Переможців визначала міжнародна група автомобільних журналістів. За цей час було присуджено 247 загальних та категорійних титулів 18 виробникам. Нижче ми перераховуємо усіх номінантів в порядку зростання кількості нагород, отриманих ними. В абсолюних переможцях компанія, яка вражаюче набрала трохи більше чверті від загальної кількості нагород.
Alfa Romeo (1 нагорода)
Кілька моделей Alfa Romeo оснащувалися двигунами Fiat, згаданими далі по списку, але лише один з них був розроблений самою Alfa. Це була 2,5-літрова 24-клапанна версія V6, розроблена Джузеппе Буссо (роки життя 1913-2006) за кілька років до того, як Alfa Romeo відійшла Fiat.
У такому вигляді, як на моделях 155 і 156, він був переможцем у категорії 2,0-2,5-літрових двигунів. Пізніше його робочий об’єм був збільшений до 3,2 літра.
General Motors (1 нагорода)
Єдиним двигуном-переможцем від GM став 1,4-літровий Ecotec, який використовувався як подовжувач ходу в електромобілі, відомому в Європі як Vauxhall/Opel Ampera, а в США – як Chevrolet Volt.
Концерн також отримав дві нагороди за концепти – водневий паливний елемент AUTOnomy у 2001 році та двигун Saab зі змінним ступенем стиснення у 2002 році. Але тут ми рахуємо лише перемоги двигунів, які можна знайти під капотом серійних автомобілів.
Subaru (2 нагороди)
У 2006 році Subaru перемогла в категорії 2,0-2,5-літрових двигунів зі своїм турбованим двигуном EJ255 (з сімейства EJ з пласкою четвіркою), який встановлювався на пікапи Impreza, Legacy, Outback, Forester та Baja.
Два роки по тому, новий варіант під назвою EJ257 досягнув того ж успіху. Він видавав понад 300 к.с. у більшості випадків та використовувався у найпотужніших моделях Subaru.
Jaguar Land Rover (3 нагороди)
JLR не привертав уваги суддів протягом 20 років, поки несподівано не зробив хет-трик у 2019 році. Повністю електрична система, що використовується для живлення кросовера i-Pace, була настільки добре оцінена, що вона виграла одночасно і в номінації "Найкращий новий двигун", і в щойно запроваджених категоріях "Найкращий двигун потужністю від 350 до 450 к.с." (від 345 до 444 к.с.) та в номінації "Найкращий електричний силовий агрегат".
McLaren (3 нагороди)
Присутність McLaren у цьому списку пов'язана виключно з його 3,8-літровим твін-турбо двигуном V8 M838G, який дебютував у моделі MP4-12C у 2011 році і з того часу з'явився у багатьох інших моделях McLaren.
Його визнали найкращим двигуном у класі від 3,0 до 4,0 літрів у 2013, 2014 та 2015 роках. Споріднений 4,0-літровий двигун M840T, який вперше з'явився в 720S, поки що не отримав жодної нагороди.
Mazda (4 нагороди)
Двигун Renesis в Mazda RX-8 – єдиний роторний двигун, який був відзначений цими нагородами. У 2003 році він став загальним переможцем, а також переміг у номінаціях "Кращий новий двигун" і "2,5-3,0-літровий двигун", повторивши цей успіх наступного року.
Робочий об'єм Renesis становить 1308 куб. см, але роторні двигуни працюють настільки інакше, ніж поршневі, що їх робочий об'єм збільшується за допомогою формули еквівалентності. Формула може змінюватися, але для нагородження "Міжнародний двигун року" вона була x2, тому Renesis переміг як двигун з об'ємом 2616 куб. см.
PSA Peugeot Citroen (6 нагород)
PSA, яка зараз входить до складу Stellantis, отримала 14 нагород завдяки співпраці з BMW, про яку йтиметься нижче. Працюючи самостійно, компанія створила 2,5-літровий турбодизель, який переміг у категорії 2,0-2,5-літрових двигунів у 2001 та 2002 роках.
Пізніше, з 2015 по 2018 рік, вона щороку очолювала клас 1,0-1,4-літрових двигунів зі своїм 1,2-літровим трициліндровим турбобензиновим агрегатом. Цим двигуном оснащується велика кількість автомобілів Citroen, DS, Peugeot та Opel/Vauxhall, від суперміні до Peugeot 208, а також набагато більший Citroen C4 Grand Picasso.
