ринок вантажівок | Опубліковано - 2024-06-11 15:18:10 (2376 разів прочитано)
Цього року DAF Trucks святкує 75-річчя виробництва вантажівок. Це віха в довгій низці яскравих моментів, зумовлених інноваціями, революційними технологіями та розумним дизайном. Ці самі будівельні блоки є основою для останнього покоління вантажівок DAF, які, як і їхні попередники свого часу, встановили стандарт ефективності, безпеки та комфорту водія.
Основи DAF були закладені в 1928 році. У перші роки компанія була відома в Ейндховені як «машинобудівна фабрика Ван Доорна». Коли Hub і Wim випустили на ринок причепи на початку 1930-х років, стали помітні перші контури DAF, яким ми його знаємо. На відміну від інших транспортних засобів на ринку, шасі не клепали, а зварювали, що робило їх набагато легшими, ніж зазвичай, і вони мали величезний успіх. Фабрика машин змінила фокус і стала Aanhangwagenfabriek Ван Доорна або скорочено DAF.
Перша вантажівка
DAF почав швидко розвиватись, коли попит на транспорт стрімко зріс під час перебудови Європи. Було налагоджено виробництво причепів і напівпричепів і намічено певні плани щодо будівництва заводу вантажних автомобілів. У 1949 році був випущений A30. 3-тонна вантажівка, орієнтована в першу чергу на внутрішній ринок. Решітка мала сім характерних хромованих смуг.
Частина декорацій
Через кілька місяців перша модель була випущена з заводу, а за нею швидко пішли A50 (5 тонн) і A60 (6 тонн) для важких робіт. Вантажівка для доставки – 1-тонна A10 – вперше побачила світ у 1950 році, а пізніше з’явилася додаткова модель-пікап – A107. Кількість моделей стрімко зростала, включаючи машини зі спеціальними шасі для самоскидів і сміттєвозів і серію військових машин. За короткий проміжок часу DAF перетворився на бренд вантажних автомобілів.
У той час усі вантажівки були зняті з лінії як шасі з двигуном і решіткою. Будівництво кабін все ще було в руках будівельників кузовів. Усе змінилося в 1953 році, коли DAF почав виготовляти власні кабіни. У 1955 році завод відсвяткував виробництво свого 10 000-го шасі – ця подія стала особливою завдяки замовленню голландської армії на 3600 автомобілів. Незабаром після цього компанія DAF також почала розробляти та виготовляти власні (дизельні) двигуни. DAF стане першим, хто додасть турбокомпресор до джерела живлення своїх вантажівок для збільшення потужності та підвищення ефективності.
Міжнародні перевезення
У 1957 році DAF представив DO, вантажівку з характерним дизайном і 10-тонною задньою віссю, розроблену спеціально для цієї серії. Це зробило DO особливо придатним для важких і міжнародних перевезень, які поступово ставали все більш популярними. У другому поколінні DO було навіть рудиментарне ліжко — новинка на той час.
На початку 60-х голландський виробник вантажівок знову здивував усіх, цього разу DAF 2600, вантажівка, яка була спрямована навіть більше безпосередньо на міжнародні перевезення, ніж DO. Кабіна була революційною. ЇЇ квадратна форма збільшила життєвий простір – і комфорт – для водія, який іноді був далеко від дому на кілька тижнів. У кабіні було місце для ліжка і навіть двоярусного ліжка, якщо потрібно. Великі вікна забезпечували багато світла та неперевершений круговий огляд, що підвищувало безпеку. Серія 2600 стала відомою як «мати міжнародних перевезень».
Законодавець мод
У 1970 році DAF випустив серію F1600 – F2200. Автомобілі оснащені кабіною, що нахиляється, що зробило DAF однією з перших, хто представив її. Переваги відкидної кабіни були величезними. Це полегшило механікам виконання технічного обслуговування, а також краще та швидше, а водієві запропонувало набагато тихіше робоче місце, оскільки двигун був закритий у кабіні.
У 1973 році революційний 2600 замінив повністю новий 2800 (а пізніше 3300 і 3600). 2800 мав не одне, а два ліжка і завдяки неймовірному комфорту став вантажівкою номер один для далеких відстаней. DAF також був першим виробником, який випустив турбо інтеркулер для збільшення крутного моменту, потужності та меншого споживання палива.
