50 років тому у Львові стартувало виробництво нової моделі мопеду "Верховина"
Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2025-01-02 17:59:30 (2550 разів прочитано)
В цей день, 2 січня 1975 року, рівно 50 років тому, стартувало серійне виробництво мопеду ЛМЗ-2.153 Верховина-5 на Львівському мотозаводі. Це був перший серійний мопед в СРСР в дизайні мікромотоциклу і одразу став дуже популярним.
Головна відмінність від попередніх моделей була в архитектурі, коли паливний бак було розташовано горизонтально - саме таке компанування мали більш дорослі мотоцикли. "Верховина-5" отримала і декор у вигляді хромованих щитків коліс, що до цього не використовувалося у виробництві мопедів. Кермо можна було змінювати по куту нахилу.
ЛМЗ 2.153 "Верховина-5" комплектувалася 2-тактним двигуном Ш-57 (виробництва Ковровського та Шауляйського заводів), робочий об'єм циліндра - 49,8 см3; максимальна потужність двигуна – 2,2 л. с.
Загальний обсяг виробництва: близько 420 тис. одиниць.
Цікавий факт, що за 2 роки виробництва, «Верховина-5» встигла тричі змінити зовнішній дизайн.
А ще розроблялася і її модифікація «Верховина-5 Турист», яку не встигли запустити у серію.
Побачити, як проходив запуск виробництва Верховина-5 - можна у цьому відео:
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.