Перше місце з річними продажами понад 28 млрд євро так само як і у минулому році займає Michelin, але в той же час відрив від Bridgestone, яка багато років була найбільшим шинним виробником, складає всього 1 млн євро. Далі йдуть Goodyear і Continental, і якщо перші три компанії повідомили про зростання обороту більш ніж на 4 млрд євро порівняно з попереднім роком, німецький концерн збільшив продаж свого шинного бізнесу на 2 млрд євро. Варто зазначити, що в цьогорічному рейтингу немає Cooper, яка була куплена Goodyear у 2021 році за 2,5 млрд євро.
Місця з п'ятого по дев'яте займають Sumitomo, Pirelli, Hankook, Yokohama та ZC Rubber. Японська Sumitomo збільшила продажі в порівнянні з 2021 роком, але все ще на 7 млрд євро відстає від Continental, а відрив Pirelli від Hankook дещо збільшився, тоді як у торішньому рейтингу вони були дуже близькі.
Наступного року суттєво збільшить свій оборот японська Yokohama, яка купила Trelleborg Wheel System (TWS) за 2 млрд євро. Зараз TWS займає в рейтингу 25 місце з оборотом в 1,2 млрд євро, і якщо просто скласти виторг двох компаній, то Yokohama зможе піднятися з восьмої на сьому позицію, обігнавши Hankook.
Найбільшим китайським шинним виробником шин, як і раніше, є ZC Rubber (випускає шини під такими брендами, як Goodride та Westlake), яка стабільно утримується на дев'ятому місці і незначно збільшила виручку порівняно з попереднім роком.
Місцями цього разу помінялися Toyo та Maxxis. Японська Toyo протягом багатьох років суттєво збільшувала продажі, що й дозволило їй у підсумку увійти до топ-10, а тайванська Maxxis минулого року знизила оборот одразу на 7%, через що вибула з першої десятки, в якій була присутня протягом 12 років. Щоб піднятися в рейтингу ще на одну позицію, Toyo потрібно підвищити оборот на 1,1 млрд євро, і хоча нещодавно відкритий завод у Сербії забезпечить додаткові продажі, ймовірно, для цього компанії знадобиться ще кілька років.
На три позиції вгору цього року піднялася китайська Sailun, яка посіла 12 місце з оборотом 3 млрд євро. Саме Sailun стала компанією, що найбільш швидко розвивається в рейтингу, а її зростання продажів склало вражаючі 19%. Завдяки таким показникам Sailun залишила позаду Linglong, яка теж нещодавно відкрила завод у Сербії, але погіршила продажі на 10,5% і втратила одразу п'ять позицій.
Обмін місцями також відбувся між Apollo та Giti, які тепер займають 13 та 14 позиції відповідно. Kumho цього року піднялася на два рядки і стала 15-ю у списку, далі йде індійська MRF, а Titan International і Nexen обидві покращили свої позиції, тоді як Nokian, яка серйозно постраждала через російсько-український конфлікт, опустилася з 18 на 20 місце. Наразі фінська компанія вже почала будувати новий завод у Румунії, а шини під брендом Nokian виробляє китайська Sentury.
Найближче до першої двадцятки розмістилася індійська JK Tyre, а далі йдуть компанії Double Coin, Ceat, Triangle, TWS, Kenda, Guizhou Tyre, BKT, Prometeon Tire Group (враховувався оборот за 2021 рік, оскільки фінансова звітність за 2022 ще не опублікована ), Prinx Chengshan, Brisa (спільне підприємство Bridgestone та Sabanci Holding), Aeolus, Jiangsu General Science and Technology, Doublestar та Nankang.
Як змінився попит на шини під час війни
|