Ford та General Motors повідомили, що будуть використовувати Північноамериканський стандарт зарядки (NACS), який також відомий, як стандарт Tesla. Фактично це означає, що обидва потужних виробника припинили війну стандартів. Це дасть змогу не тільки використовувати їх автомобілям мережу електрозарядок Tesla, яка вже повідомила, що відкриває доступ іншим авто до власної мережі, але й змусить інших виробників переходити на стандарт зарядки (NACS).
Зрозуміло, що маючи у перспективі потенціал парку Tesla, Ford та GM, власники мереж будуть орієнтуватися саме на стандарт (NACS) у США, так точно. А ось у Європі та Китаї поки що будуть нюанси.
Ford та General Motors вже не мають значного впливу на європейський ринок, та й Tesla поки що не надто потужна у ЄС, як на ринку США. Все буде залежати від концерну Stellantis, який володіє Chrysler. Зрозуміло, що у США Chrysler доведеться піти у форватері конкурентів, але питання, як буде з Європою.
Що буде з Україною?
Та ситуація, яка склалася на українському ринку, є трохи іншою. Зараз до України масово імпортуються електромобілі з Китаю, які мають зовсім інший тип порту - GB/T.
У той же час постачання електромобілів з ринку США останніми роками знизилося.
як не дивно, але загалом по Україні превалюють застарілі стандарти Type 1 (J1772) та CHAdeMO;
в західних регіонах більш поширений європейський стандарт, а в східних областях, навпаки, американський;
китайський стандарт GB/T швидко поширюється всією Україною та в деяких регіонах.
В Одеському регіоні, наприклад, вже наздогнали європейський CCS2. А от зарядних станцій GB/T, там явно не вистачає: там є всього лише одна станція швидкої зарядки для китайських електромобілів.
Більш детально про стан українського парку електромобілів
|