«У наступному маркетинговому році 2022-23 реалістична потужність України щодо експорту зерна, виходячи з поточних цифр, ймовірно, становитиме 18 мільйонів тонн." - цю цифру назвала аналітик УКАБ Світлана Литвин.
Нажаль, вона близька до реалій. Для порівняння, у 2021-22 маркетинговому році Україна змогла експортувати лише 48,5 млн т зерна, 43% з 86 млн т, які країна виробила. Внутрішній попит країни не перевищив 19 млн т, а близько 18,5 млн т зернових культур, призначених для експорту, все ще залишаються в Україні.
Як раніше вже писав AUTO-Consulting, головна причина - це заблокований експортний шлях через море і неможливість використовувати інфраструктуру морских портів України через військові дії з боку росії. Західний логістичний шлях потребує значної кількості спеціальних напівпричепів-зерновозів, якої не має у українських хозяйств, а швидко збільшити їх парк буде складно.
Як повідомила AUTO-Consulting директор з продажу «Schmitz Cargobull Україна» Оксана Білик: «За нашим оцінкам в Україні в обігу знаходиться приблизно 5 тис. напівпричепів-зерновозів. Але вони різні. Кількість техніки, яка вже зараз може виїхати за кордон приблизно 2 тис. одиниць. Щоб повністю закрити ринок перевезень с/г продукції тільки наземним транспортом, не враховуючи залізницю, то знадобиться ще додатково 15-20 тис. зерновозів. А їх неможливо залучити за один рік.»
Отже, аграріям доведеться або переробляти сировину в Україні, або шукати ще якісь можливості ексорту збіжжя. І частково такі варіанти зараз знаходять, але їх все одно не достатньо для швидкого експорту усього урожаю.
Які є можливості по транспортуванню зерна автомобільним транспортом
|