В липні на ринку автобусів був справжній спокій. Зусиллями всіх операторів, за данними AUTO-Consulting, вдалося реалізувати лише 22 нові машини повною вагою більше 5 т, що на 58% менше, ніж торік. А за підсумками 7 місяців теж фіксується спад у -34%. Гірше у липні було лише у 2022 році, коли ринок ледь оговтався від першої фази війни. Але цього разу ми бачимо реальний споживчий попит на нові автобуси. І цей попит - жахливий. |
Ще не запрацювала обіцяна Урядом державна програма закупівлі шкільних автобусів, а закупівлі такої техніки коштом місцевих громад були мізерні. Оновлення парку автобусів містами теж відбувається мляво, а приватні перевізники поки віддають перевагу вживаним автобусам.
Це добре, що у липні ще були закупівлі за донорські кошти, які теж поки мізерні, але хоча б щось. Якби не закупівля Ataman A092H6 одним з міст, підсумки були б взагалі скромні. І саме цей контракт дав змогу Ataman впевнено очолити український ринок у липні з результатом 55%. А от іншим українським виробникам так не пощастило, тому їх "успіхи" були у межах 3 та 1 машини. Натомість M-B, Temsa та MAN теж знайшли своїх споживачів. Але у всіх підсумки гірші, ніж торік.
Нажаль, український ринок автобусів зараз перебуває на найнижчій точці, а українським виробникам без урядової програми закупівлі шкільних машин просто не витримати. Та й обсягу у 500 автобусів, який анонсував Уряд на цей рік вистачить протриматися далеко не всім.
Тому так важливо, щоб українські міста купували українські автобуси, бо без цього виробники просто можуть зникнути. І того розмаїття моделей і виробників, яке існувало до війни, вже точно не буде.
А виробникам автобусів слід вже готуватися до наступного року, коли коштів на урядові програми може забракнути. Тому слід розширювати модельний ряд і заходити в нові сегменти, де є попит, і за рахунок цього протриматися.
Важкий 2024 рік для автобусного ринку може змінитися ще більш важким 2025-м. Тому варто готуватися вже зараз.
Якою була ситуація в сегменті вантажівок у липні 2024 р
|