Трохи більше половини з майже 3000 дилерських центрів Ford у США відмовилися від інвестицій, необхідних для продажу електромобілів, таких як F-150 Lightning і Mustang Mach-e. Про це вперше повідомила Detroit Free Press та підтвердила компанія Ford.
Замість цього деякі дилери будуть дотримуватися традиційних двигунів внутрішнього згоряння і гібридів, популярність яких стрімко зростає, оскільки американці заграють зі зниженням витрат на бензин, не роблячи при цьому стрибка до чистих електромобілів. До речі, AUTO-Consulting нещодавно робив огляд найдоступніших гібридних автомобілів на українському ринку.
"Темпи впровадження електромобілів різняться по всій країні, – сказав представник Ford в інтерв'ю Business Insider. "Кількість дилерів, які планують продаж електромобілів у 2024 році, стабілізувалася на рівні трохи більше 50% всієї дилерської мережі. Тобто, 86% населення проживає в межах 20 миль (32 км) від дилерського центру Ford, який може продавати та обслуговувати електромобілі бренду".
Частково побоювання дилерів пов'язані з величезними інвестиціями, які Ford вимагає від них для продажу електромобілів: треба мати швидкі зарядні станції постійного струму, додаткові паркомісця, навчання для персоналу тощо.
Програми сертифікації можуть коштувати понад $1 мільйон, що призвело до кількох судових позовів проти Ford. В одному випадку суд штату Іллінойс виніс рішення на користь дилерської групи, яка стверджувала, що програма Ford порушує закони штату, повідомляє Chicago Tribune. Ford планує подати апеляцію на це рішення.
Дилери Ford були одними з перших, хто почав бити на сполох щодо зниження попиту на електромобілі на початку цього року, коли деякі салони почали відмовлятися від Mustang Mach-E. Пізніше деякі дилери Ford повідомили, що їм важко виконувати замовлення на Lightning.
Раніше в грудні Ford скоротив виробництво електричного F-150 Lightning після тимчасового скорочення виробництва в жовтні через страйк. За перші дев'ять місяців 2023 року компанія продала 16 000 електричних пікапів, що становить мізерну частку від приблизно 570 000 автомобілів серії F з ДВС, проданих за той самий період.
Ford також відклав інвестиції у виробництво електромобілів у розмірі 12 мільярдів доларів на тлі уповільнення продажів.
Відносини компанії з дилерами погіршилися після того, як компанія почала впроваджувати нові вимоги до електромобілів. Компанія посіла останнє місце в нещодавньому опитуванні щодо довіри дилерів до своїх франшиз: 46% дилерів Ford заявили, що не мають "жодної довіри" до франшизи.
|