125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром: Авто новини від AUTO-Consulting - Renault

Интернет-ресурс информационно-аналитической группы AUTO-Consulting  
Новини CARS TRUCKS BUSES ЗНИЖКИ % Статистика 125 років успіху Renault
Пошук по новинам

Розширений пошук
Розділи
Головна
Новини
 Ринок автомобілів
 Акції в автосалонах
 Тест-драйви
 Статистика автопродажів
 Ринок автобусів
 Ринок вантажівок
 Військова техніка
 Виробництво автомобілів
 Законодавство
 Автобізнес LIFE
 Дилерська мережа
 Кредити/лізинг/страхування
 Автохімія
 Сільгосптехніка
 Авто-електроніка
 Ринок запчастин
 Ринок шин
 Мототехніка
 Поради власникам авто
Розмитнення авто
Підписка на новини


• Новини по темі: Renault
• До сезону збирання врожаю в Україні пропонуються цікаві зерновози на шасі Renault Trucks
• В мережі Renault в Україні стартувала сервісна акція «Вигідне ТО»
• Укртранснафта закупила нові пожежні машини на базі Renault Trucks
• Національна гвардія отримала потужний паливозаправник на шасі Renault Trucks
• 125 років Renault: Цікаві факти з історії французьких авто
• Як Renault повертався на український ринок. Шлях до успіху
• В Україні виготовили пожежну автоцистерну АЦ-12-80 на повнопривідному шасі Renault Trucks
• 125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром
• Renault спільно з китайським партнером створить дешевий електричний Twingo
• 125 років успіху Renault. Як французькі авто підкорювали Україну
Ще по Renault...
Новини від AUTO-Consulting
Всі новини по темі - Україна

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром

Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2024-05-31 20:14:19 (2354 разів прочитано)
125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault
AUTO-Consulting продовжує розповідати історію Renault, яка святкує вже 125-у річницю. Цього разу ми згадаємо, які досягнення Renault за ці роки вплинули на світовий автопром. Як з’ясувалося, їх за 125 років було чимало. Тож, приготуйтеся здивуватися.
Від ланцюга до кардану
Ні, карданний вал винайшли не в Renault, і навіть не у Франції, а в Італії. Але саме Луї Рено здогадався використати його для приводу задніх коліс свого автомобіля. До цього автовиробники використовували ланцюги, або паски. Так, кардан і коробку передач приніс в автомобілебудування саме Луї Рено. І був йому тоді лише 21 рік!

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

24 грудня 1898 року Луї Рено, завдяки застосуванню коробки передач зі змінним передавальним числом, підіймається на своєму Voiturette з двигуном De Dion Buton потужністю 0,75 к.с. вгору крутою вулицею на Монмартрі. Ця гора мала 13 градусів нахилу, і через те її оминали всі існуючі у місті автомобілі та трицикли. Слід додати, що надворі тоді була зима і слизько. Впевнений підйом Voiturette справив таке враження на присутніх, що Луї одразу продав це авто і отримав перші 12 замовлень на таку саму модель. А вже через декілька місяців Луї отримав патент на коробку передач власної конструкції. З того часу, і до сих пір, всі авто із заднім приводом використовують ту саму схему Renault.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Вже 25 лютого 1899 року брати Рено зареєстрували фірму Société Renault Frères, і з того моменту і починається історія успіху французької марки.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Авто для фермерів
Пасажирські авто Renault стрімко завойовують популярність, а брати Рено дуже вдало їх просувають у різних сегментах. На початку 1900 року Луї та Марсель Рено виграють гонки Париж-Бордо та Париж-Тулуза. І тільки одна перемога в гонці Париж-Бордо принесла Renault замовлення на 350 автомобілів!

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

У 1900 році Луї Рено вже створює свою першу легку вантажівку на базі Renault Type C з 1-циліндровим двигуном 3,5 к.с., встановивши позаду ящик-кузов вантажопідйомністю 250 кг. На такому авто фермерам було зручно возити молоко до Парижу.

