Це рішення означає, що після 2035 року нові бензинові та дизельні автомобілі не будуть реєструватися для використання на дорогах регіону. Це прискорить перехід на повністю електричні транспортні засоби.
Угода також передбачала 55-відсоткове скорочення викидів CO2 для нових автомобілів, проданих у 2030 році порівняно з рівнями 2021 року, що значно перевищує існуючу ціль скорочення на 37,5% до того часу.
Угода знаменує собою несподівано швидкий прогрес для того, що було однією з найбільш суперечливих пропозицій ЄС, коли про неї було оголошено рік тому в рамках «зеленої» реформи економіки блоку. І це знаменує кінець, принаймні в Європі, для виду транспорту, який домінував у регіоні з моменту його винайдення в 19 столітті.
Які нові пільги для електрокарів діють у різних країнах Європи
Кінець епохи ДВЗ
«Європейські виробники автомобілів уже доводять, що вони готові діяти на належному рівні, оскільки на ринку з’являються все більш доступні електромобілі, — заявив у своїй заяві керівник відділу клімату ЄС Франс Тіммерманс. – Швидкість, з якою ці зміни відбулися за останні кілька років, вражаюча».
Угода має глобальні наслідки. Як найбільший у світі торговий блок, ЄС має репутацію країни, яка встановлює стандарти в усьому світі, і є домом для багатьох найбільших виробників автомобілів.
Volkswagen, Stellantis, Ford, Bentley і Jaguar є серед автовиробників, які заявили, що припинять продаж бензинових і дизельних автомобілів у Європі до 2035 року або раніше.
З нових правил є кілька винятків. І рада, і парламент погодилися, що нішеві виробники, включаючи Lamborghini, які виробляють невелику кількість транспортних засобів, отримають 1-річну відстрочку щодо цільових показників викидів.
Необов’язковий елемент, який закликає комісію запропонувати реєструвати транспортні засоби, що працюють виключно на паливі з нейтральним викидом вуглецю, після 2035 року було включено в остаточну угоду.
Стали відомі країни-лідери з продажу електрокарів
|