Оскільки споживачі відмовилися від дизельних автомобілів після дизельного скандалу з Volkswagen, а європейські законодавці посилили норми викидів, деякі автовиробники зробили ставку на гібридні електромобілі, які працюють від двигуна внутрішнього згоряння та електродвигуна, який може рухати автомобіль без викидів на короткі відстані.
Моделі, що підключаються до електромережі, пропонують споживачам можливість отримати зразки досвіду роботи електромобілів і їх часто описують як перехідну технологію — міст до повністю електричного майбутнього.
Останні дані показують дві дуже різні траєкторії продажів між гібридами, що підключаються до мережі, і повністю електричними транспортними засобами. Наприклад, у червні продажі плагін-гібридів у Франції впали на 28%. У Німеччині — іншому колишньому оплоті технології — реєстрація впала на 16%.
У Великій Британії гібриди, що підключаються до мережі, були нарівні з повністю електричними автомобілями ще в 2019 році. Тепер два електромобіля з акумулятором продаються на кожну модель, що підключається від мережі.
Дещо з цього можна будо очікувати. У 2020 і 2021 роках автовиробники повинні були відповідати європейським жорсткішим цільовим показникам викидів CO2 для нових транспортних засобів, а гібриди, що підключаються до електромережі, сприймалися відповідно до правил.
Багато автовиробників не мали повністю готових нових повністю електричних архітектур. Зіштовхнувшись із двома варіантами — продавати повністю електричні транспортні засоби, що базуються на модифікованих платформах внутрішнього згоряння, або гібриди, що підключаються до електромережі, — багато хто вибирав останній.
Споживачі явно готові, оскільки час очікування для більшості популярних повністю електричних моделей у Європі вже розтягнувся до наступного року.
Нещодавнє дослідження 9000 транспортних засобів, проведене Міжнародною радою з екологічно чистого транспорту, показало, що реальне споживання палива гібридами, що підключаються до електромережі, у 2,5-5 разів перевищує приблизне значення згідно з офіційними лабораторними процедурами тестування.
Цей розрив між теорією та практикою є частиною причин того, чому національні уряди скорочують субсидії на купівлю гібридів, що підключаються від мережі, швидше, ніж для повністю електричних моделей.
Великобританія, наприклад, у 2018 році скасувала субсидії на купівлю гібридів, що підключаються до електромережі, а Німеччина цього тижня оголосила, що субсидії припиняться цього року.
Дослідження ICCT показало, що серед приватних транспортних засобів частка реальних електромобілів становить від 45 до 49%. Непогано, хоча все ще менше того, що передбачається офіційними циклами тестування.
Для службових автомобілів цей показник впав до сумних 11–15%. Автомобілі компанії є величезною частиною ринку в Європі, на них припадає більше половини продажів нових автомобілів у багатьох країнах.
Майбутні зміни в політиці можуть ще більше підірвати аргументи на користь гібридів, що підключаються до мережі. Очікується, що з 2027 року Європейська комісія запровадить нові «коефіцієнти корисності» для цих моделей. Це значення, призначені для відображення того, як часто транспортні засоби їздять в електричному режимі, і, що важливо, яке значення викидів CO2 їм призначається.
Метою регламенту є використання реальних умов водіння як приватних, так і корпоративних транспортних засобів для встановлення значень за допомогою бортових моніторів. Якщо протягом наступних кількох років щось кардинально не зміниться, це зробить гібриди, що підключаються до електромережі, менш привабливим способом для автовиробників відповідати нормам викидів.
Відносно високі продажі плагін-гібридів у Китаї поки що тримають глобальні цифри на плаву.
Минулого року продажі плагінів там зросли більш ніж удвічі, головним чином завдяки пропозиціям BYD і Li Auto, хоча навіть цього було недостатньо, щоб не відставати від зростання попиту на повністю електричні.
У Китаї більше мешканців багатоповерхівок з обмеженими можливостями зарядки вдома, але уряд робить величезний поштовх для створення варіантів громадської зарядки та сприяє швидкому розширенню ринку повністю електричних автомобілів.
Муніципальна влада в Шанхаї також має намір скасувати сприятливий режим для гібридів, що підключаються до електромережі, починаючи з 2023 року, і інші можуть послідувати.
Україна перейшла переломний момент масового поширення електрокарів. Що це означає
|