивну техніку, держава фактично продовжує дотувати технологічно відстале виробництво - замість того, щоб створювати ринок збуту для інноваційної індустрії. Чи стане виключенням випадок з закупівлею "ЛАЗів" під Євро-2012?

Инф. "Економічної Правди"
FaceBook     Twitter     email     Telegram   Підпишись на канал в Telegram


Підпишись на новини на пошту
Новини по темі - Україна Всі новини по темі ринок автобусів


Цікаве по темі...
• Що буде на місці колишнього заводу ЛАЗ
• Новий власник ЛАЗу збирається відновити виробництво автобусів
• Швейцарське місто подарує Львову свої трамваї
• Бориспільський автозавод продали за 108 млн грн
• Миколаїв почав отримувати нові тролейбуси PTS T123 з автономним ходом
• Львів отримав 10-й трамвай місцевого виробництва
• Київ отримав від Гамбурга ще 3 міських пасажирських автобуси Mercedes-Benz
• ZF представить електричну вісь для нового покоління електробусів
• Тролейбуси "Богдан" вже 10 років працюють у Вінниці
• В Київській області запустили бесконтактну оплату у маршрутках
Головні новини
• На що звернути увагу під час вибору вживаної машини: чекліст для покупців авто з пробігом. Частина 2
• Як зміниться порядок отримання послуг у сервісних центрах МВС після 18 травня
• АЛЬФАТЕКС представив на виставці в Києві відразу 5 цікавих вантажівок
• Стало відомо, скільки пікапів Фонд Повернись живим передав військовим
• Яким буде нове покоління Bentley Continental GT
• АВТ Баварія виводить на ринок України ще один бренд
• Транспортна галузь може опинитись на межі колапсу
• Які новинки пікапів з’явилися на українському ринку
• Як український автобізнес відзначив День Вишиванки
• В Україні оголошено ціни на новий Jeep Avenger
• В Україні стартувала партнерська програма кредитування для фізичних осіб Renault та ПриватБанк
• В Україні збільшилась кількість подарованих автомобілів
• США запроваджують 100% мито на електромобілі з Китаю
• В Україні створили легку броньовану піротехнічну машину 4х4, яка має надзвичайні характеристики
• Як змінився авторинок в Києві під час війни
• Українських водіїв будуть включати до Реєстру військовозобов`язаних. Як і для чого це робиться?
• В Україні зменшена ставка в кредитній програмі Renault Бонус
• В Україні оголошено ціни на новий CITROEN Berlingo та його електричну версію
• Чернігівський автозавод представив новий міський автобус "Мальва"
• Відтепер юридичні особи також можуть призначати належного користувача через Електронний кабінет
Всі новини...

Авто- мото- музеї та колекції України
«Фаетон» Запорожжя
«Ретро Гараж» Львів
«Винтаж Гаражъ» Дніпро
«Машини часу» Дніпро
Музей КПІ Київ
Harley-Davidson Kyiv
«Мотомір» Камєнскоє
Ретромотомузей Львів
Zastava Умань
Мотоколекція OldCarService Київ
Гараж Януковича
Мотоколекція Берегово
Ретро музей Карлівка
Колекція Львівських мопедів
100 екземплярів за 100 років

Заводи, де виробляють
Ваші машини
Український авторинок за 100 років
ЗАЗ 2009 р., Як роблять ZAZ Forza 2011 р., ЗАЗ 2017 р.
Богдан (Черкасы), 2009, 2013, 2019 рік
Богдан JAC, Богдан-МАЗ
АвтоВАЗ
ЛуАЗ, ЛуАЗ 2016
Черкаський Автобус 2003, 2016 рік
КрАСЗ
Що залишилося від ЛАЗу
Що залишилося від КМЗ
Що залишилося від ХВЗ
Що залишилося від ЛМЗ
Єврокар
ЧАЗ
Часов-Яр
Історія КМЗ
Завод ім. Малишева
Київський БТЗ
Перший український автозавод
Велосипеди України
Audi
Jaguar Land Rover China
Peugeot
Porsche
Volvo
FSO
KIA Slovakia KIA Russia KIA Korea
Lamborghini
MG
BYD
Chery, Chery 2016
Geely, Emgrand EC8, Emgrand GC9
Great-Wall, 2012 рік
FORD Otosan
MAN & Neoplan Туреччина
IVECO
MAN
Scania Сідертельє
ГАЗ, ГАЗ 2010
УАЗ

Лічильники


SHALB  
Secured  




Купить машину на автопродаже? Автобазар Украины.

