На превеликий жаль, війна (повномасштабне вторгнення росіян, пошкодження виробничої бази на Київщині внаслідок окупації та осади області, нетривалий вимушений простій навесні, дефіцит в Україні багатьох видів сировини, базових автівок, запчастин, комплектуючих і, нарешті, аварійні та віялові відключення електроенергії тощо) створила Заводу спецтехніки Техкомплект негативну динаміку та повернула завод фактично до показників 2020-го року. Було виготовлено на 200 машини менше, ніж у 2021 році, приблизно стільки ж, як у 2020-му. Обсяги виробництва знизилися на -47%, тобто було зафіксовано скорочення темпів виробництва майже вдвічі. |
Стислий аналіз по Техкомплект:
1. Завод спецтехніки Техкомплект - лідер в забудові вантажних шасі самоскидними кузовами. Доля ринку в 2022-му році склала 35,14% (для порівняння - в 2021-му році було 32,80%), тобто завод зберіг третину ринка виробництва самоскидів, хоча власні результати продажу самоскидів скоротились за 2022-й рік в півтори рази.
2. Не дивлячись на скорочення вдвічі крупнувузлового складання та монтажу на шасі автогідропідіймачів із Італії та Південної Кореї, Техкомплект залишається лідером серед постачальників автовишок в Україні - доля ринку в 2022-му році 40,26% (в порівнянні з 2021-м роком доля знизилась з 54,73%, на жаль).
3. Техкомплект входить в трійку основних виробників аварійно-ремонтних майстерень (доля ринку 14,41%).
4. Фірмові автопаливозаправники Техкомплект як і раніше зберігають лідерські позиції - 54,55% (в 2021 році - 54,69%). Тобто вже другий рік поспіль кожний другий новий автопаливозаправник виготовлено на нашому виробництві.
Вітаємо відділ продажу з відмінними результатами по ринку по напрямах самоскиди, автогідропідіймачі, автопаливозаправники та аварійно-ремонтні автомобілі. Сподіваємось на відчутні покращення позицій в мирній Україні!
Деталізуючи за напрямами:
- скоротились більше ніж у вдвічі темпи виготовлення автовишок
- втричі - аварійно-ремонтних майстерень
- в півтори рази знизилось виробництво фірмових автопаливозаправників та самоскидів. Але, навіть під час воєнного стану Техкомплект вніс різноманітність в свій модельний ряд бензовозів та самоскидів:
- виготовлено бензовоз з обсягом цистерни 15 кубометрів (до того найбільший обсяг цистерни складав 12 кубометрів), також стало серійним виробництво автопаливозаправників з великими об`ємами цистерн, що мають 2 вузли видачі та обліку палива.
- в 2022 році стали виготовляти самоскиди з кузовами типу "совок" (заднє розвантаження), а також збільшили вантажопідйомність самоскидів з тристороннім розвантаженням до 10 тонн замість попереднього максимуму 6,5 т. Забігаючи наперед, 2022-й рік також додав в асортимент заводу зерновози 32/35 кубометрів з вантажопідйомністю 20-25 т.
- але маємо і позитивну динаміку: майже втричі виросли обсяги виготовлення відкритих та тентованих бортових платформ на шасі та причепах.
ВИРОБНИЦТВО БОРТОВИХ ПЛАТФОРМ ЗБІЛЬШИЛОСЬ МАЙЖЕ В 3 РАЗИ
ТРЕТИНУ ВСІХ СПЕЦАВТОМОБІЛІВ ТЕХКОМПЛЕКТ У 2022-МУ РОЦІ ВИГОТОВЛЕНО НА IVECO
Щодо використання базових шасі, вже 3-й рік поспіль лідирує італійський вантажний бренд IVECO, навіть у порівнянні з минулим роком в %-ному показнику виросло дольове використання італійських шасі (2022 - 33%, 2021 - 23%).
