Чому Jeep – це не тільки автомобіль, а культурний феномен
Jeep: 80-річна історія підкорення бездоріжжя
Повернення легенди: Історія появи Jeep, Willys та Overland
Жива легенда
Jeep Wrangler – це вже давно не просто автомобіль, а частина легенди. Саме цю модель найчастіше піддають персоналізації, бо не планують продавати в найближчі роки.
Справжнім спадкоємцем легендарного Willys MB є саме Jeep Wrangler, який прийшов на заміну цивільного Jeep CJ в 1986 році. Той же, в свою чергу, випускався з 1945 року, а за всі 42 роки виробництва було зібрано півтора мільйони джипів покоління CJ. Щоправда, Wrangler ще більш успішний: за 37 років було продано п’ять мільйонів машин чотирьох поколінь!
Про Wrangler можна цілу книгу написати – і їх пишуть! Ми ж в AUTO-Consulting цього разу обмежимось лаконічним переліком основних переваг сучасного Wrangler JL, а більш докладну розповідь підготуємо вже після особистого знайомства в його природному середовищі – на бездоріжжі.
Цікаво, що до недавніх пір у Jeep Wrangler фактично не було конкурентів. А конкурентних переваг у нього чимало:
- наявність у гамі Jeep 3,0-літрового турбодизеля з обертовим моментом 599 Нм;
- складне лобове скло;
- опціональний дах із сервоприводом, який піднімається і опускається однією кнопкою;
- більша варіативність у виборі аксесуарів: для Wrangler з урахуванням доопрацювань Mopar – понад 300;
- наявність заднього диференціала підвищеного тертя Trac-Lok;
- доступність підзаряджаємого-гібридного Wrangler 4xe з бензин-електричною силовою установкою;
- можливість замовити заводську тюнінг-версію Rubicon Mopar з 37-дюймовими покришками і 101-міліметровим ліфтом підвіски;
- наявність фан-клубу Wrangler і цілого списку нагород, яких всюдихід Jeep отримав за останні роки;
- 80-річна історія Wrangler та безперервний випуск культового позашляховика.
А ще існує топовий Jeep Wrangler Rubicon 392 – перший в історії заводський варіант Ренглера, оснащений двигуном V8. Під капотом позашляховика встановлено 6,4-літровий HEMI, що розвиває 481 кінську силу та 637 Нм крутильного моменту; в трансмісії використовується восьми ступінчастий автомат TorqueFlite 8HP75 з ручним режимом і підкермовими пелюстками, а також двоступенева роздавальна коробка MP3022 зі знижувальним рядом (передавальне число – 2.72:1). Такий Wrangler здатний розігнатися з місця до 100 км/год лише за 4,5 секунди та подолати чверть милі за 13 секунд!
Які ще вам потрібні докази, щоб переконатись в непересічності легендарного позашляховика!?!
Приємно, що українським покупцям пропонується саме топ-модель позашляховика Wrangler – Rubicon. В світі Jeep це особлива версія, названа на честь однойменної стежки високогірного масиву в Сьєррі, штат Невада. Щороку фанати активного відпочинку на справжніх позашляховиках долають 35-кілометровий Rubicon Trail на однойменних Джипах, насолоджуючись неймовірними краєвидами навколо. Маршрут, вирізаний у горах Каліфорнії, складається з давніх льодовиків, масивних скель, перешкод для лазіння та переповнених струмків. Подолати його під силу далеко не кожному, але наш герой саме такий.
Причому, ніякої додаткової підготовки Jeep Wrangler не потребує, навіть в розкішній комплектації Rubicon Unlimited з потужним турбодвигуном та 8-ступеневим “автоматом”, клімат-контролем, шкіряним оздобленням салону та шикарною аудіосистемою Alpine й багатьма іншими приємними в повсякденному житті елементами комплектації, він може подолати легендарний маршрут без жодної подряпини. В тому числі завдяки особливостям версії Rubicon, яка передбачає систему повного приводу з п’ятьма режимами, задній міст Dana M220 з передавальним числом 4,10 заднього мосту, роздавальній коробці Rock Trac та іншим хитрощам спеціальної версії Rubicon Unlimited.
