Volkswagen зробив перші кроки в сегменті автомобілів класу люкс з Phaeton і одразу довів, що почувається вдома на цьому ринку преміум-класу. Phaeton став яскравою зіркою, яка принесла користь усьому бренду та проклала шлях для інших продуктів преміум-класу, таких як Touareg і Arteon. Прощання з ним відбулося в 2016 році, коли керівна рада бренду вирішила припинити виробництво, зосередившись на електричній мобільності, хоча наступник із назвою проекту «Phaeton D2» вже чекав свого часу.
Йозеф Кабань, голова відділу дизайну Volkswagen, сьогодні з повагою дивиться на Volkswagen Phaeton D2, який так і не надійшов у серійне виробництво: «Автомобіль все ще має дуже привабливий зовнішній вигляд і красиві пропорції, а також вражає своєю відчутною високою якістю та ціною».
Проект, запущений колишнім головою правління Volkswagen Фердинандом Пієхом наприкінці дев’яностих, був амбітним із самого початку. Він хотів відкрити для Volkswagen новий сегмент ринку з розкішним седаном і водночас вивести весь бренд на новий рівень. 5,06 метра в довжину, 1,90 метра в ширину, 1,45 метра у висоту – лише за розмірами Phaeton серед його конкурентів було призначено місце у сегменті люкс.
Розкішний інтер’єр випромінював стильну елегантність. Хром, дерев’яний шпон із 30 шарів матеріалу та шкіра – це тріо об’єдналося на важелі селектора автоматичної коробки передач, який здавався міцним і потужним, як важіль тяги на моторній яхті. Дерев’яні панелі закривали вентиляційні отвори, які відкривалися електрично й безшумно за потреби залежно від налаштувань автоматичного кондиціонера та сонячного випромінювання. Вентиляція навіть на найвищому рівні працювала майже без протягів.
Версія Phaeton, подовжена на 120 міліметрів, із великим простором у задній частині салону також була доступна як модель із водієм. Опціонально, як і в стандартній версії, були доступні індивідуальні сидіння з масажем і вентиляцією. Назва Phaeton також символізувала ексклюзивний статус великого седана. Це було не лише відсиланням до грецької міфології, а й відсиланням до однойменних класичних моделей Horch та Ŝkoda.
На початку виробництва в Дрездені в грудні 2001 року Фердинанд Пієх коротко підсумував: «У цьому місці ми будемо виробляти флагманський автомобіль Volkswagen у сегменті автомобілів класу люкс. Тут можна буде як побачити, так і відчути найкращу ручну майстерність і найсучасніші технології». Лише найкраще було достатньо для нового флагмана – і те саме стосується заводу-виробника. Gläserne Manufaktur було побудовано на околиці Дрездена, промислове підприємство, яке втілює високу архітектурну якість. Phaeton майже повністю збирали вручну в залитих світлом залах.
Співробітники були одягнені в біле, багато з них носили рукавички. А підлогу холу вкривали світлим гірським кленом з Канади та темним німецьким болотним дубом.
Лінійка двигунів завершила ексклюзивний характер седана. Перші клієнти Phaeton могли вибирати між двома бензиновими двигунами без наддуву та дизелем. Двигун початкового рівня 3.2 V6 мав потужність 177 кВт (241 к.с.). Другий бензиновий двигун, W12 був побудований у формі «W» з використанням двох двигунів V6. Цей двигун розвивав 309 кВт (420 к.с.) з об’ємом 6 літрів.
Найбільш незвичайним двигуном став V10 TDI. З об’ємом 5 літрів, двома турбокомпресорами зі змінною геометрією турбіни, потужністю 230 кВт (313 к.с.) і крутним моментом 750 Нм цей двигун зробив Phaeton найпотужнішим дизельним седаном у світі на той час. Як і у W12, привід передавався на всі 4 колеса через автоматичну коробку передач і систему повного приводу 4MOTION; 3.2 V6 поставлявся з переднім приводом як стандарт. За 15 років виробництва лінійка двигунів неодноразово розширювалася. У 2003 році для розкішного салону був представлений 4,2-літровий двигун V8. Через рік за цим послідував 3.0 V6 TDI. Це швидко стало найпопулярнішим варіантом двигуна, і в останній версії він мав потужність 180 кВт (245 к.с.).
Десятициліндровий дизельний двигун зняли з виробництва в 2006 році, а через п'ять років - W12. А 3,2 V6 замінили 3,6-літровим двигуном і 3,0-літровою версією.
Phaeton оновлювався завдяки чотирьом удосконаленням моделі, які були представлені між 2007 і 2014 роками. Вони включали такі нові функції, як мультимедійна система з сенсорним екраном, вуглецево-керамічні гальма для W12, системи допомоги, такі як Rear Assist, Side Assist і покращений ACC, динамічний дисплей дорожніх знаків на основі камери та вдосконалене керування дальнім світлом. Протягом кількох років модель мала також номерні знаки з електролюмінесцентною технологією.
Масштабна «підтяжка обличчя» у 2010 році принесла новий вигляд передньої та задньої частини, що було особливо популярно серед клієнтів у Китаї.
|