А от у 1906 році на виставці у Парижі Renault вже представляє спеціальні вантажні платформи Type G, які викликають надзвичайно великий інтерес. У 1906 році дебютує і перший автобус Renault. Так починалася ера комерційного транспорту Renault.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Інновації, які змінювали автомобіль
Як Луї Рено почав свій шлях з інновації, так він і продовжував вже на чолі великої компанії. А для розробки нових конструкцій він залучає найкращих інженерів того часу. Той самий гідравлічний амортизатор, який зараз є у всіх авто, теж вперше застосували у Renault. А ще швидкозмінні свічки запалювання, які можна демонтувати, не розбираючи двигун, рульову колонку зі змінним нахилом, пневматичний стартер, барабанні гальма, сидіння, що складаються – патенти на ці винаходи належали саме Рено.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Саме Renault NN вперше отримали гальма на всі чотири колеса. А до здобутків Renault слід віднести і такий звичний зараз багажник. Так, не дивуйтеся, бо на авто початку ХХ століття багажників, у звичному вигляді не було, а вантаж кріпили позаду мотузками чи пасками.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Луї Рено взагалі передбачав майбутні тренди. Renault був і серед перших, хто починає серійне виробництво безкапотних вантажівок ще у 30-і роки, коли довжелезний капот ще вважався головною ознакою міцності на вантажному транспорті.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Історія про «Марнське таксі»
Але найяскравішу сторінку в історію Renault навіки вписали автомобілі-таксі. Перший спеціалізований автомобіль для таксі Renault представив ще у 1905 році. Вони були виключно у чорному кольорі, тому отримали прізвисько «браунінг». І саме чорні таксі Renault врятували Париж від захоплення німцями під час Першої світової війни.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Французьких військ на напрямку німецького прориву було недостатньо, а час йшов на години. І тоді французьке командування вирішило використовувати парижські таксі, більшість з яких були саме Renault AG-1. За день 600 автомобілів перекинули 6000 солдатів з усією амуніцією на відстань у 50 км. Битву біля річки Марна було виграно, німці відступили, Париж було врятовано. З того часу Renault AG-1 називають «Марнським таксі», і цьому авто навіть встановлено пам’ятник.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Луї Рено за досягнення перед Францією під час Першої світової війни було нагороджено орденом «Почесного легіону», а неформально його навіть називали «рятівником нації». Детальніше про це AUTO-Consulting розповідав у попередній статті.

Перший в світі легкий і швидкий танк
Під час Першої світової війни Renault прославилася і завдяки своєму танку FT-17. Танки існували і до цього, але здебільшого були неповороткими величезними важкими «монстрами», в яких гусениці оберталися навколо всього корпусу. Луї Рено у 1916 році представив легкий швидкий танк Renault FT-17, вагою 6,5 т, гусениці якого оберталися лише навколо опорних коліс. Він мав рухому башту і потужне озброєння, а розташування екіпажу і моторного відсіку виявилося революційним на той час.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Довелося повоювати танкам Renault FT-17 і на території України, а у деяких операціях їх використовували навіть під час Другої світової війни.

До речі, перші автівки Renault з’явилися на території України ще у 1908 році. Цей факт встановили експерти Історичного Автоклубу і про це AUTO-Consulting детально розповідав у попередній публікації.

125 років успіху Renault. Як французькі авто підкорювали Україну

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Підкорення Сахари
В це зараз складно повірити, але рівно 100 років тому саме Renault, першій в світі, вдалося перетнути Сахару на колісних автомобілях. У той час існувало стійке переконання, що для подолання бездоріжжя необхідні тільки напівгусеничні автомобілі. Але Луї Рено кинув виклик цьому стереотипу і переміг.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

24 січня 1924 року три Renault MH відправилися підкорювати Сахару. Це були спеціально підготовлені 3-вісьні авто з колісною формулою 6х4 на базі легкових Renault 10, з подвійною ошиновкою на кожному колесі. Ці авто мали два ведучих мости, та ще й роздавальну коробку із пониженим рядом у трансмісії. Таке рішення було реалізовано вперше. І навіть невеликий двигун не став на заваді цій експедиції, бо Renault MH були укомплектовані лише 2-літровим мотором потужністю у 26 к.с. З ним автомобіль міг розвивати 45 – 50 км\год. Експедиція подолала 2 тис. км і повністю довела, що справжніми позашляховиками можуть бути й колісні авто. Це був справжній вирок для напівгусеничних авто, а інженерна думка остаточно визначилася, яким має бути справжній позашляховик.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Наступного року Renault MH відправилися в ще більш складний пробіг, який подолав 23 тис. км. І знову, Renault перемогли всі складності бездоріжжя. А з 1927 року було вже запроваджено регулярний автомобільний рух через Сахару. І на маршруті знов використовували саме авто на базі Renault MH.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Заповіт Луї Рено
Згідно з дослідженнями французького історика професора Патріка Фріденсона та статті у журналі "Автопілот Комерсант" №10\2014 р, Луї Рено на Берлінському автосалоні в 30-і встиг поспілкуватися з Адольфом Гітлером і одразу сказав своїм підлеглим: «Нас чекає війна, а після неї Франція буде дуже бідною країною. Тому потрібні будуть тільки дешеві авто». І знову Луї Рено виявився правий, але він не зміг передбачити власну долю.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

На жаль, більшість джерел називають Луї Рено - зрадником, який співпрацював із фашистами. Але як міг «рятівник нації» за підсумками Першої світової стати «зрадником» по завершенні Другої?