Безпорадні кросовери, які сьогодні далеко не завжди навіть повний привід мають, соромно джипами називати, хоча цей термін і став загальновживаним. Тому горді своїм вибором власники Jeep Wrangler по всьому світу збираються на спеціалізовані клубні фестивалі, де вони можуть позмагатися в подоланні перешкод та просто відпочити в приємному середовищі однодумців.
Один з найвідоміших фестивалів – Великоднє Jeep Сафарі, яке проходить вже понад півсторіччя в культовій місцевості серед червоних скель в Моабі, штат Юта. Щоб зрозуміти масштаб та значущість цієї події серед джиперів, достатньо сказати, що бренд спеціально для цього фестивалю підготував сім унікальних концептів, в тому числі кілька електрифікованих.
Великий вождь
Jeep Grand Cherokee – це швидкість, потужність, спорт, комфорт, преміальність, прохідність та багато інших якостей.
Легендарному Джипу дев’яностих минулого року виповнилося тридцять років і в свій розквіт сил він входить у вбранні п’ятого покоління (внутрішнє позначення кузову WL), який з’явився на світ 7 січня 2021 року, причому з подовженою базою та з трирядним салоном.
На справді, історія Jeep Grand Cherokee – це не тільки відомі у нас похмурі 90-ті, а й виступи в ралі-рейдах, рекорди та інші досягнення. Якщо ж опустити приставку Grand та згадати життєвий шлях простого індіанця племені Cherokee, то йому в наступному році виповниться півстоліття! Пригадаємо основні етапи його становлення?
Коли припинили випуск тридверної версії повнорозмірного позашляховика Jeep Wagoneer, у модельному ряду компанії утворилася прогалина, яку треба було чимось заповнити. Маркетологи Jeep прорахували, що найкращим варіантом буде великий позашляховик "спортивної спрямованості". Так 1974 року з'явився оригінальний Jeep Cherokee. Рекламна брошура 1974 року називала автомобіль Sport Utility Vehicle – і, наскільки відомо, це було перше в історії використання терміну SUV, яким зараз називають мало не всі позашляховики та кросовери.
Jeep Grand Cherokee (ZJ), який дебютував у 1992 році. У машини були електронно-керована система повного приводу, шкіряний салон, клімат-контроль, бортовий комп'ютер, подушка безпеки водія – словом, не дивно, що Grand Cherokee став бестселером свого часу.
За зовнішньої схожості зі звичайним Cherokee, версія Grand була більшою в усіх відношеннях – і за величиною колісної бази, і за ціною, і за розмірами двигунів. Grand Cherokee пропонував двигуни V8 об'ємом до 5,9 літра, які так полюбляють американці. Виробництво першого покоління Grand Cherokee було закінчено в 1998 році – за три роки до того, як у США перестали випускати його брата в кузові XJ.
З кінця XX століття Jeep вирішує розвести моделі Cherokee і Grand Cherokee: Cherokee став компактним позашляховиком для молоді, а Grand Cherokee – респектабельною машиною для тих, у кого життя вже налагоджене. Друге покоління Jeep Grand Cherokee (WJ) з'явилося в 1998 році і не сильно зовні відрізнялося від попередника. Проте в плані механіки та електроніки відбулися відчутні зміни.
Позашляховик обзавівся потужнішими й економнішими силовими агрегатами на вісім, шість і навіть п'ять циліндрів (рядна "п'ятірка" Jeep дісталася від Mercedes), та отримав повнопривідну трансмісію QuadraTrac другого покоління з вільними диференціалами передньої і задньої осі. З цікавих електронних примочок можна відзначити систему HomeLink (віддалений доступ до керування гаражними дверима, який можна синхронізувати з трьома різними воротами), двозонний клімат-контроль, Jeep Memory System (система, що запам'ятовує налаштування сидінь, дзеркал і радіо для двох профілів), а також Blutooth-протокол у рестайлових версіях. В Америці випуск покоління WJ було припинено 2004 року, в Китаї, де випускався Beijing Jeep 4000 Grand Cherokee, – 2006-го.