Tesla (6 нагород)
Мабуть, не дивно, що Tesla отримала найбільше нагород серед виробників повністю електричних транспортних засобів за всю історію нагород. Силовий агрегат, який використовується у всіх її автомобілях, починаючи з Model S, був визнаний кращим "зеленим" двигуном з 2014 по 2018 рік. В останній з цих років вона також перемогла в новоствореній категорії "Найкраща електрична силова установка".
Fiat (7 нагород)
П'ять із семи нагород Fiat отримав за двоциліндровий турбобензиновий двигун TwinAir об'ємом 875 куб. см, який виграв загальну категорію "Кращий новий двигун до 1,0 літра" та "Економія палива/Екологічність" у 2011 році, а через два роки знову отримав останню з них у дещо іншій специфікації, здатній працювати на природному газі.
У 2005 році Fiat також переміг у класі 1,0-1,4-літрових двигунів зі своїм 1,3-літровим турбодизелем MultiJet, а у 2010 році – у номінації "Кращий новий двигун" з 1,4-літровим турбобензиновим двигуном MultiAir, який оснащувався тим самим механізмом зміни фаз газорозподілу, що згодом з'явиться у TwinAir.
BMW / PSA Peugeot Citroen (8 нагород)
BMW і PSA співпрацювали над чотирициліндровим бензиновим двигуном Prince, який був доступний в різних розмірах, з турбонаддувом або без нього, в декількох моделях BMW, Citroen і Peugeot, а також в більшості моделей Mini.
1,6-літрова турбо-версія визнавалась найкращою в класі 1,4- та 1,8-літрових двигунів вісім років поспіль – з 2007 по 2014 рік.
Porsche (10 нагород)
Porsche отримав нагороди за кілька двигунів, починаючи від суперечливого 2,0-літрового чотирициліндрового, що встановлюється на Boxster і Cayman, і закінчуючи могутнім 3,6-літровим твін-турбо, єдиним двигуном Porsche, який був визнаний найкращим у категорії "Двигун з найкращими характеристиками".
Майже третина нагород Porsche припала на більш пізній 3,0-літровий твін-турбо, який перемагав у своєму класі з 2016 по 2018 рік.
Ford (11 нагород)
Усі нагороди Ford отримав за 1,0-літровий трициліндровий двигун EcoBoost з турбонаддувом, яким оснащується велика кількість автомобілів від Fiesta до Mondeo.
Він був визнаний найкращим новим двигуном у 2012 році, найкращим у загальному заліку з 2012 по 2014 рік, найкращим у категорії до 1,0 л у 2012 та 2017 роках і найкращим у категорії нових двигунів до 150 к.с. (148 к.с.) у 2019 році. Інші двигуни того ж типу також отримували нагороди, але ніколи стільки, скільки цей, і за такий тривалий період.
Mercedes (12 нагород)
Усі двигуни Mercedes, окрім одного, були розроблені дочірньою компанією AMG, яка займається розробкою спортивних двигунів. У 2009 і 2010 роках 6,2-літровий V8, що встановлювався на різні автомобілі з цифрою 63 у назві (включаючи мінівен R63 MPV), був визнаний найкращим двигуном і найкращим у категорії двигунів об'ємом понад 4,0 літра.
Кілька років по тому дивовижно потужний 2,0-літровий чотирициліндровий турбодвигун, який використовується, зокрема, в A45, дебютував як кращий новий двигун в 2014 році і виграв в класі від 1,8 до 2,0 літрів в тому ж році, а також потім двічі поспіль. Єдиним двигуном, який не належить до AMG, став 2,1-літровий турбодизель BlueEfficiency, що використовується в моделях C-Class та E-Class. У 2009 році він переміг у класі 2,0-2,5-літрових двигунів.
Toyota (22 нагороди)
Toyota виграла загальну нагороду в 1999 році з 1,0-літровим двигуном, який використовувався в Yaris. П'ять років по тому стала першим виробником, який переміг ще двічі завдяки 1,5-літровому агрегату, який разом з електродвигуном приводив у рух гібридний Prius. Останній став найуспішнішим двигуном Toyota у списку, отримавши загалом 12 нагород, у тому числі у 1999 та 2000 роках, коли він був частиною дещо іншої гібридної системи.
