В Україні знайшли ранню версію мотоциклу КМЗ-8.157 "Дніпро Соло" взагалі без пробігу
Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2025-03-08 12:25:38 (3980 разів прочитано)
Під Києвом знайшли доволі цікавий мотоцикл взагалі без пробігу - КМЗ-8.157 "Дніпро Соло". Це був перший мотоцикл, спеціально створений Київським мотозаводом для використання без бічного причепа (коляски), який у 1991 році почали пропонувати для продажу громадянам.
В це зараз складно повірити, але за часів СРСР їздити на мотоциклах важкого класу без бічного причепа мали превілеї лише спортсмени, міліціонери, супровід кортежів VIP-персон і якісь огремі видатні громадяни. Всі інші змушені були використовувати такі мотоцикли лише у колясочному варіанті. За цим строго слідкувала ДАІ.
І от у 1991 році Київський мотозавод почав виробництво окремої моделі мотоциклу КМЗ-8.157, яка була призначена для використання у одиночному варіанті - звідси і назва "Соло".
Не зважаючи на зовнішню схожість з іншою продукцією КМЗ, Дніпро-8.157 отримав доволы багато змін, які значно вплинули на його технічні характеристики. Так, мотоцикл отримав іншу раму, задній маятник на підшипниках, що значно посилило стійкість у поворотах, зменшені колеса на 18-дюймів, іншу передню вилку, м'якіші амортизатори, тощо. Крім того, Дніпро Соло комплектували швидкісним мостом, дугами безпеки, декоративним облицюванням.
Такий мотоцикл, при тому ж двигуні 650 см3 потужністю 32 к.с, як і на Дніпро-11. мав паспортну максимальну швидкість 125 км\год, хоча в реаліях їхав ще швидше і випереджав всіх конкурентів, які на той час існували на ринку СРСР. Не дивно, що він одразу зацікавив молодь, яка дуже добре сприйняла цю новинку. Але обсяги випуску КМЗ-8.157 були не великі. Перша партія була лише 50 одиниць (саме в такому червоному кольорі, як на фото), а до кінця року Київський мотозавод виготовив лише 387 екземплярів такої моделі.
В подальші роки виробництво збільшилося, але загальна кількість "Дніпро Соло" сягнула лише трохи більше 3,5 тис. одиниць.
І ось про знахідку такого мотоцикла під Києвом нещодавно повідомив Телеграм-канал AC Garage News, який розповідає про цікаві події та екземпляри на ретро ринку України.
Як з'ясувалося, це ще й мотоцикл у незвичному подарунковому виконанні і у максимальній комплектації на ті часи. Саме тут ми бачимо фірмовий заводський склопластиковий обтічник КМЗ, який мав аеродинамічні форми. Цей мотоцикл не просто у заводському стані, а взагалі не їздив жодного кілометра і весь час простояв у гарному приміщенні, тому й зберігся. Більше того, в бак цього мотоциклу взагалі ніколи не заливали паливо, а в мото - мастило. Тобто, це - справжня "капсула часу" Київського мотозаводу.
А чому цей мотоцикл так зберігся - дивіться у цьому відео:
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.