Покоління WK компанія Jeep розробляла п'ять років з 1999 року, а його дебют відбувся в 2004 році на автосалоні в Нью-Йорку. Крім радикально нового дизайну позашляховик отримав повністю незалежну передню підвіску, а також систему повного приводу Quadra-Drive II з роздавальною коробкою New Venture Gear NV247. Освіжилася лінійка силових агрегатів – акцент відтепер робився на мотори V8. Але головним нововведенням була поява екстремальної версії SRT8. Це виконання позашляховика Jeep досі є найпопулярнішою базою для створення дрегових SUV. Головним чином – через двигун V8 HEMI з напівсферичними камерами згоряння. На першому SRT8 його потужність становила 431 кінську силу, які виходило зняти з 6,1 літра робочого об'єму. До контрольної "сотні" такий Grand Cherokee розганявся менше ніж за 5 секунд, а максимальна швидкість доходила до 275 кілометрів на годину.
Grand Cherokee покоління WK2 без істотних змін випускався понад десять років – з 2010 до 2021 роки. Він використовував шасі, яке було розроблено ще за часів співпраці з Daimler. У позашляховика безліч нагород від різних ЗМІ ("Найкраще придбання" за версією Consumers Digest, "Найкращий позашляховик 2011 року" на думку The Detroit News...), а також статус найпотужнішого серійного позашляховика з бензиновим двигуном.
Версію Trackhawk представили шість роки тому, і вона оснащується тим самим 6,2-літровим V8 з компресором, що і Dodge Challenger/Charger Hellcat. Потужність мотора становить 717 сил, а крутний момент – 875 Нм. Не дивно, що Grand Cherokee WK2 відмінно продавався, користуючись популярністю по обидва боки Атлантики.
Сучасний Grand Cherokee WL увібрав в себе все найкраще своїх попередники, завдки чому може похвалитися найвищим рейтингом лояльності серед клієнтів. Підтверджуючи свій статус рекордсмена з нагород, модель вдосконалила свою легендарну зовнішність та просторість дво- і трирядних версій салону для того, щоб ви отримували більше насолоди від їзди по дорогам та за їх межами.
Нещодавно Jeep Grand Cherokee п’ятого покоління офіційно презентували в нових автосалонах бренду, які почали з’являтися в найбільших містах України. Тепер кожен може переконатись в тому, що він не лише не поступається відомим конкурентам з Європи та Японії, але в багатьох аспектах випереджає їх. Колись складно було так висловитись, сьогодні ж витончений дизайн Grand Cherokee приваблює більше брутальних форм візуально незграбних однокласників. Особливо в подовженій семимісній версії, де на третьому ряді може розміститись, при потребі, навіть дорослий чоловік зростом 184 см – перевірено кореспондентом AUTO-Consulting. Діти ж на галерці взагалі будуть раді, ще й в багажнику вдосталь місця залишиться (490 л), а якщо скласти обидва задні дивани, при потребі навіть холодильник можна перевезти (об’єм складе 2390 л).
Комфорт та практичність нового Grand Cherokee – саме те, чого бажали лояльні клієнти. Адже його позашляхових властивостей вистачало позаочі, фанати швидкості мали екстремальну версію Trackhawk, який в Нюрбургрингу став найшвидшим позашляховиком. Тепер же “великий вождь” може похвалитись якісним оздобленням салону, багатому оснащеню, сучасними цифровими технологіями та м’якістю підвіски навіть під час руху розбитими шляхами.
Залишиться тільки один!
Jeep Compass – автомобіль для подорожей, автомобіль для кемпінгу. Поєднує в собі чудові позашляхові можливості, комфорт для міста, свободу для виїзду на природу.
Насправді, унікальність Jeep Compass в тому, що він задав направлення бренду в бік кросоверів. Футуристичний Jeep Compass Concept був показаний широкій публіці на автосалоні в Детройті вже в далекому 2002 році. Реакція публіки була неоднозначна – від захопливих овацій, до відвертої критики консервативними фанатами марки. Але направлення в бік кросоверів вже було узгоджено в раді директорів та серед інвесторів, тому було прийняте неординарне рішення – створити два кросовери!
