Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO: Авто новини від AUTO-Consulting - IVECO

Интернет-ресурс информационно-аналитической группы AUTO-Consulting  
Новини CARS TRUCKS BUSES ЗНИЖКИ % Статистика IVECO 50 років
Пошук по новинам

Розширений пошук
Розділи
Головна
Новини
 Ринок автомобілів
 Акції в автосалонах
 Тест-драйви
 Статистика автопродажів
 Ринок автобусів
 Ринок вантажівок
 Військова техніка
 Виробництво автомобілів
 Законодавство
 Автобізнес LIFE
 Дилерська мережа
 Кредити/лізинг/страхування
 Автохімія
 Сільгосптехніка
 Авто-електроніка
 Ринок запчастин
 Ринок шин
 Мототехніка
 Поради власникам авто
Розмитнення авто
Підписка на новини


• Новини по темі: IVECO
• Як IVECO відзначає 50-річчя компанії. Історія та досягнення
• Бельгія замовляє ще 100 зчленованих електричних автобусів IVECO
• На честь 50-річчя IVECO в Турині пройшов парад вантажівок
• IVECO додасть ще дві моделі електричних легких фургонів
• Український вироник робить ставку на потужні самоскиди на базі IVECO та SHACMAN
• IVECO успішно завершила випробування напівавтономних вантажівок
• В Україні створили нову модель самоскида на базі IVECO Eurocargo
• IVECO тестує нову вантажівку IVECO S-Way LNG на біометані
• Енергетики Прикарпаття обрали автовишки DASAN на базі IVECO
• Енергетики Сумщини отримали партію автовишок на шасі IVECO Daily 60
Ще по IVECO...
Новини від AUTO-Consulting
Всі новини по темі - світ

Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO

Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2024-01-23 16:35:30 (3785 разів прочитано)
Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO - IVECO
Про першу перемогу Audi на марафоні "Дакар" в цьому році AUTO-Consulting розказав минулої п’ятниці, в фінальний день 15-денного марафону. Сьогодні давайте розглянемо результати в історично найбільш престижній категорії – вантажівок.
Як виник клас гоночних вантажівок
На першому Дакарі наприкінці сімдесятих років вантажівки були в якості автомобілів підтримки. І це логічно, адже вони за своєю природою досить великі та зручні для перевезення речей, та не досить швидкі.

Але потім почалися неофіційні перегони на них серед механіків, які намагались швидше розбити табір на бівуаку. Зрештою, навіть водіями технічок брали досвідчених гонщиків в ралі-рейдових змаганнях, і якщо випадає нагода промчати порожньою пустелею – а ваші товариші на таких самих вантажівках – хто ж не піддасться спокусі?

Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO - IVECO

Так і народилася нова категорія Trucks або "Вантажівки". Якщо когось і можна вважати її творцем, то це Яна де Роя, який почав експериментувати з компонуванням вантажівок у 1980-х роках, в результаті чого з'явився 10-тонний двомоторний DAF потужністю 1200 к.с. – із загальним об'ємом двигуна 23,2 літра та більшою максимальною швидкістю, ніж у ралійного автомобіля Арі Ватанена!

Навіть зараз самі цифри, та видовищність класу, настільки ж приголомшливі, як і наприкінці вісімдесятих. Але, оскільки це сертифікована FIA категорія, минулий рівень інженерного божевілля довелось класифікувати та вписувати в правила.

Клас Т5 – це всі вантажівки; Т5.1 – серійні; Т5.2 – модифіковані і Т5.3 – вантажівки підтримки, які допускаються на трасу ралі. А великі вантажівки підтримки, які фактично виконують первісну роль вантажівок, підтримують гонщиків на бівуаку, технічно класифікуються як T6, але вони обирають простіші маршрути до місця призначення кожного дня, щоб розбити табір та закип’ятити чайник.

Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO - IVECO

Шлях до першої перемоги
Прапор Чехії, що майорить на вітрі над Lac Rose, – класичний образ 1990-х років, епохи, що асоціюється з "Татрою" Карела Лопрайса, який здобув свій останній тріумф у 2001 році. На батьківщині, щоб підхопити естафету, його співвітчизники, природно, розраховували на його племінника, Алеша Лопрайса, який був близький до тріумфу, але так і не отримав перемогу (3-е місце в 2007 році, 4-е в 2015 році, 5-е в 2019 та '21-му роках).

Зрештою, саме Мартін Мацик повернув свою країну на перше місце в категорії вантажівок, причому з великим тріумфом. І все ж, спочатку здавалося, що ніхто не зможе перемогти Януса ван Кастерена в боротьбі за титул, навіть Алеш Лопрайс, його головний суперник минулого. Лопрайс відважно боровся на початку гонки, але ван Кастерен завжди був на крок попереду.

Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO - IVECO

Що стосується Мачіка, то йому знадобився час, щоб розім'ятися. Відставши на три чверті години до вечора четвертого етапу, він проявив терпіння, чекаючи на найменші помилки суперників. Як то кажуть, час приходить до того, хто вміє чекати. На шостому етапі супермарафону, який проходив протягом двох днів і який Мацик вважає найважчим зі своїх дванадцяти виступів на "Дакарі", Лопрайз втратив більше однієї години в дюнах "порожнього кварталу".

Для ван Кастерена покарання було майже втричі більшим, що зруйнувало надії голландця захистити свій титул. Це вивело Мачіка на перше місце в загальному заліку. За кермом свого вірного Iveco, який він ласкаво прозвав "Ченда", Мацик входив до трійки лідерів на кожному з етапів, починаючи з п'ятого дня ралі. З чотирма перемогами на чотирьох етапах і майже двогодинним відривом після прибуття в Янбу, екіпаж "Ченди" зрештою насолоджувався безтурботним другим тижнем перегонів, який він завершив тріумфально.

У заліку вантажівок на останньому етапі також не обійшлося без сюрпризів: Мартін Мацик здобув свою першу перемогу з відривом майже у дві години і приніс команді Iveco другу перемогу поспіль. Другим залишився Алеш Лопрейс, а третім – Мітчелл ван ден Брінк.

Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO - IVECO

"Дакар 2024". Вантажівки. Підсумкова генеральна класифікація:
1. Мартін Мацик (MM/Iveco Technology Team) – 54:34.48
2. Алеш Лопрайс (Instaforex Loprais Prague) +1:54.39
3. Мітчелл ван ден Брінк (Eurol Rallysport / Iveco) +4:29.26
4. Янус ван Кастерен (Boss Machinery Team de Rooy / Iveco) +5:22.04
5. Вік Верстейнен (Versteijnen Truck Racing / Iveco) +11:00.25

Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO - IVECO

Загалом, серед найшвидших п'яти вантажівок на цьогорічному Дакарі четверо були під брендом Iveco! Лише срібний призер, Алеш Лопрайс, виступав на техніці Praga, побудованій силами власної команди Instaforex Loprais Prague. Взагалі, серед Топ-10 найшвидших вантажівок сім виступали за кермом Iveco. Фактично, італійці наразі збирають найбільш витривалу, надійну та швидку техніку, що підтверджено черговою перемогою в Дакарі.

