Чим допуск до експлуатації відрізняється від прийняття на озброєння?: Авто новини від AUTO-Consulting - бронетех

Интернет-ресурс информационно-аналитической группы AUTO-Consulting  
Новини CARS TRUCKS BUSES ЗНИЖКИ % Статистика 125 років успіху Renault
Пошук по новинам

Розширений пошук
Розділи
Головна
Новини
 Ринок автомобілів
 Акції в автосалонах
 Тест-драйви
 Статистика автопродажів
 Ринок автобусів
 Ринок вантажівок
 Військова техніка
 Виробництво автомобілів
 Законодавство
 Автобізнес LIFE
 Дилерська мережа
 Кредити/лізинг/страхування
 Автохімія
 Сільгосптехніка
 Авто-електроніка
 Ринок запчастин
 Ринок шин
 Мототехніка
 Поради власникам авто
Розмитнення авто
Підписка на новини


• Новини по темі: бронетех
• Десантники показали, як доводиться модернізувати бронетехніку, щоб вона вціліла під час бою
• Парк бронетехніки ЗСУ поповнив бронетранспортер Oncilla-Shturm
• За допомогою якої техніки ЗСУ витягають з поля бою підбиту бронетехніку
• Голова компанії «Українська бронетехніка» розповів про обсяги виробництва бронемашин «Новатор»
• «Українська бронетехніка» представила дистанційно керований наземний робот UGV «Protector»
• "Українська бронетехніка" представила нову модель бронеавтомобіля "Варта-2"
• Дослідники фіксують цікаву тенденцію стосовно російської бронетехніки
• Західна преса знову вважає, що у 2025 році РФ вичерпає резерви по бронетехніці
• Міноборони допустило до експлуатації 40 зразків бронетехніки
• Україна нарощує виробництво власної бронетехніки
Ще по бронетех...
Новини від AUTO-Consulting
Всі новини по темі - Україна

Чим допуск до експлуатації відрізняється від прийняття на озброєння?

військова техніка | Опубліковано - 2025-04-18 20:47:02 (1706 разів прочитано)
Чим допуск до експлуатації відрізняється від прийняття на озброєння? - бронетех
Міністерство оборони України пояснило відмінність формулювань і що за ними криється. Які відмінності у поняттях та процедурах прийняття нових зразків ОВТ на озброєння (постачання) та допуску до експлуатації збройових новинок і чому кодифікація нового зразка техніки чи озброєння відбувається в обох випадках, пояснили у Головному управлінні забезпечення супроводження життєвого циклу озброєння та військової техніки.
Відповідно до чинного законодавства України розрізняють два основні шляхи введення зразків озброєння та військової техніки (ОВТ) до використання в Збройних силах України: прийняття на озброєння (постачання) та допуск до експлуатації. Кожен із цих процесів має свої особливості та застосовується залежно від обставин.



А кодифікація – це прикінцевий етап процесу розробки, створення, випробовування нового зразка техніки чи озброєння до його допуску до експлуатації (чи прийняття на озброєння) у війську. Це інструмент ідентифікації виробу, як зразка ОВТ придатного для закупівлі оборонним відомством та інструмент подальшого управління номенклатурою.



Прийняття на озброєння (постачання) – це процедура, що передбачає повний цикл розробки, випробувань та оцінки відповідності тактико-технічних та інших характеристик нового зразка ОВТ вимогам технічного завдання від державного замовника. Простіше, це створення нового зразка з «нуля» на замовлення оборонного відомства шляхом ведення організацією-виконавцем дослідно-конструкторських робіт. Процес розробки нового зразка ОВТ передбачає, зокрема, проведення декількох етапів випробувань. Завершальні – державні, за результатами яких ухвалюється рішення про відповідність зразка встановленим вимогам держзамовника. У разі позитивного висновку Міністерством оборони видається наказ про прийняття зразка на озброєння (постачання) у Збройних силах України. Слід розуміти, що така процедура більше притаманна до умов мирного часу. Процес розробки, випробувань і, зрештою, прийняття нового зразка ОВТ вітчизняного виробництва на озброєння може тривати роки.