Так в 2007 модельному році Jeep вивів на ринок одразу дві новинки – Compass та Patriot. Технічно обидві моделі були ідентичними, але стилістично були націлені на різні аудиторії. На сміливий концепт п’ятирічної давнини більше був схожий молодіжний Compass, тоді як Patriot навіть своїм ім’ям казав: “Подивіться на мене, я такий, якого ви знаєте та любите – справжній Джип”.
Ортодоксальні фанати марки були розчаровані, хоча молодих клієнтів нові моделі знайшли. Продажі стартували непогано, Compass та Patriot хоч і пересікались деякими комплектаціями (двигуни й трансмісії у них були спільні), але більше доповнювали один одного й розширювали аудиторію поціновувачів марки. Щоправда, без “канібалізму” не обійшлось: досить стабільні продажі Patriot протягом десяти років поступово зійшли нанівець. Та й тримати в лінійці дві моделі одного сегменту недоцільно. Так лишився тільки один – Compass!
Завдяки своїй компактності та маневреності він ідеально вписується в міський пейзаж, але також готовий до невеликих пригод на бездоріжжі. Compass має високу прохідність і здатність справлятися з різними дорожніми умовами, завдяки системі повного приводу Jeep Active Drive.
Головною перевагою Jeep Compass є досить низький квиток до клубу справжніх джиперів, адже це одна з найдоступніших моделей. При цьому “Компас” володіє широким спектром інноваційних функцій і можливостей. Наприклад, він може бути оснащений системою інформаційно-розважального комплексу Uconnect із сенсорним екраном, підтримкою Apple CarPlay та Android Auto, а також системою безпеки та допомоги водієві, включно з системою попередження про зіткнення та системою контролю сліпих зон. Це корисно для міста, хоча й поза ним кросовер здатний здивувати.
Деякі моделі Jeep Compass мають сертифікат Trail Rated, який означає, що вони пройшли суворі випробування та відповідають високим стандартам прохідності, зокрема здатність долати глибокі водні перепони, круті підйоми, спуски та пересічену місцевість.
Система вибору режимів водіння: Jeep Compass пропонує різні режими водіння, які дозволяють налаштувати автомобіль під різні умови дороги та стилі водіння. Наприклад, режими "Сніг", "Пісок" і "Бруд" оптимізують роботу системи повного приводу та інших компонентів автомобіля для забезпечення максимальної прохідності.
Jeep Compass навіть встановив кілька рекордів висоти, які підкреслюють його прохідність та надійність:
В 2012 році Jeep Compass встановив рекорд, подолавши висоту 5 897 метрів над рівнем моря на горі Кала Патсар в Індії. Це було досягнуто завдяки чудовій прохідності та здатності автомобіля впоратися з екстремальними умовами.
Рекорд поїздки на найвищу гору: У 2013 році Jeep Compass встановив рекорд, подолавши висоту 6 646 метрів над рівнем моря на горі Чо Ою в Гімалаях. Це була перша поїздка на автомобілі на таку висоту, що підкреслює його надійність і прохідність.
Ці рекорди демонструють, що Jeep Compass здатний впоратися з найскладнішими умовами та подолати високі гори. Вони підкреслюють його унікальність і здатність бути надійним партнером під час пригод на бездоріжжі. Він чудово підходить для подорожей, кемпінгу або рибалки, з ним не заблукаєш, адже Compass завжди з комфортом довезе до місця призначення.
Українським покупцям пропонується унікальний Jeep Compass, так званий м’який гібрид, який поєднує досить продуктивний турбодвигун з невеликим електромотором, які в парі забезпечують пристойну динаміку (10 секунд до 100 км/год та 193 км/год “максималки”) з чудовою економічністю. Витрата пального для Compass 1.5L MHEV у змішаному циклі складає лише 5,6-6,0 л/100 км!
Як Jeep опинився під патронатом Stellantis?
