Honda вважає, що технологія водневих паливних елементів відіграє важливу роль у майбутньому легкових автомобілів, коли "ера електромобілів" завершиться.
Honda, разом з Toyota та Hyundai, вже давно є адептами водневого транспорту, причому найбільш послідовними. перший серійний водневий електромобіль Honda FCX Clarity з’явився на світовому ринку ще в 2008 році, а друге покоління випускалось з 2017 по 2022 роки.
Зовсім недавно Honda запустила в США і Японії версію CR-V на паливних елементах, розроблену в партнерстві з General Motors. І тепер бренд припускає, що автомобілі FCEV можуть стати основою його глобального модельного ряду.
Іноуе Кацуші, голова напрямку електрифікації Honda, а раніше очолював бренд в Європі та Китаї, поділився з Autocar своїм баченням майбутнього водневих автомобілів: "Я вважаю, що після ери електромобілів настане ера паливних елементів. Але до неї ще далеко, вони стануть масовими скоріше після 2040 року, ніж 2030-го", – сказав він.
При цьому, до 2040-го року Honda точно перестане виготовляти бензинові чи дизельні автомобілі, значить це будуть чисті EV. Принаймні, в новому сімействі електромобілів 0 Series не планується випускати водневі версії жодного автомобіля.
Іноуе каже, що повільні продажі Clarity не є ознакою того, що на ринку ніколи не буде такого масового автомобіля. "У ті часи інфраструктура була недостатньо розвиненою, і це була експериментальна модель, а вартість була занадто високою, – сказав він.
"Наш паливний елемент наступного покоління є досить конкурентоспроможним", – сказав він, маючи на увазі систему в новому CR-V. Іноуе сказав, що більш широке впровадження автомобілів FCEV стане можливим після того, як буде створена відповідна інфраструктура, а також ланцюжок поставок і ринковий попит, саме тому Honda спочатку зосередить свої зусилля на розвитку FCEL серед комерційного транспорту та в промисловому секторі.
Honda співпрацює з Isuzu в розробці нової водневої вантажівки під назвою Giga Fuel Cell, і нещодавно почала тестувати прототип на дорогах загального користування напередодні запланованого виходу на ринок у 2027 році.
Honda також працює з Mitsubishi і хімічною компанією Tokuyama Corporation над проектом розробки електростанцій, які працюють на паливних елементах, вилучених з відпрацьованих транспортних засобів. Метою цієї програми, за словами Honda, є "зменшення економічного навантаження на клієнтів, які встановлюють та експлуатують стаціонарні системи на паливних елементах, що сприятиме декарбонізації електроенергетики".
Як стало відомо AUTO-Consulting, Honda буде використовувати водень для великих транспортних засобів або взагалі стаціонарно, замість дизель-генераторів.
Toyota також змістила свій фокус на паливні елементи для комерційних транспортних засобів і промисловості, а технічний директор Хірокі Накадзіма нещодавно пояснив низький попит на водневий седан Mirai нерозвиненістю мережі заправок. Однак бренд щойно випустив в Японії водневу версію преміального седану Crown.
Hyundai, тим часом, прагне "популяризувати водень" до 2040 року, частково шляхом забезпечення цінового паритету FCEV з BEV до кінця цього десятиліття.
Stellantis працює над водневими двигунами
|