Так звані призматичні батареї, на відміну від пальчикових наприклад, мають пласкі листи катоду та анаду, що розташовані один навпроти одного, тоді як в пальчикових вони закручені один навколо одного. Тому призматичні батареї мають не циліндричний, а плаский вигляд, та схожі на товсту книгу.
Минулого місяця BYD, світовий лідер з продажу електромобілів, почав переобладнувати виробничі лінії з випуску акумуляторів пакетного типу на двох своїх заводах, розташованих у провінціях Шеньсі та Чжецзян. За повідомленням одного із співробітників компанії, який безпосередньо знайомий з цим питанням, на підприємстві відбувається перехід до виробництва призматичних батарей.
Компанія все ще виробляє акумуляторні батареї на третьому заводі в провінції Цинхай, щоб мінімізувати перебої у виробництві своїх гібридних автомобілів, на які минулого року припадала майже половина світових продажів, але планує відмовитися від них і повністю припинити використання пакетних акумуляторних батарей типу pouch cells до початку 2025 року.
Невизначеність з батареями свідчить про проблеми, з якими стикається BYD на своєму основному внутрішньому ринку, де продається більшість її гібридних автомобілів, навіть незважаючи на те, що вона прагне потіснити Tesla Inc на світовій арені за рахунок збільшення експорту.
За даними Reuters, ні автовиробник, ні китайські регулятори не повідомляли громадськості про випадки витоку акумуляторів з автомобілів BYD. Але BYD і деякі галузеві експерти вважають, що батареї типу "мішечок", де елементи загорнуті в тонкий металевий пакет, виготовлений з алюмінієвих ламінованих плівок, мають більший шанс витоку електроліту. В окремих випадках витік електроліту може призвести до загоряння або вибуху акумулятора.
Деякі конкуруючі автовиробники вже звернули увагу на ризики акумуляторів типу "мішечок". У 2021 році Volkswagen заявив, що відмовляється від таких батарей, а генеральний директор Tesla Ілон Маск заявив, що компанія "наполегливо рекомендує" відмовитися від їх використання, оскільки ймовірність стрибка температури батареї "небезпечно висока".
У 2022 році BYD відкликала понад 60 тисяч своїх гібридів Tang DM-i, в яких використовувалися акумулятори типу "мішечок". У плані відкликання, про який компанія повідомила регулятору, йшлося про дефект акумуляторної батареї, який міг спричинити "теплову втечу".
Чому змагання BYD vs Tesla є таким важливим для світового автопрому
|