Бренд Jeep активно розвивається та щороку вдосконалюється, пропонуючи ще більше новітніх технологій, але незмінним залишається пригодницький позашляховий дух Бренду. Оновлення стосуються і Українського ринку, адже наразі Jeep розпочав свій новий розділ в історії під керівництвом Stellantis Україні. Уже зараз всі бажаючі можуть завітати на офіційний сайт Бренду в Україні, аби ближче познайомитися з оновленою модельною лінійкою.
Взагалі, Stellantis – це сузір'я з 14 знакових автомобільних брендів та двох підрозділів, які займаються не лише транспортом. Трансконтинентальний концерн в 2021 році об’єднав під своїм крилом Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram та Vauxhall і вже в 2022 році став четвертим за кількістю проданих машин автовиробником у світі. На момент злиття компанія Stellantis налічувала близько 300 000 співробітників, мала представництва у більш ніж 130 країнах світу та виробничі потужності у 30 країнах. Коротку історію утворення можна описати наступним чином:
На початку 2019 року Fiat Chrysler Automobiles (FCA) прагнула злиття з французьким автовиробником Renault і досягла попередньої угоди з компанією. Поведінка французького уряду під час переговорів призвела до відмови від угоди. Компанія Nissan також мала різні занепокоєння щодо впливу цієї пропозиції на її альянс з Renault. Згодом FCA звернулася до Peugeot S.A. (PSA). Злиття, про яке було домовлено в грудні 2019 року, мало створити четвертого за величиною автовиробника у світі за обсягом продажів автомобілів з очікуваною щорічною економією витрат у розмірі 3,7 мільярда євро, або близько 4,22 мільярда доларів США.
21 грудня 2020 року Європейська комісія схвалила злиття, запровадивши при цьому мінімальні засоби захисту для забезпечення конкуренції в секторі. Злиття було схвалено 4 січня 2021 року акціонерами FCA та PSA. Угода була завершена 16 січня 2021 року. Акції нової компанії почали торгуватися на Міланській фондовій біржі та Euronext Paris 18 січня 2021 року та на Нью-Йоркській фондовій біржі 19 січня 2021 року під тикером "STLA".
Першим генеральним директором нової компанії, наділеним усіма повноваженнями представляти Stellantis, став Карлос Таварес, колишній президент правління PSA, а також колишній генеральний директор PSA Group, з п'ятирічним терміном повноважень на посаді генерального директора Stellantis.
Назва Stellantis використовується виключно для ідентифікації юридичної особи, в той час як торгові марки та логотипи групи залишаються незмінними.
До речі, назва походить від латинського дієслова stello і має значення "той (латинський суфікс чоловічого роду), що сяє зірками". N.V. розшифровується як Naamloze vennootschap, що в перекладі з нідерландської означає "безіменне партнерство", і означає тип публічної компанії, акціонери якої є анонімними.
Бренд Jeep багато років входив до заокеанського концерну Chrysler та завжди асоціювався зі свободою, ковбоями та пригодами. Тепер же він по справжньому отримає глобальне визнання завдяки офіційному представництву під парасолькою Stellantis, яка має представництво й в Україні.
Перезапуск позашляхової ікони відбувся нещодавно, а ми вже маємо сім брендових автосалонів: три в столиці та по одному в Харкові, Дніпрі, Одесі та Львові. І це лише початок – нова дилерська мережа буде розвиватись під керівництвом Stellantis Україна. Уже працює новий зручний сайт, менеджмент компанії працює над кращими цінами для нашого ринку та сертифікацією майбутніх новинок. Також однією з сильних переваг великих компаній є незрівнянно кращий сервіс та підхід в обслуговуванні та підтримці клієнтів, адже задоволення та лояльність не купити – це знає кожна успішна компанія!
* WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) – це світовий стандарт для визначення рівнів забруднюючих речовин, викидів CO2 та споживання пального традиційними та гібридними автомобілями, а також діапазону повністю електричних транспортних засобів.
Чому Jeep – це не тільки автомобіль, а культурний феномен
Jeep: 80-річна історія підкорення бездоріжжя
Повернення легенди: Історія появи Jeep, Willys та Overland
|