Отже, Закон №10321 вносить зміни до Податкового кодексу, запроваджуючи пільги під час розмитнення окремих категорій транспорту. Якщо коротко, документ звільняє від ПДВ при розмитненні до 1 січня 2026 року наступні категорії автомобілів:
● По-перше, це комерційні та вантажні електромобілі. На відміну від легкових електрокарів, вони раніше обкладалися ПДВ у розмірі 20% через непорозуміння з кодами УКТ ЗЕД. В новому законі цей код уточнено.
● Скасовується ПДВ на вантажівки, які працюють на газовому паливі.
Стосовно цих категорій, AUTO-Consulting робив аналітичні матеріали з провідними гравцями ринку. Стосовно вантажівок, що працюють на газовому паливі, спроби їх просунути на український ринок були й до прийняття цього закону. Але в цьому питанні виникло більше “але”, ніж просто нижча ціна палива, хоча в багатьох країнах ЄС вантажівки з ДВЗ на альтернативному паливі мають свій сегмент ринку. Докладніше читайте в матеріалі:
Новий закон дає шанс вантажівкам, що працюють на газовому паливі, стати значно дешевшими на українському ринку
Чому пільги у законі №10321 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні
А от легкий комерційний транспорт на чистій електротязі має непогані перспективи на українському ринку. Інфраструктура у великих містах, та й між ними, постійно покращується, а додаткові переваги у вигляді дозволу їздити смугами для громадського транспорту тощо, сприятимуть популярності серед служб доставки. Тут скоріше постає питання економічної доцільності, як відносно вартості самого автомобіля, так і зручності його експлуатації, адже кожна година зайвого простою на зарядці або в черзі до неї – це теж втрати, і не лише грошей, а можливо й клієнтів.
Більше про перспективи розвитку електричних вантажівок в Україні читайте матеріал AUTO-Consulting:
Як скасування ПДВ вплине на ринок електричних вантажівок? Думка операторів
Висновок
Варто відзначити, що Закон №10321 в деякій мірі експериментальний, про що свідчить його тимчасовий статус: він звільняє від ПДВ окремі категорій транспорту при розмитненні до 1 січня 2026 року. Тобто всі зацікавлені в подібних пільгах бізнеси мають оцінити всі переваги та недоліки даного закону оперативно. Особливо автомобільні дилери та імпортери, які матимуть змогу значно дешевше оформлювати пільгові види транспорту. Інша справа, в якій кількості, чи знайдеться на нього достатня кількість бажаючих? На це питання наразі складно відповісти.
До речі, Верховна Рада до кінця лютого 2024 може розглянути законопроєкт №10380, який дає змогу розмитнювати автомобілі в «Дії». Але не зважаючи на всі переваги цифрового розмитнення, досі так і не зрозуміло як зміниться вартість самого розмитнення, бо схема яка буде застосовуватися – не є прозорою. Наприклад, у ВААІД вважають, що він стане перешкодою на шляху України до ЄС. Чому? Про це також читайте на сайті AUTO-Consulting та підписуйтесь на наші соціальні мережі!
AUTO-Consulting в Telegram
AUTO-Consulting в Facebook
Чому закон про розмитнення у Дії – це «кот в мішку»
|