Мета і форма акції – національний рейтинг популярності нових автомобілів, представлених в Україні у період з листопада 2004 р. по листопад 2005 р. У нинішній акції бере участь 76 моделей авто від 36 провідних українських автомобільних компаній.
Подібні акції проводяться у кожній країні світу, брати в них участь вважають за честь практично усі світові автовиробники. Ці акції завжди проходять з потужним інформаційним супроводом, їх результати вважаються авторитетним орієнтиром для потенційних автовласників, десятки тисяч яких в Україні беруть безпосередню участь у визначенні кращих автомобілів.
Переможці акції визначаються методом голосування вітчизняних автолюбителів через анкети, які друкуються в провідних автомобільних та суспільно-політичних виданнях України (зокрема, "Автоцентр", "АвтоБазар", "Автомір", "Комерційні автомобілі", "Autobild", "2000") та на сторінці офіційного сайту акції — www.autoroku.com.ua. Цього року також віддати свій голос за ті чи інші автомобілі-конкурсанти можна і за допомогою sms-повідомлення. Активність голосування підтримується можливістю виграти цінні призи.
Задля підвищення об’єктивності отриманих результатів в рамках конкурсу вперше цього року буде створене Експертне журі, до складу якого увійдуть представники компаній-учасників акції та головні редактори чи провідні фахівці основних вітчизняних автомобільних видань та TV-програм. Серед членів журі також проходитиме голосування за кращі автомобілі, результати якого будуть враховані поряд з голосами автолюбителів у загальному підсумку визначення переможців. При цьому у загальній сумі балів голоси автолюбителів складатимуть 55%, а голоси спеціалістів – 45%.
Також Експертне журі визначатиме переможців у нових номінаціях, які введені цього року для відзначення кращих компаній та кращих фахівців автомобільного ринку. Нові номінації – „Керівник автомобільної компанії в Україні”, „Керівник нового автомобільного проекту в Україні”, „Керівник автомобільної дилерської мережі в Україні”, „Керівник автомобільної виробничої компанії в Україні”, „Керівник автомобільного сервісу в Україні”, „Керівник реклами і PR автомобільної компанії в Україні”.
При цьому член Експертного журі не має права голосувати за автомобілі-претенденти, подані на конкурс компанією, яка висунула його до Експертного журі, за саму цю компанію та її працівників.
Контроль за проведенням акції традиційно здійснює Спостережна рада, що гарантує чесність та неупередженість самого конкурсу, а також об’єктивність отриманих результатів. До Спостережної ради включені авторитетні фахівці автомобільної галузі України, зокрема, представники офіційних представництв відомих світових виробників, які з об’єктивних причин (відсутність "новинок", презентованих протягом останнього року в Україні) не можуть бути учасниками конкурсу.
Акція супроводжується потужною рекламною кампанією, до якої залучені провідні вітчизняні ЗМІ: преса, радіо, телебачення, інтернет. Реальна аудиторія акції складає понад два мільйони чоловік. При цьому широко розповсюджується інформація про кожен автомобіль-учасник конкурсу. Інформаційними партнерами акції „Автомобіль року в Україні’2006” є: Перший інформаційний партнер - „5 канал”; Ексклюзивний радіопартнер - „АвтоРадіо”, телевізійні програми "Екіпаж" (1 Національний канал), "Автопілот" (5 канал), AutoNews (ТРК "Україна"), радіопартнери - „Просто Радіо”, „Мелодія”; Генеральний інформаційний Інтернет-партнер - AUTO-Consulting
; інтернет-партнери – портали «Автодилер» та «Автосвіт»;
журнали „Автоцентр”, „Автобазар”, „Autobild”, „Комерційні автомобілі”, „Автомир”, „Car & Music”, „Сигнал”, „2000”, „Уїк-енд”, „Вся неделя”, „АвтоКиїв”, „АвізоАвто”, „Власть денег”, „Інвестгазета”, „Дело”, „Профіль”, „MAX”, „XXL”, „Б-52”.
