З’ясувалося, що самі продавці не дуже рекомендують вживані шини і ось чому. Власник магазину “ГороШина”, Євген Петренко, який має багаторічний досвід роботи з усіма представленими в Україні шиними брендами взагалі не радить розглядати б\в шини. Їх відновлюють, фальсифікують дати виготовлення, у різний спосіб приховують дефекти та «історію хвороби» шини. Одним словом намагаються всіляко продати вживані шини і будь-якими способами отримати вигоду, залишаючи обдуреного покупця віч-на-віч з цією проблемою.
З часом гума старіє та втрачає свої властивості. Вона стає грубою, як то кажуть, «дубіє», тобто, втрачає свою еластичність, на її поверхні з'являються мікротріщини. Через те, що боковини стають жорсткими, ускладнюється шиномонтаж, а від того, що протектор втратив еластичність, різко знижуються зчіпні властивості, внаслідок чого зменшується показник керованості, особливо на мокрому асфальті. Граничний вік автошин може змінюватись в залежності від якісних характеристик гумової суміші та технологій виготовлення. За стандартом термін експлуатації шин п'ять років. Насправді вони ходять довше.
Шинні новинки зимового сезону 2022-2023 років
Як змінився попит на шини під час війни
Фахівці в цьому випадку не радять гнатися за найсвіжішими шинами, виготовленими буквально на місяць покупки, тому що важлива не сама дата виготовлення, а час початку експлуатації. При цьому якщо шина пролежала на складі навіть у найкращих умовах 8-10 років, цей факт має насторожити та змусити задуматися про доцільність покупки.
Дата виробництва шини нанесена на боковині шини у вигляді чотиризначної цифри. Перші з них – це тиждень випуску, а другі дві – рік випуску. Наприклад, «0818» означає, що шина зроблена у лютому 2018 року. Бувають випадки, коли старі шини, що вигоріли, які, наприклад, зберігалися на вулиці і змінили колір з чорного на сірий, для поліпшення товарного вигляду натирають силіконом. Це ще одна нагода звернути найпильнішу увагу на дату виробництва покришки.
Видимі дефекти це проколи, порізи, розриви, а приховані – це різні види пошкоджень корду. Слід уважно оглянути шину на наявність латок на протекторі або «грибків». Особливу увагу слід приділяти боковинам. Там «заліковані» місця дуже небезпечні. Деякі недобросовісні продавці взагалі йдуть на хитрість, пропонуючи шини із внутрішніми дефектами у зборі з дисками. У цьому випадку покупець не має можливості оглянути внутрішню поверхню покришки. Звідси висновок. Слід купувати шини окремо від дисків.
Пильної уваги при покупці вимагає каркас покришки, адже він є силовою основою. До його деформацій можуть призвести сильні удари об гострі предмети, тривале простоювання автомобіля з приспущеними колесами, порушення правил зберігання та транспортування покришок. Відзначені випадки, коли запас міцності каркаса різко знижується при перевезенні шин одна в інший. На спеціальному верстаті шину варварськи зминають, а потім поміщають в іншу. Буває, що один блок, підготовлений для перевезення, містить до п'яти покришок. Це робиться для економії місця та можливості транспортувати відразу велику кількість шин. Тобто, на шини немає жодних гарантій, а значить і відсутня гарантія безпечної їзди. Висновок, який зробив власник магазину «ГороШина» Євген Петренко простий: вживані шини – це зло і їх купувати не можна.
Але цей висновок не стосується нових шин тривалого зберігання. Взагалі, експерти дивуються міфу, який активно циркулює на ринку, що шини повинні бути тільки «свіжі», тобто року придбання. Шини – це не пиріжки, вони не повинні бути з свіжою датою виробництва.
Складений рейтинг найбільших виробників шин 2022 року
Новинки зимних шин сезона 2021-2022
Для того щоб ці прості істини продемонструвати на практиці відомий бренд Michelin спеціально запустив компанію "Шини не банани", яка стала підсумком цілого ряду тестів і експериментів, проведених на території Німеччині, Південній Кореї і Саудівської Аравії. У них брали участь шини, які щойно вийшли з конвеєра, і ті, які пролежали на складі три роки. Порівняння проводилося у режимах швидкісного управління, опору коченню, гальмування, розгону. Причому тестування було організовано на різних видах дорожнього покриття. Результат цього повномасштабного тестування показав, що шина, яка пролежала на складі три роки не поступається новій ні за одним з параметрів. Але самі виробники все ж таки встановлюють термін експлуатації шин п'ять років.
Якщо покупець, виходячи з бюджету, все ж розглядає вживані шини, у магазині «ГороШина» пропонують розглянути українські шини Premiorri – єдиний виробник в Україні. І він небезпідставно користується значним та заслуженим попитом, адже виробляє шини достойної якості за помірними цінами.
Також альтернативою вживаним шинам може бути і продукція китайських виробників. Якість у них дуже покращилася і це буде все ж кращий варіант, замість шин з незрозумілою історією, - вважають в магазині «ГороШина».
«Секрети» українського шинного ринку. Як не помилитися при виборі зимових шин
|