У свої 34 роки Мартін Мацик вже стоїть у черзі на свій 12-й "Дакар" у класі вантажівок. Харизматичний чеський підприємець пішов слідами свого батька Мартіна-старшого, який вперше взяв участь у найсуворішому ралі світу в 2003 році. Мартін-молодший розпочав свою кар'єру у 2013 році як навігатор Властіміла Вільдмана, а з 2015 року пересів за кермо. З часом він став одним з провідних претендентів на перемогу, хоча в попередніх ралі він ніколи не міг реально загрожувати всепереможній команді "Камаз-Мастер", яка в 2021 році посіла четверте місце. Однак відсутність росіян у 2023 році зробила категорію вантажівок широко відкритою і призвела до захоплюючої чесько-голландської битви між Мациком, Алешем Лопрайсом, Ярославом Вальтром, Ван ден Брінксом і переможцем Янусом ван Кастестеном. Мартіну довелося задовольнитися другим місцем у загальному заліку, незважаючи на чотири перемоги на етапах, але він не позаздрив своєму доброму другові ван Кастерену. Він втратив час після того, як його гальма перегрілися на 2-му етапі, що призвело до вибуху двох шин, а потім застряг у багнюці на 9-му етапі. Мартін повертається у 2024 році як один з головних фаворитів, хоча він наполягає на тому, що перемога на "Дакарі" настільки ж важка, як і його 10-тонний Iveco Powerstar.

Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO - IVECO

Вантажівка, що отримала назву Cenda, була побудована в майстернях MM Technology і повертається на Дакар вже вдруге цього року. MM Technology – це остання ітерація команди, яку Мартін заснував разом зі своїм батьком, і вони знову надаватимуть транспортні засоби та послуги команді Italtrans Racing та команді Firemen Dakar в цьому 2024 році. Мартін також пропонує медіа та маркетингові послуги через свої проекти MM Production та MM Photography, що гарантує, що йому завжди є чим зайнятися! П'ятий рік поспіль до нього приєдналися багаторічний штурман Франтішек "Френк" Томасек і гоночний механік Девід Сванда, які прагнуть допомогти йому в пошуках невловимого бедуїнського трофею. Одержима ралі Чехія чекає на перемогу в Дакарі з 2001 року, і Мартін має всі шанси на те, щоб нарешті покінчити з посухою.

Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO - IVECO

З інтерв’ю з чемпіоном та його штурманом
Мартін Мацик: "Минулого року весь Дакар був зовсім іншим з точки зору вантажівок. Це було дуже весело для всіх і велика боротьба. Але "Дакар" дуже жорсткий, тому процес відсіювання тривав на кожному етапі. Спочатку було 10 претендентів, потім п'ять, чотири, три, і врешті-решт залишилося лише двоє – я і Янус. Тож було цікаво до самого кінця. Звичайно, хотілося перемогти, але принаймні мій найкращий друг зі стартової сітки виграв Дакар. Що б там не було, наступного разу я його переможу! (Сміється). Серйозних пошкоджень вантажівка не отримала, лише кілька дрібниць, які потрібно було модернізувати. Ми тестували в Тунісі протягом декількох тижнів і з'ясували, що він може їхати ще швидше. Але налаштування завжди складне з вантажівкою, це стосується не лише шасі. У вас є дві підвіски на колесо, плюс пружини, потім чотири додаткові підвіски на кабіні. Всі вони повинні бути налаштовані правильно, і важко знайти баланс для кожного типу місцевості. У Марокко я їхав так швидко, що шини не витримали і 100 кілометрів. Це нелегко".

Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO - IVECO

"Чи маю я ще таке бажання? Ну, уявіть, що ви щодня наполегливо працюєте, щоб виграти "Дакар", а фінішуєте другим. Щоб залишитися в трійці лідерів, ти також борешся на 50% з самим собою, а не тільки з іншими. Тобі потрібно фінішувати і уникнути проблем, але ти знаєш, що вони будуть. Ось чому "Дакар" такий важкий. Я з нетерпінням чекаю на 48-годинний хроноетап, тому що це щось нове. Це пригода, повернення до витоків "Дакару". Це те, чого ми всі хочемо, ось чому ми беремо участь в гонці. Ми будемо насолоджуватися цим, спати втрьох десь у пустелі. Нам просто потрібно подбати про вантажівку, тому що вона буде в Порожньому Кварталі, а там може статися що завгодно".

Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO - IVECO

Д.С.: "Моє перше знайомство з автоспортом відбулося у віці близько 16 років, коли ми були гонщиками, які допомагали на місцевих ралі. Я працюю в MM technology з 2018 року. Свій перший Дакар я взяв у Перу в 2019 році як механік-електрик, а з лютого 2019 року я є нашим гоночним механіком і керівником повного електромонтажу. Для мене "Дакар-2023" був таким же, як і в попередні роки, тільки зі щасливішим кінцем. Робота і відданість справі завжди повинні бути однаковими, незалежно від того, чи це подіум, чи фініш у топ-10. Нас троє в екіпажі, і кожен дуже важливий, один без одного ми не зможемо досягти максимального результату. Я технічно відповідаю за вантажівку, і я дуже ціную цю роль. Тому що будь-яка моя помилка або неправильне рішення може зруйнувати шанси всієї команди, а така можливість випадає лише раз на рік".

Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO - IVECO

Ф.Т.: "Мій перший і єдиний досвід перегонів був з Мартіном. Ми їздили разом на позашляховиках, просто заради розваги. Ми вже знали один одного деякий час, тому що батько Мартіна побудував свою першу гоночну вантажівку в моєму місті. Ідея брати участь у перегонах разом виникла як жарт, але ось ми вже дев'ять років проводимо час у вантажівці! Незалежно від того, де ми знаходимося, або наскільки погані умови, ми з Мартіном можемо покластися один на одного. Я завжди поруч, якщо йому потрібна добра порада, як у вантажівці, так і за її межами. У нас однакові цінності та однакове почуття гумору. Девід також ідеально вписався в нашу команду, тож я вважаю, що у нас чудовий екіпаж. Ми хочемо насолоджуватися часом, проведеним з командою, і здобути перемогу, адже вся команда доклала максимум зусиль під час підготовки".

Вантажівки на Дакар 2024: другий тріумф IVECO - IVECO

Таким був марафон Дакар-2024, сподіваємось що наступній супермарафон подарує нам нових претендентів на головні призи та ще цікавіші історії. Щоб не пропустити огляд головних подій зі світу моторів – підписуйтесь на соціальні мережі AUTO-Consulting.
AUTO-Consulting в Telegram
AUTO-Consulting в Facebook

FaceBook     Twitter     email     Telegram   Підпишись на канал в Telegram


Підпишись на новини на пошту
Новини по темі - світ Всі новини по темі Автобізнес LIFE


Цікаве по темі...
• У Києві продали легендарний автозавод КАРЗ. Хто покупець?
• В Україні знайшли рідкісний мотоцикл, який тестували в журналі "Сигнал"
• Що зараз залишилося від легендарного заводу Cezet (CZ)
• Китайське посольство ініціювало контакти автовиробників з українськими компаніями
• Honda в Україні обрала бренд-амбасадора
• Кого визнали винним та посадили за "дизельгейт"?
• В Україні знайшли ранній велосипед сімейства "Турист"
• Український імпортер Mazda прокоментував чутки про повернення на російський ринок
• Чому навчив похід Ілона Маска у владу
• Якими були автомобільні виставки в 20-і роки у Луцьку
• У Stellantis нарешті обрали нового керівника
• Війна проти малої мобільності. Чому багато міст забороняють електросамокати?
• CUPRA Центр Київ є спонсором змагань RTR Time Attack
• Renault Trucks Ukraine випустила історичну книгу про шлях успіху компанії
• Honda виготовила 500 мільйонів мотоциклів
Головні новини
• DS 7 у 2025 році отримав нові виконання: витончений DS 7 Pallas та люксовий DS 7 Etoile
• Вперше у світі автомобіль самостійно доїхав із заводу до покупця
• Силам Оборони передали партію броньовиків GYURZA-01
• Як техніка на базі DAYUN працює в тергромадах
• В Дії тепер доступна нова послуга заміни техпаспорту онлайн
• Представлений оновлений Temsa Prestij SX 2025. Що змінилось?
• Акційна пропозиція на авто з пробігом від ALMAZ GROUP
• У 2025 році системи автоматичного зважування вантажівок зафіксували на третину менше порушень
• Що зараз залишилося від легендарного заводу Cezet (CZ)
• Як IVECO відзначає 50-річчя компанії. Історія та досягнення
• В ЗСУ почнуть використовувати безпілотні автомобілі UGV Protector із запасом ходу до 400 км
• На купівлю в лізинг автомобілів Peugeot, Citroen, Opel, DS, Jeep діє «кешбек» 10%
• Audi інтегрує AirConsole у свої автомобілі
• В Україні забудували бортові платформи з КМУ шасі Renault Trucks K для роботи складних дорожніх умовах
• Стали відомі цьогорічні обсяги ввозу розкішних автівок
• В Україні на полігоні продемонстрували сучасні засоби розмінування
• В Україні для комунальників виготовили доступні фургони JAC N56DC з подвоєною кабіною
• В Україні пропонують суттєво збільшити штрафи за паркування на місцях для людей з інвалідністю
• Миколаїв отримає 9 нових тролейбусів
• В Україні діє спеціальна програма на купівлю Nissan JUKE, QASHQAI та X-TRAIL у кредит
Всі новини...