Допуск до експлуатації нового зразка ОВТ – цей формат застосовується, коли необхідно швидко забезпечити військо новими зразками ОВТ в умовах особливого періоду. Ця процедура дозволяє більш оперативно вводити в експлуатацію зразки озброєння та техніки, які ще не пройшли повний цикл регламентованих законодавством випробувань, але згідно з чинним законодавством мають офіційно підтверджену відповідність заявленим тактико-технічним характеристикам.



Пояснимо особливості обох процедур на прикладі гвинтівки. За регламентом прийняття на озброєння гвинтівки, розробку якої держава замовляє у підприємства, процес перевірки відповідності ТТХ заявленим вимогам може займати тривалий час. Конкретизуємо – вимога замовника – ствол нової зброї має витримувати не менше 10 000 пострілів. Для підтвердження цього параметру необхідно провести серію випробувань із максимальними навантаженнями: з різним темпом стрільби, у різних умовах (у спеку, в мороз, в умовах забрудненості тощо). Тобто новий зразок проходить ретельне дослідження технічної витривалості. Якщо зразок не відповідає вимогам замовника – розробник його доопрацьовує. Усунення недоліків перевіряють наступним етапом випробувань. Тому період від початку розробки зразка до його прийняття на озброєння займає тривалий час.



Під час особливого періоду, коли нове озброєння необхідно постачати на фронт максимально оперативно, чинне законодавство у форматі допуску до експлуатації нового зразка дозволяє брати за основу результати випробувань, які проводить розробник. Якщо результати відповідають заявленим ТТХ зразка ОВТ – виріб допускають до експлуатації у військах.



Наразі допуск до експлуатації нових зразків ОВТ здійснюється відповідно до низки нормативно-правових актів, затверджених відповідними Постановами Кабінету Міністрів України.

Кодифікація – це процес набуття предметом виробництва статусу предмета постачання та упорядкування інформації про нього. Під час кодифікації зразка озброєння чи техніки фіксується інформація про виробника, технічний документ яким визначаються характеристики нового зразка ОВТ, його комплектність тощо. Далі новий зразок ОВТ класифікують, визначають назву предмета постачання за Довідником назв, описують характеристики згідно з керівництвом з ідентифікації, долучають ці дані до Каталогу предметів постачання та призначають номенклатурний номер НАТО. Після цього Міноборони або інша структура Сил безпеки та оборони може здійснювати офіційні закупівлі цього зразка за кошти державного бюджету.



У 2023-2024 роках було суттєво оптимізовано часові рамки процедури кодифікації зразків озброєння та військової техніки. Терміни необхідні для цього було скорочено спочатку до 20 діб. Згодом – до 10. Раніше ця процедура тривала кілька місяців.



Фіналізуємо: у мирний час нові зразки озброєння та військової техніки надходять у війська після повного циклу випробувань і видання наказу про прийняття на озброєння, тоді як в умовах особливого періоду можливий спрощений допуск до експлуатації збройових новинок для оперативного забезпечення військ необхідними зразками ОВТ.

FaceBook     Twitter     email     Telegram   Підпишись на канал в Telegram


Підпишись на новини на пошту
Новини по темі - Україна Всі новини по темі військова техніка