Нагородження переможців відбудеться на початку лютого 2006 р. під час святкового фінального вечора акції. Головні призи та дипломи номінантів будуть вручені керівникам автомобільних компаній у присутності широкого кола гостей та журналістів. Церемонія вручення буде супроводжуватися широким висвітленням у ЗМІ.
На церемонії будуть розіграні цінні призи, передбачені організаторами для заохочення тих, хто проголосував за кращі автомобілі. Головний і найцікавіший приз — автомобіль. Цього року найціннішим призом є Skoda Fabia, надана Компанією "Єврокар". Серед призів також є 2 путівки до Єгипту (від туристичного партнеру акції, компанії "Гамалія"), 7 телевізорів Rotex (від мережі супермаркетів електроніки „Домотехніка”), 10 елітних автомагнітол Kenwood W6531 (від компанії "Івлєв Дістриб'юшн").
Цьогорічний конкурс є рекордним за кількістю поданих на нього автомобілів, що дає повне право говорити про його максимальну представницькість. У першу чергу це особливо помітно в розряді легкових автомобілів, в якому нині присутні усі бренди, які мають вагу на автомобільному ринку України. А відсутність у цьому списку ВАЗу, Toyota, Skoda та кількох інших марок говорить лише про те, що їх модельний ряд або не має тих оновлень, які дозволять автомобілям стати учасниками конкурсу, або презентація реально нових моделей в Україні іще не відбулася. Те ж саме можна сказати про такі бренди, як Aston Martin, Daihatsu, Ferrari, Infiniti та деяких інших – вказані виробники не мають своїх офіційних представників в Україні, отже поява їх машин у конкурсі фізично неможлива.
Загалом в цьогорічному конкурсі представлено 50 легкових автомобілів, 22 комерційні та вантажні автомобілі і 3 автобуси. У порівнянні з минулим роком кількість "легковиків" та комерціно-вантажних авто помітно збільшилась (тоді було 42 та 13 машин відповідно), але причини для обох випадків кардинально різні. Для світового ринку легкових автомобілів 2005 рік став більш "урожайним" на прем’єри і велика частка новинок достатньо швидко опинилась в українських автосалонах. Одначе "темпи" виходу новинок на наш ринок в цілому ще бажають бути кращими – понад два десятки автомобілів, які уже давно пройшли презентації в різних країнах Європи і мають там чималі продажі, досі з різних причин "не доїхали" до України.
Дещо інша ситуація з автобусами – минулого року їх було представлено 9 у 3 номінаціях, цього року їх лише 3 в єдиній номінації "Кращий автобус". Ситуація абсолютно закономірна — після очевидного буму в розробці нових моделей автобусів сьогодні в усіх без винятку українських виробників настала природна пора активних продажів новоствореної техніки, тому особливого перевантаження ринку черговими новими розробками найближчим часом навряд чи можна буде спостерігати. У той же час активне завоювання українського ринку автобусами російського виробництва поки що відбувається без надмірного рекламного супроводу, що в майбутньому може дещо похитнути позиції російських автобусів на нашому ринку.
Дещо схоже уже починає відбуватись на ринку вантажних автомобілів. Відсутністю належної активності з боку російських виробників починають чимдалі впевненіше користуватись виробники з Південно-Східної Азії. Це особливо помітно за нинішнім переліком учасників конкурсу "Автомобіль року в Україні’2006" – левову частку вантажних машин тут складають авто виробництва Китаю, Кореї, Індії. Щоправда, багато з них уже започаткували своє виробництво в Україні, тому їх приналежність до азійського ринку вже носить дещо віртуальний характер.
Також варто звернути увагу на автомобіль, представлений поза конкурсом у спеціальній номінації "автомобіль-гібрид". Світовий автопром, судячи з експозицій провідних автосалонів, переживає справжній бум у створенні такого роду автомобілів, які поки що не дуже "поспішають" на територію України. Тож появу такої номінації, в якій нині представлений гібрид Honda Civic IMA, можна вважати своєрідною інвестицією в розвиток цього сегменту ринку.
Віддати свій голос за кращій автомобіль ви можете на сайті www.autoroku.com.ua
|