Причому якщо січень (-37%) і лютий (-30%) були провальними порівняно з аналогічним періодом минулого року, то березень став проривним з результатом +783%. Звісно, це пов'язано з тим, що березень 2022 року був першим повним місяцем, від початку повномасштабних військових дій. Проте тенденція до відновлення ринку нових автомобілів очевидна. Вперше за останні 12 місяців було реалізовано понад п'ять тисяч машин. І це вже досить суттєвий маркер.
Український авторинок у березні вийшов в "плюс"
Український автопарк постарішав
Трійка лідерів залишилася незмінною. На першому місці Toyota з результатом 695 штук (13,4% ринку), потім Volkswagen (647 і 12,4%) та Renault (456 і 8,8%). Покращили своє становище дилери BMW, реалізувавши 384 автомобілі, обійшовши Skoda (379 штук). А Hyundai (287 машин) продавалися трохи краще, ніж Honda (270 штук). У першій десятці також Mercededs-Benz (242), Mazda (215) та Lexus (197).
Більше сотні нових автомобілів у березні вдалося продати також дилерам Suzuki (172), Nissan (109), Land Rover (107) і Chery (102). Рекордний прорив, одразу на 15 позицій, вдалося зробити Audi (+718% і 16 позиція на ринку), реалізувавши 90 автомобілів проти 11 у лютому. Також варто відзначити успішний старт продажів першої партії суббренду Cupra: своїх власників знайшли 12 автомобілів (32 місце в загальному заліку брендів).
Доля електрокарів в Україні продовжує зростати
В Україні названі найпопулярніші нові дизельні автомобілі
За підсумками трьох місяців понад тисячу нових автомобілів вдалося реалізувати тільки першій трійці: Toyota (1798), Volkswagen (1455) і Renault (1080). Причому, найбільше наростити продажі в порівняні з аналогічним періодом минулого року, вдалося продавцям Volkswagen (+130%), а от Renault втратили значну частку ринку (-35%).
Впала популярність компактних автомобілів А-класу (63 штуки за перший квартал) і В-класу (2003 штуки), на 40% і 32% відповідно. Позашляховики і кросовери стабільно популярні: продано 10 547 автомобілів (+20%). Попри воєнний стан у країні помітне зростання популярності преміального сегмента: продано 2761 автомобіль (+68%).
Традиційно основними споживачами нових автомобілів залишаються жителі столиці та центральних регіонів країни (зростання +32%). Але помітний і зсув попиту в західні регіони, багато з яких поповнилися заможними переселенцями з півдня та сходу України. Так, зросли продажі в Івано-Франківській області (+25%), Вінницькій (+27%), Волинській (+47%), Закарпатській (+50%), Львівській (+81%), Чернівецькій (+84%) тощо. Відповідно, не радісна картина на Сході, де йдуть бойові дії – там не до купівлі автомобілів.
Як в Україні змінились регіональні продажі нових автомобілів у порівнянні з довоєнним періодом
Як в Україні змінилась середня вартість нових автомобілів у порівнянні з довоєнним періодом
Досить помітно змінилась також фінансова структура ринку. В першому кварталі значно знизився попит на бюджетні автомобілі (-41,36%), а от попит на машини середньої цінової категорії зріс на 30,90%. Ще більш популярними стали преміальні бренди, попит на які взагалі піднявся на 67,8%!
Через це середня ціна на автівку зросла та досягла відмітки у 34 тис. євро за автомобіль! Саме стільки зараз коштує середньостатистичний новий автомобіль, який було придбано на українському ринку.
Підсумовуючи 1 квартал 2023 року можна лише вітати, поки що дуже тендітну, тенденцію до зростання. Але вона вже почалася.
Стало відомо, скільки грошей українці витратили на купівлю нових автомобілів у 2022 році
|