Авто- мото- музеї та колекції України
«Фаетон» Запорожжя
«Ретро Гараж» Львів
«Винтаж Гаражъ» Дніпро
«Машини часу» Дніпро
Музей КПІ Київ
Harley-Davidson Kyiv
«Мотомір» Камєнскоє
Ретромотомузей Львів
Zastava Умань
Мотоколекція OldCarService Київ
Гараж Януковича
Мотоколекція Берегово
Ретро музей Карлівка
Колекція Львівських мопедів
100 екземплярів за 100 років
Колекційна мото- вело- ЗАЛА

Заводи, де виробляють
Ваші машини
Книга по історії появи мотовиробництв в Україні
Український авторинок за 100 років
ЗАЗ 2009 р., Як роблять ZAZ Forza 2011 р., ЗАЗ 2017 р.
Богдан (Черкасы), 2009, 2013, 2019 рік
Богдан JAC, Богдан-МАЗ
АвтоВАЗ
ЛуАЗ, ЛуАЗ 2016
Черкаський Автобус 2003, 2016 рік
КрАСЗ
Що залишилося від ЛАЗу
Що залишилося від КМЗ
Що залишилося від ХВЗ
Що залишилося від ЛМЗ
Єврокар
ЧАЗ
Часов-Яр
Історія КМЗ
Завод ім. Малишева
Київський БТЗ
Перший український автозавод
Велосипеди України
Audi
Jaguar Land Rover China
Peugeot
Porsche
Volvo
FSO
KIA Slovakia KIA Russia KIA Korea
Lamborghini
MG
BYD
Cezet (CZ)
Chery, Chery 2016
Geely, Emgrand EC8, Emgrand GC9
Great-Wall, 2012 рік
FORD Otosan
MAN & Neoplan Туреччина
IVECO
MAN
Scania Сідертельє
ГАЗ, ГАЗ 2010
УАЗ

Лічильники


SHALB  
Secured  




Купить машину на автопродаже? Автобазар Украины.

