У BMW та Daimler Truck – рекордний прибуток, у Mercedes-Benz – рекордно висока норма прибутку, у Volkswagen – рекордний розмір дивідендів. Для німецьких автобудівників минулий рік виявився дуже успішним, особливо у фінансовому плані. Подані звіти за 2022 рік, у яких йдеться про доходи в десятки та сотні мільярдів євро, показують: для автопрому Німеччини минулорічний відхід з російського ринку пройшов практично непомітно.
Візьмемо концерн BMW. Рік тому він відразу після російського нападу на Україну зупинив як експорт своїх автомобілів до росії, так і їх виробництво на заводі "Автотор" у Калінінграді. І ось тепер, 9 березня, баварський автобудівник подав фінансовий звіт за минулий рік. Ключова цифра в ньому: чистий прибуток виріс на 49% і досяг безпрецедентних у фірмовій історії 18,6 млрд євро.
Інший приклад: Daimler Truck. Найбільший у світі виробник вантажівок та автобусів звітував 10 березня про перший повний рік самостійного існування після розділу холдингу Daimler AG на дві фірми (другою стала компанія Mercedes-Benz, що випускає легкові автомобілі).
Рік тому Daimler Truck не став на невизначений час "заморожувати" свій бізнес у росії, як вчинили багато інших західних фірм, а відразу ж рішуче порвав усі відносини зі своїм партнером КАМАЗ, який випускає автотехніку для російської армії, що вторглася в Україну. Після виходу із спільного підприємства "Даймлер КАМАЗ Рус" у Набережних Човнах, де німецький інвестор залишив усі свої активи, довелося списати збиток у розмірі 200 млн євро.
І ось тепер Daimler Truck повідомив, що його виручка по всьому світу склала минулого року 50,9 млрд. євро. Це зростання на 28% порівняно із показниками 2021 року. Але ще більше, на 55% майже до 4 млрд євро, збільшився показник прибутку EBIT. Це рекорд, наголошує концерн: у складі холдингу Daimler AG вантажний підрозділ ніколи так не заробляв.
Настільки значному поліпшенню фінансових показників сприяли як зростання продажів вантажівок і автобусів на 14% до 520 300 одиниць, так і те, що Daimler Truck зумів продавити на ринках різних континентів вищі ціни на свою продукцію. А ось у виробників легкових автомобілів обсяги продажів, навпаки, впали: у BMW майже на 5%, а у Volkswagen навіть на 7%.
Проте обидва автобудівники покращили свої фінансові показники. У BMW прибуток, як уже зазначалося, виріс майже наполовину, а виторг - на 28%, досягнувши 142,6 млрд євро. У Volkswagen виручка збільшилася на 12% до 279,2 млрд євро, а чистий прибуток - приблизно на 3% до 15,8 млрд. Справа в тому, що повторився ефект 2021 року, коли через порушення ланцюжків поставок комплектуючих і особливо через через дефіцит мікрочіпів автобудівники зробили ставку на випуск найдорожчих і прибуткових моделей.
Як і у BMW, чистий прибуток зростав у Mercedes-Benz у 2022 році швидше (на 34% до 14,8 млрд. євро), ніж виручка (на 12% до 150 млрд. євро). Це свідчить про особливу прибутковість бізнесу. І справді, у звіті за минулий рік, опублікованому ще 17 лютого, концерн особливо зазначив, що маржа (норма прибутку) при продажі легкових "Мерседесів" досягла 14,6%, чого цей колишній підрозділ холдингу Daimler AG ніколи раніше не домагався. Для автомобільної галузі це дуже високий показник.
А ось Volkswagen позбавитися свого зупиненого рік тому заводу в Калузі досі так і не зміг. Щоправда, на початку березня були повідомлення, що начебто знайшовся російський покупець, проте дозволу на угоду від уряду чи президента РФ поки що не отримано.
Втім, акціонерів німецького гіганта автопрому історія, що тривала, з його виходом з Росії може особливо не хвилювати. В опублікованому 3 березня звіті за минулий рік керівництво концерну запропонувало збільшити розмір дивідендів за привілейованими акціями з 7,56 євро одразу до рекордних 8,76 євро, що на біржі сприйняли з великим ентузіазмом.
Тим більше, що керівництво Volkswagen до того ж оптимістично оцінило перспективи на 2023 рік. Воно, наприклад, розраховує збільшити виторг на 10-15%, а глобальні обсяги продажів довести з торішніх 8,3 млн автомобілів до 9,5 млн.
|