ринок автомобілів | Опубліковано - 2024-02-11 19:02:04 (2377 разів прочитано)
Ми звикли вважати, що BMW виникла у Мюнхені. З мотоциклами і двигунами так і є, але автомобілі BMW вперше з‘явилися в місті Айзенах у Тюрингії. І сталося це у 1928 році. AUTO-Consulting сьогодні розповість, як саме з'явилися перші автомобілі BMW і які авто випускали до появи "біло-блакитних".
У місті Айзенах виникло третє за рахунком серійне виробництво автомобілів у Німеччині, після фірми Бенца та Даймлера. Виготовляли тут ось такий автомобіль Wartburg Motorwagen Model 1 зразка 1898 року за ліцензією французської фірми Дековіль.
У 1904 гоці в Айзенасі починають вже виробляти власні автівки під брендом Dixi (латинською- я казав). А назву Wartburg німці теж повернуть, але вже у 1956 році для НДРівського авто.
Цікаво, що Dixi зустрічалися навіть на теріторії України. Вже у 1908 році вони приймали участь у перегонах Одеса-Миколаїв (є на фото) і входили в топ-10 брендів на одеському авторинку тих часів.
Dixi у 30-і роки купує ліцензію на британський автомобіль Austin Seven, а у 1928 році продає своє виробництво BMW. І самий перший автомобіль BMW з’являється у Тюрингії під назвою BMW-Dixi 3/15.
А далі вже почалася історія успіху автомобілів BMW, але до всесвітнього визнання ще було багато років праці.
Перший час авто ще мали назву Dixi-BMW, щоб клієнти звикли до нового бренду.
Цікаво, що є один екземпляр Dixi і в Україні. Про нього розповідав Історичний автоклуб, коли складав рейтинг найстаріших авто України.
А от справжній стиль BMW почав з‘являтися лише на прикінці 30-х. І його вже можна побачити у BMW-328.
Але і це ще не все, бо перед Другою світовою війною в Айзенасі встигли створити багато шедеврів.
Все змінилося з початком війни. Саме сюди, у Тюрингію, переносять і більшість виробництва мотоциклів із Мюнхена, бо заводи BMW були завалені військовими замовленнями. А далі були бомбардування, розгром фашистської армії і окупація Радянським Союзом.
Завод BMW мав бути розібраний і вивезений до СРСР, але його все ж врятували, хоча до початку 50-х він виробляв автомобілі, якими німці виплачували репарації за шкоду під час війни.
А мюнхенська BMW після війни опинилася без власного заводу, без виробництва автомобілів і майже без мотоциклів. BMW довелося все починати з початку: створювати нові моделі, будувати заводи і впроваджувати їх на ринок. Було складно, але BMW впоралася. А що ж сталося з бувшим заводом BMW в Айзенасі? Це дуже показова історія - дивіться її у цьому відео:
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.