Популярні новини
• Що буде на місці колишнього заводу ЛАЗ
• З України вивезли колекцію рідкісних автомобілів, які потрапили до музею фсб
• Більше жодних БелАЗів. В Україні кар'єрний самоскид проїхав 1,5 млн км і продовжує працювати
• 44 артилерійська бригада показала з якою технікою зараз воює
• Як вдалося запустити виробництво Citroen C5 Aircross на російському заводі? Офіційна відповідь від Stellantis
• Українське ППО підсилили КАЗами на шасі ISUZU
• Україна отримає одразу 1000 HMMWV в пакеті допомоги від США
• Нові положення ПДР: в Україні ближнє світло фар за містом залишається обов’язковим протягом всього року
• В сервісних центрах МВС фіксують шалені черги. Що відбувається?
• В Україні стартували продажі міні-екскаваторів Yanmar
• Як визначити скручений пробіг авто і не дати себе ошукати: 10 дієвих порад експертів
• Українських водіїв будуть включати до Реєстру військовозобов`язаних. Як і для чого це робиться?
• Транспортна галузь може опинитись на межі колапсу
• Швейцарське місто подарує Львову свої трамваї
• Поліція отримала партію автомобілів Mazda
Акції у дилерів...
• На SKODA Karoq діють знижки до 122 000 грн.
• Власники Mitsubishi зможуть вигідно обслужити кондиціонер
• Акцію від Opet для СТО, Автомагазинів та Підприємств з власним парком техніки продовжено до 30.04.24 р.
• Ціни, в які можна закохатися! Спеціальні ціни на усі автомобілі SEAT 2023 р.в. на складі в Україні
• На останні моделі Volkswagen Caddy 2023 року діє спеціальна цінова пропозиція
• На Mitsubishi Eclipse Cross 2023 року виробництва діє вигода до 129 000 грн.*
• В Євромоторс у Хмельницькому діє цілий ряд акційних пропозицій на нові та вживані автомобілі
• Автобезпека світового рівня Vodafone Guardian тепер доступна за 0 грн.
• BMW 3 серії доступні в Україні по ціні від 1 500 000 грн.
• На автомобілі CUPRA на складі в Україні діють спеціальні ціни
• На броньовані автомобілі BMW Х5 М50i VR6 діє спеціальна пропозиція
• В автосалонах GM GROUP діють вигідні умови по підготовці авто після зими
• Кросовер Opel Grandland — в наявності в Україні зі знижкою 40 000 грн.
• В Україні стартувала сервісна акція на Renault «Обслуговування підвіски з вигодою до 25%»
• На автомобілі SEAT 2023 року діють спеціальні ціни
Авто історія
Історія АвтоЗАЗа
Історія Богдан/ЛуАЗ
Історія Черкаський автобус
Історія КМЗ / КМЗ 75 років
Музей Audi
Історія NSU
Музей BMW
Музей Citroen
Історія Citroen
Музей DAF
Музей Ferrari
Музей Fiat
Музей MG
Музей Peugeot
Історія Dangel 4x4
Історія Jeep
Музей Porsche
Музей Volvo
Парк Ferrari World Park
ВАЗ-2101 "Копійка"
ВАЗ-2121 "Нива"/LADA 4x4
LADA Sport
ГАЗ-24 "Волга"
ЛуАЗ-969
ЗАЗ-965
Перший український мотоцикл
Найперша мотоколяска К-1В
Перший київський мотоцикл К-1Б
Всі модели ЛМЗ
Історія Mini
Музей в Брюселі
Музей в Турині
Музей в Пекині
Музей в Шанхаї
Гараж Князя Монако
Авто королів XX сторіччя
Гараж Януковича
Китайський автопром
Турецький автопром
Корейський автопром
Авто II світової війни
Автівки Великої Перемоги
Авто Ленд-ліза
Лімузини російських вождів
Київський тролейбус
Київський автобус
Перші українські тролейбуси
Київський швидкісний трамвай
НТУ - 75 років
Перші авто та автоСМІ в Україні
ТОП10+ найстаріших автомобілів в Україні
Автономера Київа за 116 років
Статистика українського авторинку за 100 років
Скільки авто було продано в Незалежній Україні

Великі особистості Андре Сітроєн, Джорджетто Джуджаро, Луїджи Колані, Фердинанд Порше, Марчелло Гандіні, Mr. Dream Car Олексій Сахновський, Свємпа, київлянин Володимир Вєклич, Філіп Прибилой Д4
 
Зв'язок
Тел.: +38 063 233 43 31
Пишіть нам >>>
Зробити стартовою | У вибране
Експорт новин |
Реклама на сайті
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.