Супер спейскеб
У 1980-х роках компанія DAF дала новий імпульс перевезенням на далекі відстані та великовантажному транспорту, представивши DAF 95, який також міг бути оснащений надзвичайно високим дахом для неперевершеного комфорту водія: SpaceCab. За ним навіть з’явився Super SpaceCab, неперевершений простір і розкіш. Для регіональних і національних перевезень DAF представив DAF 65/75/85.
Номер один у стійкості
У наступні роки ця серія автомобілів – і їхні наступники, CF і XF – зробили собі ім’я в Європі, а також ставали все більш популярними за її межами. Те саме стосувалося нової серії LF, яка була запущена на рубежі століть і була спрямована на регіональне та місцеве поширення. У 2010 році компанія DAF першою представила на ринку гібридну вантажівку. LF Hybrid зменшив споживання палива та викиди CO2 на 20 відсотків завдяки використанню електродвигуна в містах. LF Hybrid є прикладом першої позиції DAF щодо підвищення екологічності автомобільного транспорту, позиції, яка була додатково підкреслена виходом у 2018 році DAF CF Electric, першої повністю електричної вантажівки, створеної європейським виробником.
DAF нового покоління
Протягом цих років Європейський Союз розробляв нові правила щодо ваги та розмірів вантажівок. Коли вони набули чинності наприкінці 2020 року, DAF був першим виробником вантажівок, який був готовий працювати з ними. Це зробило вантажівки DAF нового покоління, випущені в 2021 році, такими ж революційними, як і знамениті DO, 2600, 2800 і XF свого часу.
Правила пропонують виробникам вантажівок можливість зробити кабіни трохи довшими за умови, що додаткова довжина сприятиме захисту навколишнього середовища, безпеці транспортного засобу та чоловіка чи жінки за кермом. Вантажівки DAF нового покоління пропонують значно більше простору для водія, значно ефективніші завдяки своїй обтічній конструкції, а завдяки надзвичайно низьким лініям поясу на лобовому склі та інтелектуальним системам камер створені для максимальної безпеки на дорозі. DAF XF, XG і XG+ для важких робіт і перевезень на далекі відстані, а також серія XD (для національних і регіональних розповсюдження) двічі поспіль отримували нагороду «Міжнародна вантажівка року».
DAF XD і XF також доступні з повністю електричною силовою установкою та мають запас ходу до 500 кілометрів без викидів на одному заряді. XD і XF Electric виготовляються на лінії зборки електричних вантажівок, повністю новій виробничій лінії, яка була запущена в експлуатацію в 2023 році на заводі DAF в Ейндховені. DAF також представив повністю електричну версію для міських перевезень – DAF XB нового покоління, яка виробляється Leyland Trucks у Великій Британії.
Готовий до майбутнього
DAF повністю готовий до майбутнього. Не лише завдяки новому поколінню автомобілів, а й тому, що компанія продовжує наполегливо працювати над інноваційними транспортними рішеннями. Наприклад, DAF розробляє водневі двигуни з нульовим рівнем викидів, які викидають лише водяну пару. У той же час материнська компанія DAF, PACCAR, проводить випробування технології ультрачистих паливних елементів і продовжує розробку електричних силових агрегатів.
Вантажівки DAF продаються по всьому світу. Від Африки до Океанії. Від Південної Америки, де DAF має власний завод у Бразилії, до Азії. І, звичайно, в Європі, де минулого року було виготовлено рекордну кількість 69 800 вантажівок. Клієнти DAF покладаються не лише на надійність його вантажівок, але й на широкий спектр допоміжних послуг – від міжнародних послуг з відновлення, першокласного постачання запчастин і фінансових послуг до швидких зарядних пристроїв для електричних вантажівок і навіть встановлення автономних локальних енергетичні мережі. Ефективність транспортування — це набагато більше, ніж лише високотехнологічні вантажівки.
Оригінальні DAF
«Hub і Wim van Doorne навряд чи повірили б своїм очам, якби вони побачили продукцію в 2024 році», — говорить Харальд Зайдель, президент DAF Trucks. «У той же час вони зможуть із задоволенням підтвердити, що наші вантажівки є справжніми DAF: інноваційними, високоякісними та розробленими для забезпечення максимальної ефективності, максимального комфорту водія та неперевершеної безпеки. Вони б дуже пишалися. Так само, як я, пишаюся нашим минулим, нашим сьогоденням і нашими планами на майбутнє».
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.