Наближаючись до середини ‘20-х років, одна річ стала абсолютно зрозумілою: майбутнє галузі – за електромобілями. За попередніми підрахунками Bloomberg до кінця десятиліття світовий об’єм бізнесу електромобілів сягне $8,8 трильйонів. Саме тому зараз всі автовиробники – від лідерів галузі до невідомих стартапів – намагаються вихопити з цього пирога якнайбільший шматок.
Судячи з усього 2023 рік став останнім для Tesla в якості світового лідера з виробництва електромобілів, адже за результатами останнього кварталу лідером став BYD. І здається, що це лідерство вже не впустить ніколи.
Зростання виробництва автомобілів BYD за останні кілька років, як видно за графіком, просто небачене. І зупини його вже нікому не під силу, в тому числі завдяки підходу фірми.
Тим цікавіше на фоні зростаючої домінації китайського гіганту спостерігати за тим, як переходять на рейки електро-мобільності традиційні автовиробники. Історичні імена, такі як Alfa Romeo та Jaguar, планують перейти на чисті EV задовго до кінця десятиліття, приєднавшись до запаморочливого набору нових стартапів, які борються за свою частку ринку. AUTO-Consulting наведе кілька прикладів.
Найцікавіші автомобільні новинки, які вже з`явилися на українському ринку
Які цікаві новинки автомобілів з`являться наступного року?
Volvo ES90
Очікується, що розкішний чотиридверний автомобіль буде побудований на платформі Volvo SPA2 – тій самій, яка лежить в основі нового EX90 та його брата Polestar 4. Вона розрахована для роботи при напрузі 400 або 800 вольт.
Технічні характеристики, що просочилися в мережу від Volvo, свідчать про те, що ES90 буде продаватися як з одним мотором і заднім приводом, так і з двомоторним повним приводом. Також повідомляється, що в поєднанні з одномоторною трансмісією він використовує батарею ємністю 111 кВт*год, яка забезпечує запас ходу в 600 км. П’ятиметровий Volvo, ES90 складе конкуренцію BMW i5, і має бути навіть просторішим, адже має на 105 мм довшу колісну базу, яка становить 3100 мм.
Розробка ES90 частково проводилася в поєднанні з новим седаном Geely Galaxy E8 і седаном Zeekr 7 – останній з яких може похвалитися потужністю до 637 к.с. і запасом ходу в 770 км за китайським тестовим циклом CLTC в специфікації з двома двигунами та повним приводом.
Aehra Sedan
Aehra, новий світовий бренд ультра-преміальних електромобілів, показав попередні зображення своєї майбутньої моделі Sedan.
Aehra Sedan – це витончена версія позашляховика Aehra з більш аеродинамічним кузовом, який, як стверджується, дозволить проїхати 800 км між заряджаннями. За словами головного інженера Франко Чіматті (Franco Cimatti), який раніше відповідав за розробку платформи EPA для Lotus, пріоритетним завданням седана є чудова керованість.
"Ми в Aehra не віримо у презентабельні концепт-кари, тому, коли ми представимо серійний Sedan, який з'явиться у 2026 році, він буде виглядати практично ідентично представленому концепт-кару", – говорить Філіппо Періні, керівник відділу дизайну Aehra.
Alpine A110
Електричне продовження одного з найвідоміших спортивних автомобілів минулого десятиліття буде використовувати спеціальну платформу, підтвердив генеральний директор Renault Group Лука де Мео після того, як Alpine і Lotus завершили переговори про спільну розробку електричного спортивного автомобіля. Концепт Alpine É-Ternite дає перший погляд на те, чого можна очікувати від електричного A110, пропонуючи єдиний двигун потужністю 239 к.с. і батареї, достатні для пробігу 420 км між заряджаннями. Він на 258 кг важчий за нинішню модель A110 і важить 1378 кг.
