Науково-дослідний інститут "Укравтобуспром" пропонує розпочати виробництво спеціальних шасі для військових, використовуючи попередні напрацювання. Так, ще до війни "Укравтобуспром" розробив промислово-дослідний зразок шасі ТУР ВХ 151 (4х4) під автокрани ДЗАК вантажопідйомністю 23 т. Але напрацювання по інженерним шасі є значно ширшими, та дадуть змогу швидко створити уніфіковане сімейство спеціальних шасі ТУР ВХ 151 (4х4), ВХ 231 (6х6), ВХ 301 (8х6), які можуть бути виконані у броньованому варіанті і закрити потреби ЗСУ у такому типу техніки. |
Як зазначає керівник АТ "Укравтобуспром" д.т.н. Любомир Крайник, на вибір замовника пропонується 3 варіанти двигуна/силового агрегату – з уже наявних у ЗС України на іншій колісній техніці – Cummins (IVECO, DAF), Deutz (ХТЗ Т150К, БТР 4Е), Weichai ( КрАЗ). Крім того, можлива максимальна локалізація - використання передніх ведучих керованих осей/мостів вітчизняного виробництва від КрАЗ 6233/255Б з шинами, інтегрованих кермових механізмів з гідропідсилювачем заводу „Радій”/ ”Гідросила” (м. Кропивницький), електрообладнання , підвіска, автономні обігрівачі кабін, гальмова система і т.п.
Використання 3-місної кабіни екіпажу каркасного типу також дає простір, як для її виконання з броньованої сталі, або з можливістю монтажу плит та стекол бронезахисту (під нормативні вимоги НАТО Level I STANAG 4589, рис.2);
Шасі «Укравтобуспрому» скомпоновано аналогічно схемі Liebherr, Tadano – з винесеною у передній звис кабіною екіпажу та посиленою рамою під збільшені навантаження при роботі кранової установки, або башти САУ, чи іншого озброєння.
При умові відповідного замовлення та фінансування, "Укравтобуспром" міг би швидко спроєктувати та втілити виробництво необхідних шасі для ЗСУ, - підкреслив Любомир Крайник.
Які військові багі пропонує виробляти "Укравтобуспром" |