Цікаве по темі...
• США передасть Україні 150 бронемашин Roshel Senator
• На яких мотоциклах росіяни штурмують позиції ЗСУ
• Німеччина передала Україні новий потужний пакет військової допомоги та танки Leopard
• Міноборони допустило до використання ще один бронеавтомобіль українського виробництва
• Український виробник підготував вже другу модель бронеавтомобіля, з урахуванням бойового застосування
• В Україні почали серійне виробництво захисних екранів для бронемашин Roshel
• Українська САУ "Богдана" отримала нову кабіну
• ВМС отримають партію медеваків
• Який зараз вигляд має автопарк ЗСУ: мотоцикли, багі, бронемашини, MRAP
• Військову техніку на фронті можна врятувати від дронів міцними конструкціями з решіток
• Чим допуск до експлуатації відрізняється від прийняття на озброєння?
• В Іспанії почнуть виробляти українські бронемашини Джура та Козак
• Чому російська армія збільшила використання мотоциклів для штурмів
• У 2025 році на фронті значно зросла потреба у мотоциклах і ось чому
• Німеччина передала ЗСУ черговий пакет військової техніки
Головні новини
• До 80-ї річниці завершення війни у Франції представили новий президентський автомобіль DS
• Український виробник підготував вже другу модель бронеавтомобіля, з урахуванням бойового застосування
• Навіщо український перевізник придбав одразу 11 найпотужніших тягачів Volvo FH16 780?
• Енергетики Прикарпаття обрали автовишки DASAN на базі IVECO
• Німеччина передала Україні новий потужний пакет військової допомоги та танки Leopard
• В Україні пропонуються офіційні перевірені автомобілі CUPRA з пробігом
• Чи є ризики у використанні етанолу в паливі? Коментар дистрибутора Mitsubishi
• В Черкасах почав роботу новий мультібрендовий автоцентр Nissan та Skoda
• Український перевізник придбав 11 найпотужніших тягачів Volvo FH 780
• Десантники показали, як доводиться модернізувати бронетехніку, щоб вона вціліла під час бою
• Як реклама допомагає не лише продавати авто, а й підтримувати ЗСУ: ініціатива від маркетингової команди WebMate
• Обслуговувати інфраструктуру та мости будуть на автомобілях Toyota
• В Україну привезли нову версію автобуса з лінійки OTOKAR Navigo T
• Lexus відкрив новий дилерський центр: «Лексус Київ Аеропорт»
• У Києві запрацював ще один дилерський центр Cupra
• Про що свідчить активність на ринку напівпричепів
• В Україні доступні оновлені пікапи PEUGEOT Landtrek
• Отримати водійські права стане ще важче. Які зміни пропонуються?
• До ЗСУ передали 3 мобільні стоматологічні кабінети на базі вантажівок MAN TGM
• Німецькі автоконцерни зафіксували значне падіння прибутків. І це ще не через мита Трампа
Всі новини...

Авто- мото- музеї та колекції України
«Фаетон» Запорожжя
«Ретро Гараж» Львів
«Винтаж Гаражъ» Дніпро
«Машини часу» Дніпро
Музей КПІ Київ
Harley-Davidson Kyiv
«Мотомір» Камєнскоє
Ретромотомузей Львів
Zastava Умань
Мотоколекція OldCarService Київ
Гараж Януковича
Мотоколекція Берегово
Ретро музей Карлівка
Колекція Львівських мопедів
100 екземплярів за 100 років
Колекційна мото- вело- ЗАЛА

Заводи, де виробляють
Ваші машини
Книга по історії появи мотовиробництв в Україні
Український авторинок за 100 років
ЗАЗ 2009 р., Як роблять ZAZ Forza 2011 р., ЗАЗ 2017 р.
Богдан (Черкасы), 2009, 2013, 2019 рік
Богдан JAC, Богдан-МАЗ
АвтоВАЗ
ЛуАЗ, ЛуАЗ 2016
Черкаський Автобус 2003, 2016 рік
КрАСЗ
Що залишилося від ЛАЗу
Що залишилося від КМЗ
Що залишилося від ХВЗ
Що залишилося від ЛМЗ
Єврокар
ЧАЗ
Часов-Яр
Історія КМЗ
Завод ім. Малишева
Київський БТЗ
Перший український автозавод
Велосипеди України
Audi
Jaguar Land Rover China
Peugeot
Porsche
Volvo
FSO
KIA Slovakia KIA Russia KIA Korea
Lamborghini
MG
BYD
Chery, Chery 2016
Geely, Emgrand EC8, Emgrand GC9
Great-Wall, 2012 рік
FORD Otosan
MAN & Neoplan Туреччина
IVECO
MAN
Scania Сідертельє
ГАЗ, ГАЗ 2010
УАЗ

Лічильники


SHALB  
Secured  




Купить машину на автопродаже? Автобазар Украины.

