Сніжинка вписана в гору з трьома піками (3PMSF) з’явилась в 1999 році. Шини з цим символом означали пройдення тесту на розгін по снігу середньої щільності з результатом принаймні в 110% від всесезонної шини. Новий символ з’явився після затвердження тесту на ефективне гальмування вже на голому льоді!
Goodyear став №1 на українському ринку преміальних шин
Новий рейтинг, затверджений технічним комітетом Міжнародної організації зі стандартизації (ISO 19447:2021), означає, що зимові шини тепер мають узгоджене на міжнародному рівні випробування на зчеплення на зледенілих поверхнях під час гальмування. Цей стандарт тестування, затверджений у 2021 році, дозволяє зимовим шинам з індексом зчеплення на льоду 1,18 або вище – тобто на 18 відсотків більше зчеплення, ніж у еталонної шини, – отримати позначку з обледенілою гірською вершиною на боковині гуми.
Поки що нова емблема з‘явилась на боковині шипованої Nokian Hakkapeliitta 10 та нешипованої Hakkapeliitta R5 останнього покоління. Вес Болінг з Nokian каже, що під час цього тесту вони використовували різні передньопривідні автомобілі, в тому числі і Volkswagen Golf. Він також зазначив, що гума та смоли, використані в цих шинах, демонструють кращі характеристики за екстремально низьких температур, ніж у звичайних зимових шинах. Сподіваємось, що ця піктограма почне з'являтися на більшій кількості шин.
Як тестують?
Випробування повинно відбуватися на рівній поверхні полірованого льоду, який був политий водою щонайменше за годину до початку першого з трьох гальмівних тестів. Потім поверхня льоду попередньо готується за допомогою тестового автомобіля, взутого в комплект шин, які не беруть участь у тестуванні. Попередні умови вимірюються за допомогою стандартних всесезонних еталонних шин (розмірність P225/60R-16 97S відповідно до стандарту ASTM F2493), щоб переконатися, що поверхня належним чином підготовлена, фактично встановлюючи орієнтир, до якого будуть порівнюватися нові зимові шини.
Під час тесту не може йти сніг або дощ, зі зрозумілих причин слід уникати прямих сонячних променів, а вітряну погоду слід вважати несприятливими умовами. Температура повітря, яка вимірюється в метрі від поверхні, повинна бути між -15℃ та +3℃, тоді як температура поверхні льоду повинна бути між -15℃ та -5℃.
Тестовий автомобіль повинен бути з АБС. Баласт або додаткова вага, спеціально встановлена для збільшення навантаження на шини, не допускається, але за необхідності на тестовий автомобіль можна встановити колісні адаптери або проставки товщиною до 5,8 см. Процедура обкатки кожної тестової шини складається з щонайменше 100 км/год пробігу по сухому покриттю, яке повинно бути повністю очищеним від снігу та бруду перед початком випробувань.
Випробування проводяться на швидкості від 20 до 25 км/год з мінімум дев'ятьма спробами, при цьому береться середнє значення, яке й буде підсумковим в рейтингу.
Безпека понад усе
Зимові шини вже царюють на дорогах україни в умовах хуртовин, а шини з новим символом зчеплення на льоду, як було доведено, здатні швидше зупинити автомобіль на льоду. Слід зазначити, що еталонні шини, використані в тесті, не є зимовими шинами, а всесезонною гумою, тією самою гумою, яку використовують виробники шин, які прагнуть наносити маркування 3PMSF на свою всесезонну або зимову гуму.
Як і в будь-якій іншій ситуації, пов'язаній з важкими сніговими та умовами ожеледиці, найбезпечніший спосіб керувати автомобілем – це бути обережним і терплячим. Це означає, що потрібно починати гальмувати перед світлофором раніше. Крім того, перед виїздом переконайтеся, що ваш автомобіль очищений від снігу. Особливо це стосується даху. І ще одна порада: якщо ваша машина білого, сірого або сріблястого кольору і йде сніг, обов’язково вмикайте фари, щоб ваш автомобіль було легше помітити.
Пам'ятайте, навіть якщо ви подумали наперед та ретельно обладнали свій автомобіль найкращими шинами для найгірших умов, керуйте з розумінням того, що багато людей на дорозі цього не зробили.
«Секрети» українського шинного ринку. Як не помилитися при виборі зимових шин
|