На це однозначної відповіді ніхто не має. Насправді ж, Рено у той час, коли Вермахт вторгся до Франції, як раз перебував у США за дорученням уряду і намагався домовитися про постачання танків для французької армії. А коли він повернувся, його власність просто реквізували ще німці, а самого Рено залишили у якості номінального керівника. Під час німецької окупації всі ключові позиції на підприємствах Renault зайняли люди з Daimler-Benz, а сам Луї Рено вже не міг цьому завадити.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Після звільнення Франції Рено не втік, а сам прийшов до влади поспілкуватися про майбутнє. Але майбутнього в нього вже не було.

У 1945 році всі заводи Renault було націоналізовано, а сам він помер у в’язниці у 1944 році за загадкових обставин.

Бестселер
Проте ще довоєнні ідеї Рено про доступний автомобіль врятували вже державну компанію. На Паризькому автосалоні восени 1946 представили Renault 4CV, який мав заднє розташування 748-кубового двигуна потужністю 17 л. с. і 3-ступінчасту механічну коробку передач. Ця машина швидко завоювала популярність і протрималася на конвеєрі 15 років!

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

А згодом її замінить Renault 4. Це вже був справжній бестселер, з 782-кубовим 4-циліндровим двигуном, з незалежною підвіскою всіх коліс та переднім приводом. А головне – Renault 4 мав надзвичайно низьку ціну, що його могли дозволити купити собі і студенти, і дрібні фермери, і навіть звичайні робітники.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Renault 4 з 1961 по 1992 рік було виготовлено у кількості 8 135 424 екземплярів. Ця модель, крім Франції, була на конвейері ще у 10-и країнах. У підсумку «четвірка» увійшла до топ-5 наймасовіших авто всіх часів, поряд з Toyota Corolla, VW Beatle, Ford T та FIAT-124. Недарма Renault запланував відродження саме цієї моделі в електричній версії на 2025 рік

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Хетчбек та мінівен
Renault навіки вписала своє ім’я в історію світового автопрому не тільки конструкціями, але ще й дизайнерськими здобутками. У 1965 року було запущено виробництво першого у світі хетчбека Renault 16. До появи цього авто такого кузова просто не існувало. Renault 16 отримав передній привід, незалежну торсіонну підвіску всіх коліс і економічний 1,4-літровий двигун потужністю 54 к.с.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

А головна його перевага полягала у незвичній конструкції кришки багажного відсіку, яка мала нахил і підіймалася разом із заднім склом. Це давало змогу перевозити, як довгі речі, так і легко трансформувати салон для перевезень габаритних вантажів. У 1966 році Renault 16, першим із «французів», отримав титул «Європейський автомобіль року». Усього за 15 років було виготовлено близько 1,9 млн екземплярів.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Але Renault подарувала світу не тільки хетчбек. У 1983 році Renault починає виробництво першого у Європі мінівена – Renault Espace, який став зручним для великих сімей і у якості бізнес-шатлу. На відміну від існуючих на той час мікроавтобусів, Renault Espace був компактніший, економічніший і зручніший у повсякденному використанні. Згодом цей тип автомобілів почнуть виробляти й інші конкуренти. Але першою у Європі був саме Renault.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

У 1996 році Renault представляє ще один свій шедевр – компактвен Megane Scenic (згодом просто Scenic). Вже у наступному році він отримає титул «Європейський автомобіль року 97», а конкуренти знову почнуть наслідувати Renault, створюючи схожі концепції один за одним.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

А ще були й надзвичайні досягнення Renault у Formula1, про які ми якось окремо розповімо.

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

Як бачимо, за 125 років Renault встигла стільки разів значною мірою вплинути на розвиток світового автопрому, що навіть важко збагнути весь цей обсяг. Але точно можна сказати, що без Renault і без її винаходів, автомобілі не були би такими, якими ми їх знаємо сьогодні.

Зі святом, Renault!

