Як повідомляє Китайська асоціація легкових автомобілів (CPCA), що має доступ до повної статистики прогресу BYD, Chery та інших вітчизняних автовиробників, які досягли значних успіхів за кордоном – Китай, за попередніми оцінками, випереджає Японію в якості найбільшого світового експортера автомобілів у 2023 році.
Найбільший автомобільний ринок світу також вперше став найбільшим експортером автомобілів у 2023 році, коли CPCA оголосила на прес-конференції, що експорт автомобілів підскочив на 62% до рекордних 3,83 мільйона автомобілів. Митні дані Японії показали, що за перші 11 місяців року експорт легкових автомобілів склав 3,5 мільйона одиниць, не враховуючи вживані автомобілі.
За даними асоціації, загальний експорт автомобілів з Китаю за весь минулий рік склав 5,26 мільйона одиниць на суму близько $102 млрд, тоді як експорт Японії за весь рік прогнозувався на рівні 4,3 мільйона одиниць.
Майже половина нових автомобілів, проданих в ЄС у 2023 році, будуть електрифіковані
В 2024 році світовий авторинок складе 88,3 млн. авто
Ці цифри є останнім свідченням того, що Китай став світовим лідером з експорту автомобілів, в значній мірі завдяки своїм виробникам електромобілів. У четвертому кварталі BYD обігнала Tesla Inc. як найбільшого світового продавця електромобілів, хоча й в основному за рахунок внутрішніх продажів.
Зростаючий вплив Китаю за кордоном викликав занепокоєння у деяких урядів, які побоюються наслідків цієї тенденції для своїх національних автовиробників.
У вересні Європейська комісія розпочала перевірку електромобілів китайського виробництва на предмет субсидій, які вони могли отримати, що було названо Пекіном "протекціоністським". За інформацією Wall Street Journal адміністрація Байдена в США обговорює підвищення тарифів на деякі китайські товари, включаючи електромобілі.
Цікаво, що компанія Tesla, яка експортувала 344 078 електромобілів китайського виробництва, також зробила свій внесок в експортний бум.
Світовий ринок електрокарів зріс на 34%. В Україні - +180%
Китайський авторинок вже становить більше третини світового
Внутрішній ринок
Внутрішній автомобільний ринок Китаю, найбільший у світі, у 2023 році продовжував зростати: продажі автомобілів збільшилися на 5,3% до 21,93 мільйона. Ріст спостерігається третій рік поспіль на тлі жорстокої цінової війни, коли автовиробники намагалися завоювати споживачів, знервованих сповільненим економічним відновленням.
Продажі чисто акумуляторних автомобілів у Китаї зросли на 20,8% минулого року після стрибка на 74,2% у 2022 році. Продажі гібридів, що підзаряджаються, які є більш доступними, ніж чисті електромобілі, зросли на 82,5% минулого року після сплеску на 160,5% роком раніше.
Очікується, що частка вітчизняних брендів у загальному обсязі зросте до 63% у 2024 році з 56% у минулому році завдяки посиленню впізнаваності брендів у сегменті електромобілів та швидкій електрифікації галузі.
BYD, 7,98% акцій якої належить Berkshire Hathaway Уоррена Баффета, агресивно розширюється в Південно-Східній Азії та Європі, хоча більша частина її поставок припадає на Китай, де вона стимулювала продажі за допомогою значних знижок для дилерів.
Tesla, однак, працює в Китаї з більшою ефективністю, продаючи набагато більше автомобілів на один магазин, ніж BYD. Французькі автомобільні бренди цього року втратили найбільше позицій у Китаї, їхні продажі впали на 41%, згідно з даними за 11 місяців 2023 року. Продажі японських автомобілів впали на 10,7%, а американських – на 1,4%. Натомість продажі німецьких автомобілів зросли на 2,5%, а китайських підскочили на 15,7%.
Популярний китайський виробник смартфонів Xiaomi минулого місяця випустив свій перший електромобіль і одразу ж оголосив, що прагне увійти до п'ятірки найбільших світових автовиробників.
Світовий ринок електрокарів в 2024 році зросте на 21%
|