Нагадаємо, що минулого разу, коли ми досліджували продажі нових авто через мережі головних дилерських холдингів України, AUTO-Consulting з’ясував, що через них було реалізовано 52% всіх нових авто в країні. Але й частка «сірого» ринку за останній рік значно зросла і сягнула 20%. Це - дуже великий показник.
Як дилерські холдинги витримали два роки війни. Показники за 2023 рік
Як дилерські холдинги спрацювали у 2023 році? Секрети виживання
І як з'ясувалося, це були ще «квіточки». За оцінками AUTO-Consulting, на ринку перепродажів вживаних авто, ті ж самі найбільші офіційні дилерські холдинги займали взагалі ледве 2,5%! Тобто саме стільки зараз займає частка цивілізованого ринку у безодні вторинного ринку. Всі інші канали – це продаж авто через інтернет, через "перекупів" та якісь комісійні площадки, по знайомих і через оголошення будь-де.
Дилерський холдинг GM Group посів 3-е місце на українському ринку за підсумками 2023 року
Онлайн продажі автомобілів та поява цифрових дилерів. Світовий досвід
Великий український автохолдинг запустив продаж вживаних автомобілів з гарантією
Ще цікавіше буде порівняти ринок нових авто в Україні за підсумками 2023 року із сегментом вживаних авто. Як бачимо, ця різниця величезна.
Для цього порівняння було взято обсяг транзакцій з перепродажу вживаних авто на внутрішньому ринку, бо офіційний trade-in, здебільшого, працює у цьому сегменті.. Імпорт вживаних авто - це окремий напрямок, де діють інші "гравці".
Цікаво подивитися, як же розподіляються продажі вживаних авто за областями України. Тут ми бачимо цікаву картину, де найбільше зростання було зафіксовано саме у прифронтових регіонах (бо минулого року воно падало найбільше), але значні обсяги все ж зафіксовані у великих містах.
Вживані авто не є у першому пріоритеті у великих автомобільних холдингах, які, головним чином, концентрують свою роботу, як офіційні дилери нових авто. Відповідно і мережа автосалонів з продажу б-в авто значно менша. Ось як вона виглядає у найбільших операторів.
За даними AUTO-Consulting, головним дилерським холдингам вдалося реалізувати за 2023 рік значно більше вживаних авто ніж торік, а їх кількість можна побачити на цій діаграмі.
Цікаво, що загальні обсяги продажу вживаних авто через автосалони головних операторів у 2023 році в AUTO-Consulting оцінили у 7,2 тис. одиниць. Для порівняння, ті ж мережі за за той же період реалізували 38 тис. нових авто.
Одеський автомобільний холдинг провів ренеймінг
Яких типів зарядних станцій потребує наявний парк електромобілів в Україні. Куди ринок буде рухатись далі?
Але бізнес з продажу вживаних авто стає теж важливим для великих мереж, бо він не тільки дає змогу додаткового заробітку, але й ще формує додаткових клієнтів для купівлі нових авто. І це вже досить суттєвий і гарантований потік.
Крім того, цивілізовану та безпечну форму купівлі-продажу вживаного авто, без стресу, без зустрічі з незрозумілими особами деінде, все частіше обирають ті покупці, які цінують свій час та безпеку.
У цивілізованій формі торгівлі вживаними авто, яку пропонують дилерські авто холдинги є і ще багато переваг. AUTO-Consulting про них розповість окремо в іншій публікації. Зараз лише відзначимо, що офіційні салони можуть запропонувати кредит, авто у них пройшло ретельну перевірку, діагностику, а деякі оператори навіть надають гарантію на вживані авто.
Здавалося, і для держави така форма роботи з вживаними авто теж вигідна, бо офіційні дилери платять податки у повному обсязі і є прозорими. Але законодавство, нажаль, поки що не дає змоги цивілізованому трейд-ін конкурувати з «перекупами», які працюють «в чорну». Зараз дилерські мережі розвивають продажі вживаних авто більше для підтримки ліквідності загального бізнесу. І у деяких частка бізнесу з вживаними авто вже є значною.
Як головні автомобільні оператори пережили другий рік війни. Статистика по дистрибьюторах
У якому напрямку розширюють дилерську мережу офіційні імпортери автомобілів
Як далі буде розвиватися офіційний ринок електромобілів в Україні. Думки головних операторів
Підсумуємо це дослідження ми приблизною оцінкою ефективності роботи дилерських холдингів. Як і минулого разу з новими авто, підкреслимо, що точний KPI потрібно рахувати через фінансові показники, але ми, в AUTO-Consulting, доступу до бухгалтерських звітів холдингів не маємо, тому порахуємо по тій інформації, якою з нами люб’язно поділилися самі оператори ринку. Ось як спрацювали у 2023 році головні українські автосалони з продажу вживаних авто. Для порівняння, ми приведемо і ефективність цих же мереж з продажу нових авто.
Цілком зрозуміло, що головні зусилля офіційних дилерів спрямовані на реалізацію нових авто – тут ніякого відкриття не має, але вже є мережі, які концентруються і на продажу б-в авто. Обсяги цивілізованого ринку вживаних авто, нажаль, зараз мізерні, але все може змінитися, якщо колись депутати спробують вивести цей потужний ринок із тіні.
Наступного разу AUTO-Consulting детальніше зупиниться на специфіці роботи головних українських дилерських мереж та перевагах і різницях фірмових програм.
Щоб бути в курсі всіх важливих новини зі світу автомобільного бізнесу України та світу – підписуйтесь на наші соціальні мережі! AUTO-Consulting в Telegram AUTO-Consulting в Facebook
Ринок вживаних автомобілів в Україні потребує дерегуляції
Яким бачать майбутнє автобізнесу провідні автомобільні холдинги України
|