Популярні новини
• Чернігівський тролейбус Еталон Е122 викликав шквал захоплення у Хмельницькому
• Український перевізник придбав 11 найпотужніших тягачів Volvo FH 780
• На яких мотоциклах росіяни штурмують позиції ЗСУ
• Україна отримала останню партію з 20 корейських автомобілів швидкої допомоги KIA BONGO
• Навіщо український перевізник придбав одразу 11 найпотужніших тягачів Volvo FH16 780?
• Німеччина передала Україні новий потужний пакет військової допомоги та танки Leopard
• "Укрнафта" продемонструвала сотні одиниць придбаної нової техніки. Що купували?
• Кінець епохи. Хто тепер є найбажанішим бізнес-седаном на українському ринку
• Український виробник автобусів розширює сервісну мережу
• До України прибув перший електричний тягач
• З конвеєра у рекордні терміни зійшла 125 000-а вантажівка DAF нового покоління
• Хмельницький отримав перший тролейбус Еталон чернігівського виробництва
• Український виробник підготував вже другу модель бронеавтомобіля, з урахуванням бойового застосування
• Покупці українських автокранів KMZ тепер отримають від держави компенсацію 15%
• В Україні вже розпочали встановлення сонячних електростанцій на паркінгах
Акції у дилерів...
• В Україні пропонуються офіційні перевірені автомобілі CUPRA з пробігом
• В Лексус Дніпро діє вигідна сервісна пропозиція | ALMAZ GROUP & Lexus
• Для автомобілів VW Group 5+ років діє вигідний масляний сервіс від 2690 грн. | ALMAZ GROUP & CUPRA
• На Lexus NX 200 діє акційна пропозиція | ALMAZ GROUP & Lexus
• На Porsche діє вигідна сервісна пропозиція | ALMAZ GROUP & Porsche
• На автомобілі Toyota в наявності діють вигідні ціни | ALMAZ GROUP & Toyota
• Для СТО, Автомагазинів та Підприємств з власним парком техніки діє Акція від Opet
• В Тойота Центр Дніпро діють спеціальні умови офіційного сервісу
• В Україні пропонуються дві електричних моделі Lexus зі значною вигодою | ALMAZ GROUP & Lexus
• В Україні стартує сервісна акція «Тримай дорогу з Renault»
• Фінальний розпродаж складу 2024 року в CUPRA Центр Київ
• Opel Crossland тепер пропонується зі знижкою в 50 000 грн.
• Спеціальна пропозиція: знижка до 8% на автомобілі Toyota 2024 року виробництва
• На Peugeot 408 діє знижка 50 000 грн.
• На гібридний Honda CR-V діють акційні пропозиції з вигодою в 100 тис. грн.
Авто історія
Історія АвтоЗАЗа
Історія Богдан/ЛуАЗ
Історія Черкаський автобус
Історія КМЗ / КМЗ 75 років
Музей Audi
Історія NSU
Музей BMW
Музей Citroen
Історія Citroen
Музей DAF
Музей Ferrari
Музей Fiat
IVECO 50 років
Музей MG
Музей Peugeot
Історія Dangel 4x4
Історія Jeep
Історія Mazda
Музей Porsche
Музей Volvo
Парк Ferrari World Park
ВАЗ-2101 "Копійка"
ВАЗ-2121 "Нива"/LADA 4x4
LADA Sport
ГАЗ-24 "Волга"
ЛуАЗ-969
ЗАЗ-965
Перший український мотоцикл
Найперша мотоколяска К-1В
Перший київський мотоцикл К-1Б
Всі модели ЛМЗ
Історія Mini
Музей в Брюселі
Музей в Турині
Музей в Пекині
Музей в Шанхаї
Гараж Князя Монако
Авто королів XX сторіччя
Гараж Януковича
Китайський автопром
Турецький автопром
Корейський автопром
Авто II світової війни
Автівки Великої Перемоги
Авто Ленд-ліза
Лімузини російських вождів
Київський тролейбус
Київський автобус
Перші українські тролейбуси
Київський швидкісний трамвай
НТУ - 75 років
Перші авто та автоСМІ в Україні
ТОП10+ найстаріших автомобілів в Україні
Автономера Київа за 116 років
Статистика українського авторинку за 100 років
Історія появи українського мото- та велопрому
Скільки авто було продано в Незалежній Україні

Великі особистості Андре Сітроєн, Джорджетто Джуджаро, Луїджи Колані, Фердинанд Порше, Марчелло Гандіні, Mr. Dream Car Олексій Сахновський, Свємпа, київлянин Володимир Вєклич, Філіп Прибилой Д4
 
Зв'язок
Тел.: +38 063 233 43 31
Пишіть нам >>>
Зробити стартовою | У вибране
Експорт новин |
Реклама на сайті
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.