Дослідження пропонує три можливих сценарію розвитку подій та рекомендує необхідні кроки для успішної трансформації сервісу та ринку. Адже передбачається, що вже зовсім скоро - у 2030 році, електрокари займатимуть від 53% до 82% автомобільного ринку. Складність для сервісу полягає у тому, що й після 2035 року, велику частину автопарку будуть складати автомобілі із двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ), які також потребуватимуть обслуговування.
Чи є в Україні дефіцит запчастин для автомобілів
У РФ закінчуються оригінальні запчастини до автівок
Три сценарія електрифікації
Радикальна електрифікація - таку назву має найоптимістичніший сценарій розвитку електрифікації транспорту. Він передбачає швидкий прорив електромобілів. У загальному обсязі продажів автомобілів, вагою до 3,5 т, частка електрокарів сягне до 2030 року 82%. А до 2035 року вона становитиме 100%.
Амбіційна трансформація - це середньо оптимістичний сценарій. Він базується на корпоративних цілях та поточній екологічній політиці. Тут враховуються стабілізація цін на необхідну для виробництва акумуляторів сировину та створення відповідної зарядної інфраструктури. За цим сценарієм, частка електрокарів у загальних обсягах продажів до 2030 року сягне 63%. А після 2035 року - 100%.
Відповідність нормативним вимогам це - найменш прогресивний сценарій, у якому прогрес розвитку електротранспорта стримується зростанням цін на сировину для акумуляторів. У цьому випадку до 2030 року частка електрокарів сягне 53%, у 2035 році вона буде - 96%, а у 2040 р - 99%.
Падіння попиту на традиційні трансмісії та двигуни
Популярність електрокарів змінить, як важливість різноманітних компонентів та продуктів для авто із ДВЗ на вторинному ринку, так і роль компаній, які на ньому працюють. Автори дослідження проаналізували 250 компонентів із 53 автомобільних систем, і очікують, що електрокари матимуть, приблизно на 30% менший потенціал продажів для традиційних компонентів, порівняно із авто із ДВЗ. До того ж, у електромобілів не лише менше самих компонентів, ці компоненти менше зношуються. Відповідно, прогнозується, що до 2030 р попит на ДВЗ та трансмісії впаде, відповідно, на 49% та 51%.
Нові можливості
Проте, електрифікація відкриває і нові можливості. Наприклад, виробники комплектуючих можуть розширити свій виробничий портфель за рахунок компонентів, необхідних для акумуляторів. А також - змінити бізнес-модель, додавши відновлення компонентів.
Ще одна можливість - запропонувати автомайстерням рішення для діагностики та програмного забезпечення, управління даними електрокарів та програмного забезпечення для підключення електричних платформ. Партнерство зі спеціалістами з акумуляторів допоможе традиційним постачальникам обладнання для післяпродажного обслуговування. Для самих учасників ринку післяпродажного обслуговування буде важливим розвиток можливостей навичок із переробки та відновлення акумуляторних систем, електродвигунів, електричних систем та силової електроніки. У CLEPA очікують переходу післяпродажного обслуговування від апаратного до програмного забезпечення. Враховуючи те, що акумулятор має вирішальне значення для безпеки, набуває актуальності і його профілактичне обслуговування.
Оптові дистриб'ютори допоможуть в управлінні компонентами, термін придатності яких закінчився, пропонуючи перероблені та відновлені матеріали. А також - пропонуючи свої логістичні послуги новим групам клієнтів.
Автомайстерні можуть пропонувати універсальні послуги у своїй галузі та продавати свої сервіси ОЕМ-виробникам, які шукають партнерів з ремонту для посилення власної сервісної мережі.
Наостанок - хороша новина. Незалежно від сценарію, який справдиться в реальному житті, і автомобільні сервіси, і постачальники автозапчастин ще мають трохи часу, щоб заздалегідь підготуватися до глобальної електрифікації транспорту. Тим не менше, треба мати на увазі, що для переформатування бізнесу часу, насправді, залишається не так вже й багато.
Чи загрожує Україні дефіцит автозапчастин?
|