Chevrolet Blazer EV
Компактний, за американськими мірками, електричний кросовер засвітився в фільмі про Барбі і може стати першим масовим EV-кросовером марки. Chevrolet Blazer EV не позбавлений суперечок, тим не менш, має батарею на 85,0 кВт*год з 288 кінськими силами, або батарею ємністю 102,0 кВт*год з потужністю до 340 к.с. Максимальний запас ходу складає 515 км, а якщо ви дочекаєтесь моделі SS (яка надійде у продаж пізніше у 2024 році), ви матимете 557 к.с. Базова версія Blazer EV стартує від $56 745 в США.
Cadillac Celestiq
Приголомшливий Cadillac Celestiq вийде на ринок у 2024 році. З вищою, ніж очікувалося, ціною в $340 000, розкішний електромобіль повинен розвивати близько 600 кінських сил з двома двигунами і повним приводом, що забезпечить йому час розгону від 0 до 100 км/год за 3,8 секунди.
Очікується, що загальний запас ходу складе трохи більше 300 миль (480 км). Неймовірно, що масовий автовиробник наважився на випуск майже концепту на дороги загального користування. Адже він просто може не окупитися. З конкурентів на перший погляд в голову приходить лише електричний Rolls Royce Spectre, за який просять ще більше – від $420 тисяч.
Honda Prologue
Honda Prologue може стати електричним замінником досить популярного CR-V, який в шостому поколінні має, окрім суто ДВЗ тільки гібридну версію. Запас ходу нового Prologue, який розділяє платформу Ultium з GM, може становити понад 480 км (в залежності від комплектації), а стартова ціна в США – близько $45 000.
Polestar 3
Дебют Polestar 3 відбувся наприкінці 2022 року, а виробництво розпочнеться вже цього року. Запас ходу від акумуляторної батареї ємністю 111,0 кВт*год становитиме 480 км. Пакет Performance Pack може збільшити потужність кросовера до 517 кінських сил і 910 Нм крутного моменту, але також зменшить очікуваний запас ходу. Він може розігнатися до 100 км на годину за заявлені 4,7 секунди.
Ariel Hipercar
Ariel Hipercar, безумовно, відповідає своїй назві, оснащений чотирма електродвигунами, які разом видають величезну потужність – 1180 к.с. Свій вигляд реактивного винищувача він також виправдовує завдяки газотурбінному розширювачу діапазону, який допомагає підтримувати заряд акумулятора на 62 кВт*год.
Електричний SUV від Aston Martin
Першим електромобілем Aston Martin стане стрімкий позашляховик, який живитиметься від акумуляторів та електродвигунів, розроблених компанією Lucid. Американський бренд електромобілів, що зароджується, стверджує, що його електромобілі поточного покоління здатні видавати до 670 к.с. при вазі трохи менше 74 кг кожна.
Наступник Audi R8
Audi має намір побудувати наступника R8 на власній платформі електромобілів, яку вона розробляє спільно з Porsche. Кажуть, що робота над новим суперкаром вже йде повним ходом, і він повинен запропонувати більшу вихідну потужність, ніж будь-який інший автомобіль в лінійці Audi.
BMW 3 Series Neue Klasse
Концепт BMW Vision Neue Klasse, представлений на автосалоні в Мюнхені, – це перший погляд на майбутнє 3-ї серії. Радикальний седан стане першим у новому поколінні електромобілів, які обіцяють запропонувати технологічний стрибок на ціле покоління: на 30% більший запас ходу, на 30% швидшу зарядку та на 25% більшу ефективність.
Cupra Raval
Спортивний бренд-побратим Seat випустить розважальну версію Volkswagen ID.2 в найближчі рік-два. Натхненний колишньою концепцією UrbanRebel, Raval – це електричний хетчбек, який пропонує запас ходу 440 км за ціною близько 25 000 фунтів стерлінгів.
Fisker Alaska
Fisker Alaska – це фактично пікап-версія позашляховика Ocean SUV, що базується на розширеній версії архітектури FT31. Він має кілька інновацій, що підвищують практичність, включаючи так звану "перегородку Гудіні", яка опускає перегородку, щоб з'єднати салон безпосередньо з вантажним відсіком. Модель початкового рівня на 75 кВт*год запропонує запас ходу 370 км за ціною близько $45 000.
