Чи продовжить надалі зростати сегмент кросоверів в Україні
ринок автомобілів | Опубліковано - 2024-02-19 19:38:01 (1845 разів прочитано)
За підсумками минулого року 82% всіх нових автомобілів в Україні відносились до кросоверів або SUV того чи іншого класу. AUTO-Consulting аналізує, як змінилась ситуація на початку 2024 року. Що буде далі у цьому класі авто?
Який з сегментів SUV найбільш популярний?
Вистрілив C SUV, додавши відразу 78,17% до минулорічного показника, склавши 59,70% загального об’єму сегменту або 2375 автомобілів.
На другому місці більший D SUV підсегмент (15,46% та 615 штук), який теж додав +14,74%. І на 10,68% більше стали купувати авто, що відносяться до E SUV, який зайняв 12,24% підсегменту (487 штук).
Зовсім компактні кросовери B SUV в січні 2024 користуються на чверть меншою популярністю, та займають 9,98% підсегменту (397 штук). З іншого боку, найбільш масивні машини F SUV теж втратили 21,80% популярності, і тепер займають лише 2,61% ринку з результатом 104 штуки.
Як з’ясувалося, загальна тенденція досить по-різному проявилася у різних класах кросове рів. То ж давайте з’ясуємо, хто є лідери в усіх секторах ринку.
B SUV
Враховуючи, що сегмент компактних кросоверів на чверть “здувся”, то в лідерах лишилась Suzuki Vitara, попри те, що вона втратила половину клієнтів в порівнянні з січнем минулого року (-52,73%)!
Втратив минулу популярність Honda M-NV, хоча ще минулого року він продався в кількості 111 штук. Натомість, оновлений Peugeot 2008 навпаки знайшов більше покупців.
Хоча Toyota Yaris Cross (35, -16%), Hyundai Venue (38, +65%) та Skoda Kamiq (46, +24%) все ще більш популярні.
C SUV
Цього разу безумовна перемога на боці Renault Duster (499, +152%), який суттєво випередив “сірий” Volkswagen ID.4 (375, +34%). На третьому місці Toyota RAV4 (288, +152%), яку активно наздоганяє нова Honda e:N (164, +613%!).
Окрім лідерів, більше сотні нових авто в найбільш популярному сегменті вдалось продати лише Mazda CX-5 (109, +43%) та Hyundai Tucson (103, +6%).
D SUV
І тут новий лідер з країни вранішнього сонця – BYD Song з результатом 122 штуки або 28,1% звичайного сегменту D SUV. “Сірий” електромобіль пропонується в Україні за ціною приблизно від $26 400. Трирядний та дорожчий BYD Tang (21) не так популярний, як Skoda Kodiaq (74, -5%) або Toyota Highlander (76, +406%) чи Land Cruiser Prado (80, -50%).
В незначному за кількістю рреалізованих автомобілів преміальному сегменті серед лідерів Lexus RX (75, +368%) та NX (34, -26%). Крім них більше десятка машин купили тільки Audi Q5 (11 штук).
E SUV & F SUV
AUTO-Consulting вже писав, що в цьому сегменті лідерство забрав оновлений Volkswagen Touareg (81 штука), хоча Toyota Land Cruiser 300 (79, +12%) на хвості. Набирає популярності й “сірий” Volkswagen ID.6 (56, +100%), старший брат хітового ID.4.
Mercedes-Benz GLE (49, -55%) втрачає позиції, на відміну від оновленої Audi Q8 (47), яка зайняла майже 10% підсегменту, випередивши BMW X5 (37, -57%) та Porsche Cayenne (30, +42%).
Ну і в топовому F SUV підсегменті лідер незмінний – Mercedes-Benz GLS (48 штук), хоча й втратив 20% популярності. А ось на другу позицію перемістився Range Rover (27, +35%), випередивши BMW X7 (12, -75%).
Тренди
За перший місяць 2024 року українці придбали на тисячу SUV більше, але відсоток їх став меншим – 81,90% проти 84,06%. Причому, це зменшення пішло за рахунок цивільних пікапів, яких було продано в рази більше: 189 штук в січні цього року проти 57 минулоріч.
Загалом лише за січень 2024 року було реалізовано 3978 SUV, що на 33,71% більше ніж минулого року. Ринок в цілому виріс на 37,24% та склав 4857 нових легкових автомобілів.
Отже, як бачимо ринок зростає і сегмент SUV також, але поки не випереджає загальний тренд ринку. Тобто, поки що можна казати про певну стабілізацію частки SUV на ринку на відмітці близько 82%.
Ну що ж, будемо слідкувати та аналізувати й надалі, тому підписуйтесь на соціальні мережі AUTO-Consulting, та будьте в курсів останніх автоновин разом з нами! AUTO-Consulting в Telegram AUTO-Consulting в Facebook
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.