Оскільки традиційні транспортні маршрути в регіоні порушені або закриті через агресивну війну та недоступність Чорного моря, як традиційного торговельного шляху для двох країн, продовження угоди принаймні до кінця 2025 року допоможе убезпечити ланцюги поставок, зазначили у комісії.
Але при цьому комісія заявила, що вирішила змінити угоду з Україною "на основі обміну думками з державами-членами, Україною та зацікавленими сторонами".
Зміни пропонують:
зробити обов'язковим наявність документів, які підтверджують, що транспортний оператор належним чином уповноважений здійснювати міжнародні перевезення, і що перевезення здійснюється відповідно до угоди;
зробити обов'язковим наявність спеціальних документів, які засвідчують, що операція без вантажу безпосередньо пов'язана з транзитною або двосторонньою операцією, як того вимагає угода;
посилити контроль за дотриманням автоперевізниками зобов'язань, пов'язаних з операціями, дозволеними угодою, боротьбу з шахрайством та підробкою водійських документів, а також з правопорушеннями, пов'язаними з безпекою дорожнього руху: такі правопорушення можуть призвести до відкликання ліцензії;
додати нове захисне застереження: якщо на національному ринку автомобільних перевезень у певному географічному регіоні спостерігається значне порушення, яке може бути пов'язане з угодою, дія угоди може бути призупинена в цьому географічному регіоні.
При цьому комісія наголосила, що угода була дуже позитивною як для ЄС, так і для України, дозволивши значно збільшити їхній експорт на ринки один одного.
Таким чином, Еврокомісія фактично дала "зелене світло" на скасування "транспортного безвізу" з боку окремих країн. Зрозуміло, що першими анулюють цю угоду у напрямку Польщі. Далі до таких же дій можуть вдатися і на інших напрямках. То ж "транспортний безвіз" може добігти завершення вже після червня 2024 року. |