Інші двигуни Toyota здебільшого або мали об'єм менше 1,3 літра, або використовувалися в гібридних автомобілях. Винятком є 1,8-літровий бензиновий агрегат, який використовується у власних моделях Toyota Corolla і Celica, а також Lotus Elise і Exige, які виграли в категорії від 1,4 до 1,8 літра в 2002 році.
Honda (23 нагороди)
Переможні двигуни Honda охоплюють вражаючий діапазон: від 1,0-літрового трициліндрового двигуна в гібридному Insight першого покоління до 3,5-літрового V6 в NSX другого покоління. Декому з нас V6 може здатися більш привабливим, але він отримав лише одну нагороду. А літровий отримав 11. Вперше він посів перше місце в загальному заліку в 2000 році, був найкращим економічним/екологічним двигуном до 2002 року, а з 2000 по 2006 рік він щороку отримував найвищі оцінки серед двигунів об'ємом до 1,0 літра.
Серед інших переможців – перший дизельний двигун Honda (переможець у класі об'єму у 2005 році) та 2,0-літровий двигун VTEC, що встановлюється на спортивний автомобіль S2000, який перемагав у категорії від 1,8 до 2,0 літрів щороку з 2000 по 2004 рік.
Ferrari (30 нагород)
Ferrari вигравала в категорії понад 4,0-літрових двигунів у 2000 та 2001 роках з 5,5-літровим V12, встановленим на 550 Maranello. До кінця десятиліття він не з'являвся на змаганнях, але знову став популярним у 2011 році, отримавши ще 28 нагород з того часу і до 2019 року.
Більшість успіхів у цей період були досягнуті завдяки 3,9-літровому V8 з турбонаддувом моделі 488, який став переможцем у номінаціях "Кращий новий двигун" і "Кращий двигун з найкращими характеристиками" у 2016 році. Він зберіг загальний титул і титул "Найкращий двигун" протягом наступних трьох років, а також отримав чотири нагороди в “об'ємних” категоріях та ефективності, довівши свою загальну кількість до 14.
Volkswagen Group (37 нагород)
VW та Audi тут рахуються разом, оскільки деякі з їхніх двигунів були доступні для всієї групи. Разом вони виграли чотири нагороди в 1999 році, нарівні з Toyota та на одну випередивши BMW.
Найуспішнішим двигуном став 1.4 TSI, який отримав 13 нагород, в тому числі як найкращий двигун об'ємом від 1,0 до 1,4 літра щороку з 2006 по 2014 рік. Серед двигунів, що належать безпосередньо Audi, зіркою є 2,5-літровий 20-клапанний турбодвигун, який використовується в TT RS, RS3 та RSQ3. Він ставав кращим у класі серед найбільш потужних конкурентів щороку між 2010 та 2018 роками.
BMW (63 нагороди)
Виграти одну нагороду "Міжнародний двигун року" – це вже неабияке досягнення. Але отримати 63, як це зробила компанія BMW, майже неймовірно. Її успіх був досягнутий завдяки дуже широкому спектру агрегатів, від 1,5-літрового трициліндрового турбодвигуна, що встановлюється на гібридний i8, до 5,4-літрового V12, який використовується в моделях 7-Series, 8-Series та Rolls-Royce Silver Seraph.
Десять нагород отримав 5,0-літровий V10, яким оснащувалися M5 і M6. З іншими двигунами BMW домінує в категоріях 2,5-3,0 л та 3,0-4,0 л, отримавши 14 і 13 перемог відповідно з 20 можливих. У 2003 році BMW виграла приз у категорії 1,4-1,8 л за наддувну версію двигуна Tritec, який використовувався в ранніх моделях MINI, з початку спільного підприємства, створеного компаніями Rover (на той час дочірньою компанією BMW) і Chrysler. Жоден з перерахованих вище двигунів не включає двигун BMW / PSA Peugeot-Citroen Prince, згаданий раніше. Якщо ми додамо його, то загальна кількість переможних двигунів BMW зросте до 71!
|