У воєнний час кількість пошкоджених автомобілів, які потребують ремонту, збільшилася. Проте, самих автівок в Україні стало менше. Частина була знищена на територіях, де відбувалися бойові дії та через повітряні обстріли. Частина автопарку, разом із власниками виїхала за кордон. Для збереження існуючих та залучення нових клієнтів фірмові СТО пропонують спеціальні програми. У тому числі і для постгарантійних автомобілів. Про це AUTO-Consulting днями вже розповідав. Яка ж загальна ситуація?
Як офіційні СТО залучають пост гарантійні автомобілі. Спеціальні програми
У прес-службі компанії “Єврокар” підтверджують, що частина автомобілів Skoda виїхала з України, частина була знищена. Автомобілі, які за нульовим розмитненням та волонтерами були завезені в Україну для фронту, не впливають на завантаження фірмового сервісу. Їхній ремонт та інші роботи нерідко виконуються на волонтерських засадах. І тут йдеться не про ТО, а лише про заміну чи ремонт життєво важливих вузлів та агрегатів. Тобто, в цілому можна говорити про зниження завантаження СТО, порівняно з минулим роком.
Як повідомили AUTO-Consulting у прес-службі компанії “АВТ Баварія Україна”, загалом по машинозаїздам, у порівнянні із січнем-вереснем 2021 р, мережа втратила до 40%. Різниця між кількістю заїздів за серпень і вересень 2022 р по мережі, до показників 2021 р за аналогічний період YTD становить -25%. Тобто ситуація покращується.
За інформацією прес-служби компанії “Стеллантіс Україна”, у середньому завантаженість АСЦ брендів Групи Stellantis знизилась на ≈30%, у порівнянні до 2021 р. У той же час прес-служба зазначає, що існує досить позитивна динаміка у завантаженості АСЦ Групи, починаючи з 2-ї половини поточного року. Важливим є також те, підкреслюють у прес-службі, що зараз дилерські центри брендів PEUGEOT, CITROEN та OPEL працюють задля нашої перемоги, та надають безкоштовний ремонт автомобілям державної та комунальної власності.
Зменшення кількості відвідувань СТО відзначають і в прес-службі компанії “Ніссан Мотор Україна”. Якщо порівнювати дані періоду від початку повномасштабного вторгнення з аналогічним періодом минулого року, скорочення кількості заїздів стало меншим на близько 50%.
Як електрифікація автомобілів змінює ринок запчастин
Як за час війни в Україні змінилась відвідуваність автосалонів
У той же час керівник відділу сервісу та гарантії компанії “Хюндай мотор Україна” Станіслав Бельбас, повідомив AUTO-Consulting, що тут спостерігається не критичне зменшення навантаження на СТО. У цьому році, в порівнянні з попереднім, в середньому мережею воно становить 10%.
За інформацією директора департаменту післяпродажного обслуговування та директора з питань стратегічного корпоративного планування ТОВ "Ем Ем Сі Україна" Ігоря Єременко, ситуація із завантаженістю дилерських СТО Mitsubishi дуже різна. Динаміка залежить від регіону та зумовлена, здебільшого, безпековою (міграційною) складовою. Загальні тенденції такі: Схід та Південь (прифронтові) - значне просідання (>50%). Центр та Північ - просідання на рівні 15%-20%. Захід - минулорічний рівень (а деякі регіони навіть демонструють значний приріст).
Схожа ситуація і на СТО Subaru. Як повідомили AUTO-Consulting у прес-службі компанії “Субару Україна” зміна завантаженості залежить від регіону. Але в середньому, падіння відвідуваності СТО становить 45%. В основному, за рахунок зменшення заїздів у східних та південних областях.
Як бачимо, на СТО переважної більшості автомобільних брендів кількість заїздів на сервіс зменшилася. На динаміку відвідувань великий вплив має регіон, де розташований сервісний центр. Але є й позитивний тренд, що ситуація з завантаженням СТО покращується.
Тримаймося!
Чи забезпечені вітчизняні СТО автономним живленням
|