Представив перший авто, точні, електромобіль від електронного гіганта Xiaomi, засновник компанії Лей Цзюню (Lei Jun). Як стало відомо AUTO-Consulting, він заявив, що в перспективі 15-20 років Xiaomi збирається стати одним з п'яти найбільших автовиробників у світі. І виборюватиме лідерство не в кого небудь, а в Porsche й Tesla!
На офіційній сторінці Xiaomi в соціальній мережі X було опубліковано зображення першого електричного седана SU7 (від англійського Speed Ultra) в ефектному бірюзовому кольорі Aqua Blue. Також клієнтам запропонують машини в забарвленні "сірий металік" Mineral Gray та зелений Verdant Green.
Ще в 2021 році Xiaomi пообіцяла вкласти в розвиток свого автомобільного бізнесу щонайменше $10 млрд упродовж найближчих десяти років. "Мета Xiaomi полягає у створенні машини мрії, яка була б настільки ж гарною, як Porsche і Tesla", – заявив Лей Цзюнь. Електрокар Porsche Taycan Turbo керівництво Xiaomi обрало як орієнтир за динамікою, а Tesla Model S – як зразок за рівнем розвитку технологій. Ціновий діапазон, в якому буде “грати” електричний седан Xiaomi SU7, досі не уточнюється.
Обтічний силует седана покликаний забезпечити гідні аеродинамічні характеристики. Зокрема, коефіцієнт лобового опору Xiaomi SU7 за рахунок відсутності характерного виступу на даху для розміщення лідара досягає 0,195. На думку керівництва, це найкращий показник серед усіх серійних транспортних засобів. До 100 км/год седан зможе розганятися за 2,78 секунди, а зупинятися з цієї ж швидкості за 33,3 метра. Максимальна швидкість сягатиме 265 км/год.
Предметом особливої гордості Xiaomi є тягові електродвигуни HyperEngine власної розробки. Той, що ставитиметься на серійні електромобілі SU7, здатний розвивати швидкість 21 000 об/хв, але до 2025 року компанія почне використовувати електродвигуни нової моделі зі швидкістю обертання 27 200 об/хв. По суті, навіть 21 000 об/хв вже вистачить, щоб перевищити відповідні показники тягових електродвигунів Porsche і Tesla, але Xiaomi також працює над створенням електродвигунів з оболонкою ротора з вуглеволокна, які піднімуть швидкість обертання до 35 000 об/хв. До речі, Tesla подібні рішення презентувала ще три роки тому, і мала намір використовувати їх не тільки на найшвидших версіях Model S і Model X, з позначкою Plaid, а й у силовій установці спорткара Roadster другого покоління.
Ще одне концептуальне запозичення у лідерів ринку – це використання технології лиття кузовних деталей під тиском. Задня частина основи кузова електромобіля Xiaomi SU7 завдяки використанню спеціального преса на 9100 тонн виконана монолітною, хоча альтернативний шлях створення такого елемента вимагав би з'єднання 72 окремих деталей за допомогою більш ніж 800 зварних швів. Монолітна деталь не тільки скорочує час на виготовлення кузовних панелей, а й знижує масу на 17 %, дає змогу домогтися зниження рівня шуму на 2 дБ, а її розрахункова довговічність перевищує 2 млн км пробігу.
Електромобілі Xiaomi SU7 можуть оснащуватися тяговими батареями на основі CATL та BYD, залежно від типу приводу та конкретної комплектації машини, але компанія Лей Цзюня сама розробила технологію їх пакування з інтеграцією в силову структуру кузова, як це зараз заведено в лідерів галузі, хоча не обійшлося і без допомоги компанії CATL. За рахунок подібної оптимізації вдалося на 91% знизити потребу в кабельній проводці, на 3% зменшити об'єм батареї , а також зменшити товщину днища машини в поєднанні з батареєю до 120 мм. У майбутньому електромобілі Xiaomi зможуть оснащуватися тяговими батареями ємністю 150 кВт*год, що забезпечують запас ходу до 1200 км за циклом CLTC. Випускати тягові батареї Xiaomi буде на власному підприємстві, використовуючи елементи CATL і BYD.
Використання батареї CATL сімейства Qilin дасть змогу не тільки забезпечити ємність у 101 кВт*год для старших модифікацій Xiaomi SU7, а й скоротити час зарядки. На спеціальній зарядній станції машина зможе заряджатися до 220 км запасу ходу за 5 хвилин, а за 15 хвилин можна буде накопичити заряд, достатній для переміщення на відстань у 510 км за умовним циклом CLTC. Повнопривідна модифікація Xiaomi SU7 з батареєю максимальної ємності зможе долати в цьому циклі без підзарядки до 800 км.
Особливу увагу Xiaomi приділятиме й розвитку систем активної допомоги водієві. Компанія має намір своїми силами розробити профільне ПЗ для автономно керованих електромобілів, використовуючи системи штучного інтелекту для навчання. На відміну від тієї ж Tesla, що робить акцент на сприйняття зображень з камер, Xiaomi не відмовляється від застосування всіх доступних типів датчиків: лідарів, радарів міліметрового діапазону і ультразвукових сенсорів, не кажучи вже про дані супутникових систем позиціонування. Для розвитку своїх систем автопілота Xiaomi задіє суперкомп'ютерний кластер. Апаратна база автопілота передбачає присутність на борту кожного седана Xiaomi SU7 двох процесорів NVIDIA DRIVE Orin X. Уже наступного року компанія розраховує вийти в лідери за рівнем розвитку фірмових систем автопілота. Відповідна функція буде доступна до кінця наступного року в 100 містах Китаю.
З точки зору оптимізації інтерфейсу Xiaomi не стала довіряти тільки сенсорному інтерфейсу центрального дисплея, який підтримує роздільну здатність 3K і має розмір діагоналі 16,1 дюйма. Фізичним кнопкам на центральній консолі довірено управління кліматичною установкою, заднім активним спойлером і висотою пневматичної підвіски. Бортова інформаційно-розважальна система побудована на основі новітнього чипа Qualcomm Snapdragon 8295.
Цікаво, що спритні “сірі” дилери вже приймають замовлення на Xiaomi XU7, хоча офіційні ціни ще не оголошені. Один из київських дилерів припускає, що “очікувана ціна Xiaomi SU7 у Китаї – від $27,5 до $36,5 тисяч”.
Виробник смартфонів Xiaomi презентував свій перший електромобіль
|