Чому ці зміни важливі для детінізації авторинку?
Тому що, після змін до Правил роздрібної торгівлі транспортними засобами і номерними агрегатами підприємства, які працюють з вживаними автомобілями по законодавству зобов'язані:
1) вимушені обліковувати такі автомобілі як основні засоби, хоча насправді для них вони залишилися товаром;
2) на час, поки такі автомобілі знаходяться у них в продажу, змушені проводити їх державну реєстрацію на себе в органах МВС; 3) у рамках виконання військово-транспортного обов‘язку при реєстрації в органах МВС мають реєструвати їх у територіальних центрах комплектації та соціальної підтримки (колишні військомати) та знімати їх з цієї реєстрації перед продажем кінцевому клієнту.
Це призвело до того, що продажі вживаних автомобілів пішли «в тінь», як наслідок, держава недоотримує податки і збори при їх перепродажу.
Так, за данними AUTO-Consulting, за підсумками 2023 року офіційні дилери контролювали усього 2,5% ринку вживаних авто, а більшість його перебуває у "сірій" зоні.
Після прийняття цього закону ринок вживаних авто зможе повернутися у цивілізовану площину.
Шлях до цивілізації: Як найбільші українські дилерські холдинги працювали з вживаними авто у 2023 році
Як повідомив AUTO-Consulting власник бізнесу VIDI Віталій Джуринський: З метою вирішення цього питання, наша група разом з ВААІД, народними депутатами Д. Гетьманцевим, Я. Железняком та іншими ініціювали створення цього законопроекту «про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами суб’єктами господарювання, які поставлені на облік у Головному сервісному центрі МВС» (реєстр 9083). Це дасть змогу вивести ринок з «тіні» і дасть додаткові надходження до бюджету, - підкреслює Віталій Джуринський |