Повномасштабна військова агресія зі сторони рф та рб зупинила багаторічне пряме співробітництво з вантажними брендами ГАЗ (HDC) та МАЗ. Проте, наприкінці 2021-го року в Україні дилерами цих торгових марок було придбано та ввезено доволі значну партію вантажних шасі HDC та МАЗ. Тому на другому місці залишається з тим же дольовим показником використання як базових давальницьких шасі МАЗ (нові та вживані) - однаковий показник 17% як в 2022, так і в 2021-му році.
3-е місце займають ГАЗОНи - 13% в 2022 (їх стало менше - у 2021 році було 24%).
Зазначимо, що завод, який має значний досвід монтажу підйомних механізмів та кузовних надбудов на МАЗи та ГАЗи, використовує шасі цих марок під забудову, якщо клієнт (або дилер) надає давальницькі автівки для монтажу автогідропідіймачів, самоскидів, бензовозів, бортових платформ, аварійно-ремонтних майстерень, вахтових автобусів тощо.
СТАНОМ НА СЬОГОДНІ НОВА РОСІЙСЬКА ТА БІЛОРУСЬКА ВАНТАЖНА АВТОТЕХНІКА В УКРАЇНУ НЕ ЗАВОЗИТЬСЯ!
АВТОРЕНОВАЦІЯ ВІД ТЕХКОМПЛЕКТ: ДРУГЕ ЖИТТЯ СТАРИХ ГАЗОНІВ, ЗІЛ ТА МАЗ
Вже не перший рік на нашому заводі активно впроваджується можливість повернути в інтенсивну експлуатацію вантажні шасі з пробігом, замінивши на них кузов або навісне обладнання на сучасні моделі спецтехніки. Кожен успішний проект автореновації на нашому виробництві здатний дати друге життя тим машинам, які планувалося замінити на новий автопарк.
ВИКОРИСТАННЯ ІНОМАРОК ЯК БАЗОВІ ШАСІ
Також у портфелі брендів значно скоротилось, на превеликий жаль, до 3% використання автомобілей Пежо, Ситроєн, Опель (а МАН та РЕНО взагалі не використовувались). Таке значне скорочення застосування західних іномарок пов`язано з їх значним дефіцитом в Україні для використання у приватному бізнесі. Більшість західноєвропейських іномарок застосовано для потреб ЗСУ та силової інфраструктури.
Як і в 2021-му році, в 2022-му році продовжує зростати використання "азіатів" (Китай та Південна Корея):
- JAC (7% у 2022 проти 4% у 2021)
- FOTON
- DONGFENG
- HYUNDAI
- ISUZU
В портфель брендів, що використовуються Техкомплектом для монтажу підйомних механізмів та кузовних надбудов, додались "китайці" HONGYAN, HOWO, SITRAK, а також надзвичайно добра динаміка у європейського вантажного шасі FORD Trucks.
НОВЕ В МОДЕЛЬНОМУ РЯДУ СПЕЦТЕХНІКИ ВІД ТЕХКОМПЛЕКТ
Не дивлячись на те, що темпи виробництва та продажів відчутно зменшились, ми відкрили декілька важливих для розвитку сучасної України нових напрямів:
- зерновози
- причепи та напівпричепи
- автомобілі-контейнеровози.
ЗАВДЯКИ МУЖНОСТІ ВОЇНІВ ЗСУ, ТРО, НАЦГВАРДІЇ У ЗАВОДА СПЕЦТЕХНІКИ ТЕХКОМПЛЕКТ Є МОЖЛИВІСТЬ ПРАЦЮВАТИ ТА РОЗВИВАТИ НОВІ НАПРЯМИ У 2023 РОЦІ!
Резюмуючи, слава захисникам України за те, що наше виробництво залишилось "на плаву" і здатне випускати нові різноманітні спецавтомобілі. Після ПЕРЕМОГИ наздолужимо згаяне і вийдемо на нові, лідерські горизонти!
В Україні з`явився виробник контейнеровозів
|