125 років Renault. Як французькі авто змінювали світовий автопром - Renault

FaceBook     Twitter     email     Telegram   Підпишись на канал в Telegram


Підпишись на новини на пошту
Новини по темі - Україна Всі новини по темі Автобізнес LIFE


Цікаве по темі...
• Група компаній VIDI: від амбіцій до лідерства на ринку
• На аукціоні продадуть Lamborghini Miura, який все життя простояв у вітальні, як мебля
• Як так вийшло, що на заводі Horch почали виробляти дешевий Trabant
• Найбільший у світі музей Citroen закривається
• Нова ера електробайків прийшла вже і в український мотоспорт
• PEUGEOT став офіційним автомобільним партнером Паризького Тижня Моди 2024
• Війна в Україні призвела до величезної кількості додаткових вибросів в атмосферу, як від 90 млн авто
• Доставка авто в Україну. В Україні пропонується онлайн-продукт з повним контролем і новими можливостями для дилерів
• У Києві тимчасово обмежать рух ще одним мостом через Дніпро
• Що відомо про нового дизайнера інтер'єру в Skoda Auto
• Skoda змінить дизайнера інтер'єрів. Що зміниться?
• В Україні вийшла книга по історії появи мотовиробництва в Україні
• BMW вперше у світі отримала дозвіл на дві системи автопілоту 3-го рівня
• Skoda Auto 21 рік поспіль головний партнер велогонки Тур де Франс
• Дефіцит кадрів на СТО: як перекваліфікувати працівників та які є рішення
Головні новини
• Український ринок електрокарів у 2024 році став виглядати краще серед європейських країн
• В Україні діє спеціальна гарантія на шини Michelin
• Як Уряд збирається обкласти драконівськими податками ринок автомобілів. На які авто вони будуть діяти?
• У Дніпрі з'явилася 60-метрова пожежна автодрабина на шасі IVECO
• Європейський авторинок зростає за рахунок гібридів та електрокарів
• Уряд вирішив «зарізати» ринок нових авто
• Bosch пропонує нові рішення для комфортного водіння
• Вантажівка MAN перевезла 350-тонну субмарину
• В Україні оголошено версії та ціни на новий Opel Vivaro
• ZF розширює портфоліо систем керування рухом cubiX на комерційні автомобілі
• Audi відмовиться від деякої бутафорії у дизайні
• Otokar Navigo долучається до естафети Олімпійського вогню 2024
• Західна преса знову вважає, що у 2025 році РФ вичерпає резерви по бронетехніці
• ВР ухвалила підвищення акцизів на пальне. Коли та на скільки подорожчає паливо
• АЛЬФАТЕКС пропонує популярну модель вакуумної машини на шасі DAYUN CGC1120
• Український виробник представив заміну аграрним КАМАЗам
• В Києві та області продається половина всіх автомобілів в Україні
• В Україні нараховується вже більше 200 тис. електромобілів та гібридів
• В Україні зросте попит на малі паливозаправники і ось чому
• Як зміниться Peugeot, щоб конкурувати з китайськими конкурентами
Всі новини...

Авто- мото- музеї та колекції України
«Фаетон» Запорожжя
«Ретро Гараж» Львів
«Винтаж Гаражъ» Дніпро
«Машини часу» Дніпро
Музей КПІ Київ
Harley-Davidson Kyiv
«Мотомір» Камєнскоє
Ретромотомузей Львів
Zastava Умань
Мотоколекція OldCarService Київ
Гараж Януковича
Мотоколекція Берегово
Ретро музей Карлівка
Колекція Львівських мопедів
100 екземплярів за 100 років

Заводи, де виробляють
Ваші машини
Український авторинок за 100 років
ЗАЗ 2009 р., Як роблять ZAZ Forza 2011 р., ЗАЗ 2017 р.
Богдан (Черкасы), 2009, 2013, 2019 рік
Богдан JAC, Богдан-МАЗ
АвтоВАЗ
ЛуАЗ, ЛуАЗ 2016
Черкаський Автобус 2003, 2016 рік
КрАСЗ
Що залишилося від ЛАЗу
Що залишилося від КМЗ
Що залишилося від ХВЗ
Що залишилося від ЛМЗ
Єврокар
ЧАЗ
Часов-Яр
Історія КМЗ
Завод ім. Малишева
Київський БТЗ
Перший український автозавод
Велосипеди України
Audi
Jaguar Land Rover China
Peugeot
Porsche
Volvo
FSO
KIA Slovakia KIA Russia KIA Korea
Lamborghini
MG
BYD
Chery, Chery 2016
Geely, Emgrand EC8, Emgrand GC9
Great-Wall, 2012 рік
FORD Otosan
MAN & Neoplan Туреччина
IVECO
MAN
Scania Сідертельє
ГАЗ, ГАЗ 2010
УАЗ

Лічильники


SHALB  
Secured  




Купить машину на автопродаже? Автобазар Украины.