Популярні новини
• В Україну приходить великий французький автовиробник
• Український балістичний ракетний комплекс йде у серійне виробництво
• Ще одна військова частина ЗСУ пересідає на мотоцикли, але не для штурмів
• У Хмельницькому презентували 5 нових тролейбусів Еталон Т12240 «Барвінок»
• У Німеччині вартість зарядки електрокара перевищила вартість бензину
• Українська компанія представила позашляховий автобудинок
• Підрозділи обленерго знайшли заміну старим УАЗам. На які авто пересідають?
• Що зараз залишилося від легендарного заводу Cezet (CZ)
• Яким був перший автобус українського виробництва
• Бельгія замовляє ще 100 зчленованих електричних автобусів IVECO
• Продажі мотоциклів у травні встановили справжній рекорд в Україні
• Естонія передасть Україні позашляховики, які раніше охороняли кордон з РФ
• Задля програм відновлення в Україну поставлено тягач Ford Trucks з розсувним тралом Kassbohrer
• Підбитий Roshel Senator на трьох колесах зміг евакуювати наших військових
• BMW готує електрокари з новою технологією eRE та запасом ходу більше 1000 км
Акції у дилерів...
• Акційна пропозиція на авто з пробігом від ALMAZ GROUP
• На Mazda CX-30 діють спеціальні ціни з вигодою від 83700 грн.
• Volkswagen Crafter пропонується з вигодою до 160 000 грн.
• Спеціальна пропозиція червня: вигода до 55 000 грн* на Mitsubishi Outlander
• Сервісна акція на Toyota від алмазного бренду
• В Україні розпродають останню партію автомобілів INFINITI QX50 за новими цінами
• ALMAZ GROUP & Lexus RX350h: акційна пропозиція
• Renault в Україні запускає сервісну акцію «Дизайн: легкосплавні диски»
• На Mazda CX-30 та Mazda CX-5 діє спеціальна пропозиція
• В Україні пропонуються офіційні перевірені автомобілі CUPRA з пробігом
• В Лексус Дніпро діє вигідна сервісна пропозиція | ALMAZ GROUP & Lexus
• Для автомобілів VW Group 5+ років діє вигідний масляний сервіс від 2690 грн. | ALMAZ GROUP & CUPRA
• На Lexus NX 200 діє акційна пропозиція | ALMAZ GROUP & Lexus
• На Porsche діє вигідна сервісна пропозиція | ALMAZ GROUP & Porsche
• На автомобілі Toyota в наявності діють вигідні ціни | ALMAZ GROUP & Toyota
Авто історія
Історія АвтоЗАЗа
Історія Богдан/ЛуАЗ
Історія Черкаський автобус
Історія КМЗ / КМЗ 75 років
Музей Audi
Історія NSU
Музей BMW
Музей Citroen
Історія Citroen
Музей DAF
Музей Ferrari
Музей Fiat
IVECO 50 років
Музей MG
Музей Peugeot
Історія Dangel 4x4
Історія Jeep
Історія Mazda
Музей Porsche
Музей Volvo
Парк Ferrari World Park
ВАЗ-2101 "Копійка"
ВАЗ-2121 "Нива"/LADA 4x4
LADA Sport
ГАЗ-24 "Волга"
ЛуАЗ-969
ЗАЗ-965
Перший український мотоцикл
Найперша мотоколяска К-1В
Перший київський мотоцикл К-1Б
Всі модели ЛМЗ
Історія Mini
Музей в Брюселі
Музей в Турині
Музей в Пекині
Музей в Шанхаї
Гараж Князя Монако
Авто королів XX сторіччя
Гараж Януковича
Китайський автопром
Турецький автопром
Корейський автопром
Авто II світової війни
Автівки Великої Перемоги
Авто Ленд-ліза
Лімузини російських вождів
Київський тролейбус
Київський автобус
Перші українські тролейбуси
Київський швидкісний трамвай
НТУ - 75 років
Перші авто та автоСМІ в Україні
ТОП10+ найстаріших автомобілів в Україні
Автономера Київа за 116 років
Статистика українського авторинку за 100 років
Історія появи українського мото- та велопрому
Скільки авто було продано в Незалежній Україні

Великі особистості Андре Сітроєн, Джорджетто Джуджаро, Луїджи Колані, Фердинанд Порше, Марчелло Гандіні, Mr. Dream Car Олексій Сахновський, Свємпа, київлянин Володимир Вєклич, Філіп Прибилой Д4
 
Зв'язок
Тел.: +38 063 233 43 31
Пишіть нам >>>
Зробити стартовою | У вибране
Експорт новин |
Реклама на сайті
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.