Прийнято вважати, що за часів СРСР на думку споживачів взагалі не зважали. Навіщо, коли у епоху тотального дефіциту і так все куплять. Але, як дослідив AUTO-Consulting, були приклади, коли результати маркетингових досліджень не тільки враховувались, а фактично за їх підсумками створювались нові моделі, які потім ставали успішними. Саме за підсумками маркетингових досліджень з'явилася у 1978 році модель мокіка ЛМЗ-2.158С "Верховина-6 Спорт" на Львівському мотозаводі. І сьогодні AUTO-Consulting розкаже, як це було.
Цей приклад був описаний у журналі "Технічна естетика" №3 за 1979 р. Вперше, на Львівському мотозаводі зрозуміли корисність досліджень ще у 1969 році. Тоді було проведено перший експеримент, який дав змогу з'ясувати причини появи небувалої кількості, навіть для СРСР, залишків мопедів у 40000 шт в торговельній мережі. Тоді на ЛМЗ був створений відділ з вивчення та формування купівельного попиту. Методичну допомогу у проведенні досліджень надали Львівський торговельно-економічний інститут та філія ЦНДЛЗ. Було розіслано понад 4,5 тис. анкет, з яких повернулося понад 2,5 тис. з відповідями. За підсумками цього дослідження було скориговано проектну концепцію моделі «Верховина-4», причому особливо ретельно опрацьовувалися виділені в анкетах блоки та вузли майбутнього мопеда.
Це дало надзвичайні результати, бо "Верховина-4" і досі вважається однією з найдосконаліших моделей того часу. І вона у багатьох аспектах випереджала головного конкурента - продукцію ризького заводу "Саркана Звайгзне".
Другий раз результати маркетингових досліджень Львівський мотозавод застосував у 1977-1978 роках, при розробці сімейства мокіків "Верховина-6". Дослідженнями було виявлено істотну зміну у віковій структурі споживачів мопедів. Якщо 1970 року головними споживачами мопедів були люди віком від 30 до 49 років, то 1978 року перше місце посіла група споживачів до 20 років (34%), тобто - підлітки. А друге місце займали споживачі віком від 50 років, у яких були зовсім інші вподобання.
І тоді на базі моделі «Верховина-6» було створено дві модифікації, що відповідають перевагам двох крайніх груп споживачів: моделі «Верховина-Спорт» та «Верховина-Турист». Крім того, головною моделлю залишалася ЛМЗ-2.158 "Верховина-6", як хедлайнер усього сімейства.
Поява двох модифікацій призвела до нечуванного попиту. Під час розробки молодіжної моделі «Верховина-Спорт» було поставлено завдання створення образу кросового мікромотоцикла. Глушник був переміщений вгору, щитки коліс було піднято, прибрано багажник. На паливному бачку з'явився планшет, який може бути вкладена схема траси. В цілому модель набула спортивного, динамічного характеру. І це був справжній хіт, бо нічого подібного у СРСР просто не існувало.
У поєднанні з невеликою вартістю ("Верховина-6 Спорт" коштувала 228 рублів, тоді як звичайна "Верховина-6" - 226 руб) нова модель користувалася шаленним попитом. За 1978-1982 роки було продано 66980 екземплярів. Модель "Верховина-6 Турист" розійшлася трохи меншими обсягами, а загалом сімейство "Верховина-6" стало наймасовішим за усю історію ЛМЗ - їх було виготовлено 1 млн 5 тис одиниць. Це майже 25% від усього виробництва Львівського мотозаводу з 1958 по 1997 роки.
Більш подробно про ці мопеди дивіться у відео-сюжетах:
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.