Популярні новини
• В Україні створили замінник 10-тонних самоскидів МАЗ
• Український виробник представив заміну аграрним КАМАЗам
• В Україні створили легкий тактичний бронеавтомобіль "Джура"
• Новий Opel Zafira прямує в Україну: Оголошено ціну
• Вантажівка MAN перевезла 350-тонну субмарину
• В Україні стартовали продажі нового Volkswagen Golf
• Стартують продажі оновленого Nissan Qashqai
• Група компаній VIDI: від амбіцій до лідерства на ринку
• У червні зростаючий тренд українського авторинку надломився і змінився на падіння
• Чому українські виробники не мають шансів перемагати у тендерах ЄІБ
• Національна гвардія отримала першу партію нових бронеавтомобілів українського виробництва
• На аукціоні продадуть Lamborghini Miura, який все життя простояв у вітальні, як мебля
• Zeekr заборонив офіційно постачати свої авто до РФ і ось чому
• В Україні відкрито передзамовлення на нове покоління Skoda Kodiaq
• В Україні стартують продажі нового Volkswagen Tiguan
Акції у дилерів...
• На Skoda Kodiaq першого покоління діє вражаюча знижка в 94 500 грн.
• В Україні розпродають фургони Volkswagen Crafter
• В мережі Renault в Україні стартувала сервісна акція «Вигідне ТО»
• На культовий Mazda MX-5 діє літня цінова пропозиція
• Volkswagen T-Roc в Україні зараз доступний зі складу з вигодою 9%
• Гібридний кросовер Honda ZR-V пропонується з вигодою -262 тис. грн.
• У мережі СТО АІС стартує літня акція «Влітку з комфортом»
• В Україні пропонують вигідні рішення по альтернативному забезпеченню електрикою
• Спекотні знижки до 122 000 грн. на Skoda Karoq подовжено до кінця липня
• PEUGEOT пропонує свої бестселери зі складів в Україні за максимально вигідними цінам
• На SKODA Karoq діють знижки до 122 000 грн.
• Власники Mitsubishi зможуть вигідно обслужити кондиціонер
• Акцію від Opet для СТО, Автомагазинів та Підприємств з власним парком техніки продовжено до 30.04.24 р.
• Ціни, в які можна закохатися! Спеціальні ціни на усі автомобілі SEAT 2023 р.в. на складі в Україні
• На останні моделі Volkswagen Caddy 2023 року діє спеціальна цінова пропозиція
Авто історія
Історія АвтоЗАЗа
Історія Богдан/ЛуАЗ
Історія Черкаський автобус
Історія КМЗ / КМЗ 75 років
Музей Audi
Історія NSU
Музей BMW
Музей Citroen
Історія Citroen
Музей DAF
Музей Ferrari
Музей Fiat
Музей MG
Музей Peugeot
Історія Dangel 4x4
Історія Jeep
Музей Porsche
Музей Volvo
Парк Ferrari World Park
ВАЗ-2101 "Копійка"
ВАЗ-2121 "Нива"/LADA 4x4
LADA Sport
ГАЗ-24 "Волга"
ЛуАЗ-969
ЗАЗ-965
Перший український мотоцикл
Найперша мотоколяска К-1В
Перший київський мотоцикл К-1Б
Всі модели ЛМЗ
Історія Mini
Музей в Брюселі
Музей в Турині
Музей в Пекині
Музей в Шанхаї
Гараж Князя Монако
Авто королів XX сторіччя
Гараж Януковича
Китайський автопром
Турецький автопром
Корейський автопром
Авто II світової війни
Автівки Великої Перемоги
Авто Ленд-ліза
Лімузини російських вождів
Київський тролейбус
Київський автобус
Перші українські тролейбуси
Київський швидкісний трамвай
НТУ - 75 років
Перші авто та автоСМІ в Україні
ТОП10+ найстаріших автомобілів в Україні
Автономера Київа за 116 років
Статистика українського авторинку за 100 років
Скільки авто було продано в Незалежній Україні

Великі особистості Андре Сітроєн, Джорджетто Джуджаро, Луїджи Колані, Фердинанд Порше, Марчелло Гандіні, Mr. Dream Car Олексій Сахновський, Свємпа, київлянин Володимир Вєклич, Філіп Прибилой Д4
 
Зв'язок
Тел.: +38 063 233 43 31
Пишіть нам >>>
Зробити стартовою | У вибране
Експорт новин |
Реклама на сайті
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.