Honda Prelude
На автосалоні в Токіо у 2023 році Honda підтвердила, що відродить модель Prelude, повернувши її у вигляді елегантного купе з гібридним двигуном. Президент і генеральний директор Honda, Тошіхіро Мібе, закликав публіку "тримати свої очікування високими". Спочатку має бути гібридна версія, а пізніше з'явиться і електрокар.
Електричний лімузин Jaguar
Autocar ексклюзивно розкрив новину про те, що Jaguar працює над електричним лімузином, який має стати заміною XJ. Попередні дані свідчать про те, що він видаватиме понад 450 к.с., розганятиметься з місця до 100 км/год за 3,0-3,8 секунди, розвиватиме максимальну швидкість 250 км/год та матиме запас ходу щонайменше 620 км.
Lamborghini Lanzador
Чотиримісний концепт Lanzador – це перший електромобіль Lamborghini, який має з'явитися у 2028 році. Його називають "лабораторією на колесах", і він відрізняється великою кількістю екологічно чистих матеріалів.
Mazda MX-5
Центральним елементом стенду Mazda на автосалоні в Токіо у 2023 році стало бачення майбутнього MX-5 з роторно-електричною силовою установкою потужністю 370 к.с. Очікується, що серійний автомобіль, який з'явиться після 2026 року, буде схожим.
Porsche Mission X
Porsche Mission X – це концепт гіперкара, який представляє потенційного електричного наступника Carrera GT і 918 Spyder, з можливою потужністю близько 1500 к.с. Описаний босом Porsche Олівером Блюме як "технологічний маяк", він має на меті зафіксувати рекордний час проходження кола для серійного автомобіля на Нюрбургринзі.
Renault 4
Renault 4, поява якого запланована на 2025 рік, переосмислить класичний сімейний автомобіль в якості модного кросоверу на електричній платформі нового Renault 5. Він надаватиме перевагу практичності, щоб відрізнятись від хетчбеку, який з'явиться вже цього року.
Renault Twingo EV
Ретро-революція боса Renault Луки де Мео продовжується з відродженням оригінального міського автомобіля Twingo. Він обіцяє запропонувати "найкращу в своєму класі" ефективність у 10 км на одну кВт*год і на 75% менші викиди CO2 протягом свого життя, ніж середній автомобіль з ДВЗ, який зараз продається в Європі. Можливо, найкраще те, що він буде дешевим – менше $20 тисяч.
Skoda 7S
Skoda випустить великий семимісний електричний SUV, значною мірою натхненний концептом Vision 7S, у 2026 році. Так звана "космічна" модель буде заснована на архітектурі MEB від Volkswagen Group і оснащена новою батареєю ємністю 86 кВт*год, яка має забезпечити запас ходу 480 км.
Tesla Model 2
Нещодавні повідомлення свідчать про те, що компанія Tesla будуватиме в Берліні свій довгоочікуваний електромобіль початкового рівня, відомий як Model 2. Очікується, що він вийде на ринок за ціною близько $25 тисяч, конкуруючи з хвилею нових китайських хетчбеків, включаючи BYD Dolphin та MG 4 EV.
Toyota FT-3e
Цей японський концептуальний електромобіль представляє нову архітектуру та програмну платформу, які мають трансформувати всі електромобілі бренду. До того ж усіма можливими способами – від принципів виробництва до відчуття за кермом. AUTO-Consulting вже писав, про надсучасну виробничу лінію та про безлітієві батареї, які забезпечать до 1500 км запасу ходу.
Крім того, японці створили механічну коробку передач зі зчепленням (поки в якості експерименту) для електромобілів. Тестові пілоти вже відмітили дещо синтетичну натуральність відчуттів, як в топовому симуляторі. Також потужні електромобілі за допомогою програмного забезпечення навчили імітувати віддачу (а мультимедійна система й звук) різних типів двигунів – від невеликого турбодвигуна до потужного атмосферного V10, як у легендарного Lexus LFA.
Висновок
Хто знає, можливо ці останні роки перед тотальним впровадженням електромобілі в дилерські салони – це нова золота ера автомобілізації! Майбутнє точно нам принесе багато цікавого!
Підсумки грудня 2023 року на українському авторинку. Статистика
|